אזהרת רווח: משבר שרשראות האספקה ועלויות חומרי הגלם מכים בטויוטה
יצרנית הרכב היפנית טויוטה TOYOTA MOTOR CORP פרסמה היום אזהרת רווח. לדברי החברה היא מצפה לרווח תפעולי של 2.4 טריליון ין בשנה הפיסקלית המסתיימת במרץ 2023, 20% פחות מאשר בשנה הפיסקלית שהסתיימה בסוף מרץ האחרון, והרבה מתחת לתחזיות האנליסטים לרווח תפעולי של 3.4 טריליון ין.
"אנו מצפים לירידה בהכנסות התפעוליות עקב עליה לא צפויה במחיר חומרי הגלם ועלויות הלוגיסטיקה" נמסר מטעם טויוטה בהודעה. ראוי לציין שלא כל כך ברור מה לא צפוי בגורמים הללו, עליהם מדברים בשוק כבר חודשים. על כל פנים, החברה מצפה שמחיר חומרי הגלם יותר מיכפיל את עצמו ל-1.45 טריליון ין (11.1 מיליארד דולר) בשנה הפיסקלית שהתחילה באפריל.
מנכ"ל החברה אמר כי "אנו צריכים לעבוד עם הספקים כדי להוריד עלויות". עוד אמר המנכ"ל כי "כיון שמחיר חומרי הגלם עולה אנו צריכים לעבוד על מנת להפחית את כמויות החומרים בהם אנו משתמשים ככל האפשר ולהחליף אותם בחומרים זולים יותר". מניות החברה ירדו ב-4.4% במהלך המסחר ביפן.
טויוטה מתקשה להעביר את העלויות לצרכנים שרגישים מאד למחיר, במיוחד ביפן, בשונה מטסלה שמצליחה להעלות מחירים פעם אחר פעם מבלי לפגוע בביקוש. סך הכל מצפה החברה למכור 10.7 מיליון מכוניות בשנה הפיסקלית הנוכחית לעומת 10.4 מיליון בקודמת.
- הפחד של המשקיעים: אי וודאות שתוביל לביטול תחזיות; לוג’יטק היא רק הסנונית
- בואינג באזהרת רווח: צפויה לדווח על הפסד של 4 מיליארד ד' לעומת צפי למיליארד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד דיווחה החברה כי הרווח התפעולי ברבעון הרביעי הראה על ירידה של 33%, גרוע בהרבה מציפיות האנליסטים. הרווח עמד על 473 מיליארד ין לעומת צפי האנליסטים ל-521 מיליארד. היחלשות הין סייע למתן את נזקי עליית מחיר חומרי הגלם, אך לא למנוע אותם.
עד כה הצליחה טויטה להתחמק ממשבר השבבים, אולם כעת נראה שהוא הגיע גם אליה, עם הפגיעה של הסגרים בסין בספקים שלה, מה שחייב אותה לעצור את הייצור בכמה מפעלים. לסגר בסין ישנה השפעה משמעותית על חברות רבות ברחבי העולם.
- 2.אורית 11/05/2022 14:47הגב לתגובה זוהנה זה בא....הקריסה
- 1.מסכנים רק $20 מיליארד רווח (ל"ת)לילי 11/05/2022 13:35הגב לתגובה זו
.jpeg)
S&P משיקה מדד חדש שמשלב קריפטו ומניות
ענקית המידע הפיננסי S&P Global תשיק מדד שישלב 35 מניות ו-15 מטבעות דיגיטליים במדד אחד, במטרה להציע חשיפה מפוזרת ומבוקרת לתחום הקריפטו, גם למשקיעים מוסדיים
מדד חדש בשם S&P Digital Markets 50 הושק השבוע על ידי S&P Dow Jones Indices, זרוע המדדים של ענקית המידע הפיננסי S&P Global. המדד נועד להציע למשקיעים חשיפה מגוונת לתחום הקריפטו, לא רק דרך מטבעות דיגיטליים, אלא גם באמצעות מניות של חברות הפעילות בענף. בפועל, מדובר במוצר שמאחד 15 מטבעות קריפטו מרכזיים עם 35 מניות של חברות הקשורות לתחום, בהן בורסות, חברות בלוקצ’יין, ספקיות ארנקים דיגיטליים, שירותי סליקה ועוד.
