קלוגס
צילום: קלוגס

מניית הקורנפלקס קלוג רוצה להתפצל לשלוש חברות נסחרות

קלוג מצטרפת לטרנד של IBM, ג'נרל אלקטריק וג'ונסון אנד ג'ונסון. המטרה של פיצול זה להציף ערך לכל פעילות בנפרד. האם זה יצליח לקלוג?
משה כסיף | (2)
נושאים בכתבה פיצול

חברת הקורנפלקס קלוג  KELLOGG CO מתכננת להתפצל לשלוש נפרדות שייסחרו בבורסה. כוונת החברה היא לחלק את המותגים הבולטים שלה לעסקים נפרדים של חטיפים, דגני בוקר ומוצרים על בסיס צמחי. "לכל העסקים הללו יש פוטנציאל עצמאי משמעותי, ומיקוד משופר יאפשר להם להפנות טוב יותר את המשאבים שלהם בהתאם לסדרי העדיפויות האסטרטגיים המובהקים שלהם", אמר המנכ"ל סטיב קייהילן בהצהרה. החברה הוסיפה שהיא בוחנת חלופות אסטרטגיות נוספות, כולל מכירה פוטנציאלית, למגזר המוצרים מבוססי הצמחים.

>>> האם פיצול עוזר?

החטיבה הצמחית של קלוג, יחד עם עסקי הדגנים בצפון אמריקה, הניבו כ-20% מהכנסות החברה בשנה שעברה. שאר הזרועות שלה כוללות את החטיפים, האטריות, הדגנים הבינלאומיים וארוחות הבוקר הקפואות בצפון אמריקה.

שמות החברות החדשות טרם הוכרעו, וצוותי ההנהלה המוצעים לשני החברות המפוצלות החדשות יוכרזו עד הרבעון הראשון של השנה הבאה. על פי התוכנית, קייהילן ימשיך לכהן כמנכ"ל חברת החטיפים העולמית.

מותגי החברה כוללים מותגים כמו פרינגלס, צ'יז-איט, פופ-טארטים ו-RXBAR, שדיווחו בשנה שעברה על הכנסות של 11.4 מיליארד דולר. כ-10% מהמכירות הללו מגיעות מעסקי האטריות הצומחים של קלוג באפריקה, בעוד ש-10% נוספים מגיעים מוופלים של Eggo ומעסקי ארוחת הבוקר הקפואים שלה. צפון אמריקה אחראית כמעט למחצית מהכנסות החברה.

החברה שמתמקדת בחטיפים, תכלול את Froot Loops, ספיישל K ורייס קריספיס. בשנה שעברה, הזרוע הזו רשמה מכירות של 2.4 מיליארד דולר. בטווח הקרוב, הפיצול יתמקד בחזרה משיבושים בשרשרת האספקה ובהחזרת נתח השוק שאבד לה בשנים האחרונות. קלוג צופה שהיא תייצר הכנסות יציבות לאורך זמן כחברה עצמאית תוך שיפור שולי הרווח.

החטיבה הצמחית של קלוג תשתמש ב-Morningstar Farms כמותג העוגן שלה. בשנה שעברה דיווחה הזרוע על מכירות של 340 מיליון דולר וכ-50 מיליון דולר רווח גולמי. אם יושלם, יציע הפיצול למשקיעים עוד חברה מבוססת של מוצרים צמחיים, וזאת בדומה למתחרה  BEYOND MEAT , שלא הציגה רווח רבעוני כבר כמעט שלוש שנים, והמניות שלה צנחו ב-63% השנה.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הסתיים המשבר .עליות יפות (ל"ת)
    עמיר 21/06/2022 21:57
    הגב לתגובה זו
  • Sassi6 22/06/2022 04:08
    הגב לתגובה זו
    אדפטציה לפלטפורמת המחירים, ממנה יורדים לפלטפומת מחירים נמוכה, תודה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.