מהדי טארמי
צילום: טוויטר פורטו רשמי

לאיראן יש כוכב בפורטו וקוראים לו מהדי טארמי. כמה הוא שווה?

הכוכב הגדול של פורטו כבר בן 30, אבל המספרים שלו לא משאירים מקום לספק. הערב הוא ינסה להדיח את אינטר בדרך לרבע הגמר ואולי לקנות חוזה משמעותי בעונה הבאה. טוטנהאם ויונייטד במעקב, המחיר: 20 מיליון יורו. והשכר?

מיכאל וייסרמן |
שלב שמינית הגמר של ליגת האלופות יימשך הערב עם שני משחקים: לייפציג הגרמנית תשחק מול מנצ'סטר סיטי והקרב המסקרן יהיה בין פורטו לאינטר. במשחק הראשון הצליחו האיטלקים לנצח בתוצאה 0:1 אבל הערב, בפורטוגל, ינסו שחקני פורטו לעלות לרבע הגמר. כדי שזה יקרה צריכה פורטו משחק איכותי של הכוכב הגדול שלה - מהדי טארמי. טארמי, בן ה-30, הוא כדורגל אירני שמסיים עונה שלישית במועדון ועל פי ההערכות, למרות עונה נוספת בחוזהו, זאת תהיה העונה האחרונה בפורטוגל ומועדונים בכירים באירופה כבר במעקב אחריו. האם זה יהיה אחד המלפפונים החמים של הקיץ? כנראה שכן. שער הערב ושכרו יוכפל. טארמי (צילום: הטוויטר הרשמי של פורטו) טארמי מרשים. ב-70 הופעות שלו בפורטו כבש 40 שערים. מעבר לכך, מחירו של השחקן עלה בחודשים האחרונים ובעיקר מאז המונדיאל - שם שיחק במדי נבחרת איראן ואף כבש צמד בהפסד לאנגליה בתוצאה 6:2.   למרות ההפסד, עיניים רבות נתפסו בקרב האנגלים ובין השאר עלו שמותיהם של טוטנהאם ומנצ'סטר יונייטד שירצו לצרף את השחקן. נראה כי דווקא האופציה של טוטנהאם קרובה הרבה יותר לבטח לאור הדיווחים על עזיבתו האפשרית של הכוכב הגדול שלה, הארי קיין - אולי ליונייטד. תשלם 100 מיליון ליש"ט? הארי קיין עשוי לעבור למנצ'סטר יונייטד מחירו של טארמי עומד על כ-20 מיליון אירו ושכרו על 5 מיליון אירו בעונה - דבר שלא יפגע במעבר לקבוצה בכירה בפרמיירליג. גם בפורטוגל מודים כי פורטו תתקשה לשמור על הנכס הגדול שלה מעבר לעונה הקרובה. אבל עד אז, מקווה טארמי בעצמו להביא לקבוצתו דאבל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.