אינטל
צילום: Istock
דוחות

אינטל עולה ביותר מ-5% במסחר המאוחר בעקבות עקיפת תחזיות הרווח

החברה דיווחה על רווח למנייה של 0.59 דולר, ירידה של 59% לעומת הרבעון המקביל אך מעל צפי האנליסטים שעמד על 0.34 דולר למניה. בנוסף לעקיפת התחזיות החברה הכריזה על תוכנית לקיצוץ עליות של עד 3 מיליארד דולר ב-2023
מתן קובי | (1)

חברת השבבים  INTEL CORPORATION מדווחת על הכנסות 15.3 מיליארד דולר לעומת 19.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל ומתחת לצפי האנליסטים ל-15.4 מיליארד דולר. הרווח הגולמי השולי של החברה נחתך גם הוא בחדות אל 45.9%, זאת לעומת 58.3% ברבעון המקביל. העניין המהותי בדוחות החברה היה התוכנית שלה להפחתת עלויות אשר לפי החברה, אמור לחסוך לחברה בין 8 ל-10 מיליארד דולר כל שנה עד סוף שנת 2025, החברה צופה כי כבר בשנה הבאה יחסכו 3 מיליארד דולר.

הכנסות החברה ממחשבים ירדו ב-17% מהרבעון המקביל אל 8.1 מיליארד דולר וההכנסות ממכרזי דאטא צנחו ב-27% אל 4.2 מיליארד דולר. גידול מרשים נרשם דווקא בהכנסות ממובילאיי, אשר עלו ב-38% אל 450 מיליון דולר. אינטל הנפיקה השבוע את מובילאיי לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר, זאת לאחר שהחזון הראשוני של החברה עמד על 50 מיליארד דולר.

הציפייה של אינטל הייתה מוגזמת והיא ככל הנראה הגיעה בעקבות המחיר הגבוה מאוד בו רכשה את מובילאיי לפני 5 שנים - ביותר מ-15 מיליארד דולר. מובילאיי מוכרת בקצב של 1.6-1.7 מיליארד דולר והיא מהחברות המובילות בתחום פיתוח היכולות לרכבים אוטונומיים.

העלייה של מניית החברה במסחר המאוחר מספק לה ולמשקיעים מעט אוויר לנשימה. מאז תחילת השנה מניית החברה נחתכה בכ-50% מה שהוביל אותה בסופו של דבר להכריז החודש על פיטורים של אלפי עובדים ברחבי העולם (כחלק מתהליך ההתייעלו של החברה). החברה בעיקר נפגעה בשנה האחרונה מהירידה בביקוש למחשבים ניידים, מנוע הכנסות עיקרי וחשוב של החברה. הירידה בביקוש השפיע על חברות רבות בסקטור השבבים אך נראה כי אינטל הייתה מאלו שספגו את המכה הכואבת ביותר בעיקר בגלל שהיא לא מצליחה לעמוד בתחרות בשוק השבבים המתקדמים, בו מובילה הענקית  TAIWAN SEMICOND MNFCG CO . 

מניית החברה עמדה בסגירת המסחר היום (חמישי) על 26.2 דולר למניה, מה שמייצג שווי שוק של 17 מיליארד דולר. האנליסט אריה ריביאו של בנק אוף אמריקה חזר על דירוג ״ביצועי חסר״ עבור מניית אינטל לפני שחרור הדוחות, תוך כדי שהוא מעניק מחיר יעד של 30 דולר למניה. מניית אינטל נמצאת כעת סביב המחיר עליו עמדה ב-2015. השוק כל כך לא מאמין בחברה שהוא מתמחר אותה במכפיל רווח נמוך מאוד של 5.7. יש לציין שמשנת 2015, הכנסות אינטל עמדו במקום בטווח של בין 15 ל-20 מיליארד דולר. אינטל בנוסף גם מחלקת דיבידנד המשקף תשואה שנתית מרשימה של 5.2%.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חסר לך עוד 100 מילאחסר לך 100 מיליארד דולר בשווי השוק של החברה (ל"ת)
    מיכה 29/10/2022 14:49
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

מחשוב קוונטי גטי תמונותמחשוב קוונטי גטי תמונות

מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים

ריגטי קומפיוטינג ו־D-Wave הפכו לכוכבות החדשות של וול סטריט, עם שווי של מיליארדים והכנסות זעומות. המשקיעים מהמרים על העתיד, האנליסטים מזהירים מבועה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

מניות שמזנקות כמעט 2,000% בשנה בדרך כלל מספרות סיפור של הצלחה עסקית עם רווחים שמתפוצצים, מוצרים שכובשים את השוק, לקוחות שעומדים בתור. אבל מניות המחשוב הקוונטי שוברות את כל הכללים: הן טסות לשמיים למרות שהרווחים עדיין לא קיימים


ריגטי קומפיוטינג Rigetti Computing -1.72%  ו־D-Wave D-Wave Quantum 3.91%  הן השמות החדשים שמסעירים את וול סטריט. שתי החברות שוות כיום יותר מיצרנית המרקים הוותיקה קמפבל'ס, אף שההכנסות שלהן מהוות פחות מאחוז מהכנסותיה. כך נראית בורסה שמונעת מציפייה לפריצה המדעית הגדולה הבאה.


הדרך למוצר מסחרי עוד ארוכה

תחום המחשוב הקוונטי נחשב כיום לאחד המסקרנים והמסוכנים בשוק ההון, כאשר החברות פועלות לפיתוח מחשבים בעלי עוצמת חישוב חסרת תקדים, שיכולים לפתור בעיות שלמחשבים רגילים יידרשו להן מיליוני שנים. גוגל הדגימה לאחרונה יכולת כזו, כאשר שבב קוונטי שפתחה פתר בעיה בתוך דקות - משימה שלמחשב־על רגיל הייתה אורכת עידנים. אלא שיש פער גדול בין היתכנות מדעית לבין מוצר מסחרי שמייצר הכנסות. מנכ"ל אנבידיה, ג’נסן הואנג, העריך כי עשויות לחלוף עשרות שנים עד שהטכנולוגיה תניב תוצאות מעשיות. בשוק ההון, לעומת זאת, המשקיעים נוטים להתעלם מהזהרות ולהתרכז בפוטנציאל.


התופעה מזכירה במידה מה את מניות הביוטכנולוגיה, גם שם משקיעים מוכנים להמתין שנים לתוצאות, מתוך אמונה שההשקעות יניבו בסוף תרופה או טכנולוגיה מהפכנית. במקרה של הקוונטום, הכול עדיין תיאורטי: המשקיעים רוכשים מניות על סמך חזון, לא על בסיס נתונים כספיים.


נשיא ארה״ב טראמפ הציב את המחשוב הקוונטי בעדיפות לאומית, וחברת ההשקעות פידליטי השתתפה לאחרונה בגיוס הון של חברת קוונטיניום, שנערך לפי שווי של עשרה מיליארד דולר. גם ענקיות טכנולוגיה נהנות מהגל: דיווח על פריצת דרך בשבב של אלפאבית הוסיף לשוויה עשרות מיליארדי דולרים בתוך דקות. עם זאת, יש מי שמזהירים מפני בועה. האנליסט טרוי ג’נסן מקנטור פיצג'רלד הסביר כי אם הטכנולוגיה תצליח, זה עשוי לשנות את העולם; אם לא, המניות עלולות להתרסק.