שיין לארקין
צילום: טוויטר אפס פילזן רשמי

בדיקה: אלה 10 המשתכרים הגדולים ביורוליג

עונת היורוליג הסתיימה עם זכייה דרמטית של ריאל מדריד ולמרבה ההפתעה אף אחד משחקניה לא בעשירייה. אז מי כן?

מיכאל וייסרמן | (3)

עונת היורוליג 2022/23 הגיעה לסיומה עם ניצחון דרמטי של ריאל מדריד מול אולימפיאקוס. סרחיו יול קלע את סל הניצחון, שלוש שניות לסיום המשחק. העונה האחרונה הייתה אחת המעניינות והיקרות עבור לא מעט קבוצות, גם מבחינה כלכלית. כעת, בדיקה מגלה מיהם 10 המשתכרים הגדולים של השנה. למרבה ההפתעה אז אין שם ולו שחקן אחד מהאלופה החדשה. אגב, בעשירייה גם לא מופיע אף אחד משחקני מכבי תל אביב. המשתכר הגבוה בקבוצה הוא לורנזו בראון שמרוויח כ-1.2 מיליון דולר לעונה - מה שלא מספיק כדי להיכנס לדירוג.

המספרים המוזכרים הם בדולרים.

ניקולה מירוטיץ': 5 מיליון דולר (ברצלונה)

ניקולה מירוטיץ' עדיין מחזיק בחוזה הבכיר באירופה. על פי חלק מהדיווחים שכרו אף היה אמור לעלות במידה וברצלונה הייתה זוכה ביורוליג. שכרו של מירוטיץ הוא השני בהיסטוריה אחרי ג'וש צ'ילדרס מאולימפיאקוס שחתם לפני עשור על חוזה של 20 מיליון דולר לשלוש שנים.

שיין לארקין: 4 מיליון דולר (אנאדולו אפס)

האלופה אשתקד רשמה את אחת העונות הגרועות בהיסטוריה, אך שילמה סכום חסר תקדים לשחקן הבכיר שלה. היא לא העפילה אפילו לרבע הגמר. לארקין ויתר על עונת ה-NBA תמורת שכר גבוה באירופה.

וסיליה מיצ'יץ' - 3.3 מיליון דולר (אנאדולו אפס)

מיצ'יץ' נכנס למועדון ה-3 מיליון דולר בשנה האחרונה וזאת לאחר העלאה משמעותית מהעונה שעברה, אז הרוויח כ-2.7 מיליון דולר לעונה. גם מיצ'יץ' יכל למצוא את עצמו בליגה הטובה בעולם, אך נשאר עם הכסף הגדול באירופה.

מרוויח כסף רב לגילו. תאודוסיץ' (צילום: טוויטר וירטוס בולוניה רשמי)

מילוש תאודוסיץ' 2.1 מיליון דולר (וירטוס בולוניה)

תאודוסיץ' הצטרף לווירטוס כשחזר מה-NBA בעננת 2019 והקיץ חתם על הארכת חוזהו לעונה נוספת וזוכה לשכר מכובד לגארד בגיל 35. שכרו הוא הגבוה ביותר בקבוצה האיטלקית.

וייל קלייבורן - 2 מיליון דולר (אנאדולו אפס)

ה-MVP של פיינל פור היורוליג ב-2019 הצטרף לאלופת העונה שעברה וקיבל את השכר הגבוה בקריירה, אך כשל ביחד עם קבוצתו העונה. 

 

מייק ג'יימס - 2 מיליון דולר (מונאקו)

האיש שהדיח את מכבי תל אביב זכה לשכר מכובד במונאקו, אותה הוביל למקום השלישי כאשר הרוויח העונה 2 מיליון דולר. עדיין לא ברור אם ג'יימס ימשיך בקבוצה הצרפתית או ימצא מועדון שישלם שכר גבוה יותר.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

 

ניקולו מלי - 2 מיליון דולר (מילאנו)

השחקן שחווה בעונה שעברה את ליגת ה-NBA חזר לאירופה וחתם במילאנו על חוזה לשלוש שנים, אבל גם קבוצתו כשלה ונותרה מחוץ לשמינייה הראשונה.

קווין פאנגוס - 2 מיליון דולר (מילאנו)

זה השחקן השני באיטליה שנכנס לרשימה עם משכורת די זהה לשכר של חברו לקבוצה. פאנגוס התקשה להראות את הפוטנציאל הגדול שלו ואף סבל ממספר פציעות העונה.

תומאש סטורנסקי - 2 מיליון דולר (ברצלונה)

הוא נחשב לאחד הגארדים הטובים באירופה שחזר לברצלונה לאחר שש שנים ב-NBA וזכה לחוזה נהדר בברצלונה, עמה הפסיד בחצי הגמר לריאל מדריד.

טורניקה שאנגליה- 2 מיליון דולר (וירטוס בולוניה)

ההפתעה הגדולה של העשירייה. שאנגליה מגיע לאחר הרצון הגדול שלו להיות בארה"ב, אבל בשל השכר הגבוה שקיבל נשאר באירופה. כמו קבוצתו, גם הוא הפסיד מהמהלך.

 

 

 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אנאדולו הפראיירית התורנית (ל"ת)
    ישראל 23/05/2023 08:28
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    איפה טבארס?... (ל"ת)
    ניר 23/05/2023 07:21
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ואיפה טבאראס? השחקן הכי דומיננטי בליגה בפער... (ל"ת)
    אמיר 22/05/2023 23:38
    הגב לתגובה זו
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.