ארלינג הולאנד מנצסטר סיטי
צילום: הטוויטר של מנצסטר סיטי

נחשפה טבלת המשתכרים בכדורגל האנגלי. ההפתעה: הולאנד רק במקום השני

בחמישייה הפותחת שני שחקנים ממנצ'סטר יונייטד וכמובן שגם מוחמד סלאח מליברפול, אבל שני המקומות הראשונים שייכים לשחקני הסיטי. וכמה הקבוצות שילמו עליהם? כל המספרים כאן

מיכאל וייסרמן |

הליגה האנגלית נחשבת לאחת הליגות הבכירות בעולם. בשנתיים האחרונות היא לא מפסיקה לצרף כוכבי על שמעדיפים אותה על הליגה הספרדית והליגה הגרמנית. הפרמיירליג היא גם אחת הליגות העשירות, כזאת שמחלקת משכורות עתק לכוכביה אבל גם משקיעה לא מעט כסף בהעברות.

ביממה האחרונה פורסמה בעיתונאי אנגליה רשימת 5 המשתכרים הגבוהים בפרמיירליג. הרשימה אינה מפתיעה, אבל מה שמסקרן כאן הוא כמה בדיוק מרוויח כל אחד מהכדורגלנים האלה.

במקום החמישי נמצא ג'יידון סאנצ'ו ממנצ'סטר יונייטד. הוא מרוויח שכר של כ-1.495 מיליון ליש"ט לחודש וזאת לאחר שעשה מעבר גדול מבורוסיה דורטמונד. הקשר, 22, עדיין אינו מצדיק בשלב זה את ההשקעה - במיוחד כשנרכש לפני שנתיים בסכום עתק של  73 מיליון ליש"ט. אצל השדים האדומים מקווים כי עד סוף חוזהו של השחקן ב-2026 תצליח הקבוצה להרוויח חלקית מהכישרון הגדול שלו.

במקום הרביעי ובהפרש קטן נמצא הכוכב הגדול של ליברפול ונבחרת מצרים - מוחמד סלאח. החלוץ, 30, מרוויח שכר של 1.5 מיליון ליש"ט לחודש וזאת לאחר שחתם על חוזה חדש שמסתיים ב-2025. ב-2017 נרכש החלוץ הנהדר בסכום של 50 מיליון אירו. ב-205 הופעות בליברפול הוא כבש לא פחות מ-129 שערים.

במקום השלישי ברשימה נמצא שוער מנצ'סטר יונייטד ונבחרת ספרד- דויד דה חאה. דה חאה משלשל לכיסו שכר של 1.6 מיליון ליש"ט לחודש. הספרדי שגדל באתלטיקו מדריד נרכש על ידי השדים האדומים ב-2011 בסכום של 17 מיליון ליש"ט, שהיה אז הסכום השני הגבוה ביותר ששולם לשוער באותה תקופה. חוזהו של השוער מסתיים בסוף העונה ונראה כי במנצ'סטר כבר בוחנים אופציות לגבי שוער חדש.

במקום השני ברשימה נמצא החלוץ האדיר של מנצ'סטר סיטי, ארלינג הולאנד, שמרוויח סכום דומה לזה של דה חאה - 1.6 מיליון ליש"ט בחודש. הבונוסים של החלוץ מביאים אותו לראש הרשימה, כאשר במספר דיווחים באנגליה נטען כי כולל הבונוסים שכרו החודשי עובר את ה-3 מיליון ליש"ט. לאחרונה אף פורסם כי שכרו של הנורבגי יגדל לאחרונה ויגיע לכדי 567 אלף יורו לשבוע.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

רק במקום השלישי. סלאח

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.