המדד פותח בשיתוף עם חברת Dinari והוא נועד לספק למשקיעים מדד מאוזן ושקוף שמייצג בצורה רחבה את שוק הנכסים הדיגיטליים. תנאי הסף הברורים שפורסמו מוודאים שהמדד כולל רק נכסים בעלי שווי שוק משמעותי: מטבע דיגיטלי חייב להיות בעל שווי שוק של לפחות 300 מיליון דולר כדי להכנס למדד, ואילו בהקשרי מניות, על החברה להציג שווי שוק של לפחות 100 מיליון דולר. בנוסף, לא יותר מ-5% ממשקל המדד יינתן לנכס בודד
המדד לא ייסחר בבורסה המסורתית אלא יהיה נגיש כטוקן ניתן להשקעה, שיונפק על ידי Dinari וייקרא dShare. הטוקן יהיה זמין בפלטפורמת Dinari עד סוף השנה, ויספק למשקיעים חשיפה ישירה למדד מבלי לרכוש את הנכסים עצמם. הרעיון הוא לאפשר למשקיעים, פרטיים ומוסדיים, להיחשף לשוק הקריפטו מבלי לבחור מטבע או מניה בודדת, ובכך להפחית סיכון וליהנות מהפיזור שמספק מדד מקצועי. לאור המגבלה שאף נכס לא יעלה על 5% מהמדד, אין חשש מדומיננטיות של ביטקוין או את’ריום בלבד.
זהירות, תנודתיות לפניך?
המהלך של S&P לא מגיע בחלל ריק. מדובר בתקופה שבה ממשל טראמפ נוקט קו רגולטורי מקל יחסית כלפי מטבעות דיגיטליים, והשווקים מגיבים בהתאם. בשנת 2025, מניית קוינבייס Coinbase 3.06% זינקה בכ-55%, סטרטג'י MicroStrategy Inc שהפכה להיות מעין "קופת ביטקוין" רווחית עלתה בכ-24%, וחברת סירקל Circle Internet 1.17% , שעוסקת במטבעות היציבים נחשבת לאחת ההנפקות הציבוריות החזקות של השנה. גם הביטקוין עצמו שבר במהלך סוף השבוע שיאים חדשים וחצה לראשונה את קו ה-125 אלף דולר.
- המניה של האחים וינקלבוס צונחת מתחת למחיר ההנפקה
- בורסת ניו יורק תשקיע 2 מיליארד דולר בפולימרקט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, ההשקה של מדד שמאגד את כל התחום נראית כמו מהלך שנועד לקרב את המשקיעים המוסדיים והכסף החכם עוד צעד לעבר אימוץ הקריפטו. באמצעות כלי מדד קלאסיים, S&P לוקחת שוק תנודתי מאוד והופכת אותו לנגיש יותר דרך מסגרת מדדית,
הנשענת על כללים ברורים ומנגנון איזון רבעוני. קמרון דרינקווטר, מנהל המוצר הראשי של S&P DJI, הסביר שהמדד מציע "כלים עקביים, מבוססי־כללים, כדי להעריך ולהיחשף לתחום". לדבריו, "הקריפטו והנכסים הדיגיטליים כבר לא בשוליים, אלא במרכז הכלכלה הגלובלית".

איך תיראה נטפליקס עוד כשנתיים?
נסחרת בשווי של 520 מיליארד דולר ומכפיל רווח של קרוב ל-40, ומעריכה - העתיד הוא שילוב של סרטים ומשחקים; על העתיד של נטפליקס
נטפליקס היא מובילת שוק דומיננטית. למרות התחרות היא ייצרה את המוצר המנצח והיא צומחת משמעותית מדי שנה ומגדילה רווחים. מתחילת השנה המניה זינקה ב-36% למחיר של 1,214 דולר - שווי של 520 מיליארד דולר. ההכנסות השנה צפויות להיות 45 מיליארד דולר ושנה הבאה 50.8 מיליארד. הרווח למניה השנה - 26.5 דולר, שנה הבאה קצת מעל 32 דולר. מכפיל רווח של קרוב ל-40. אבסולוטית זה יקר, גם יחסית לעבר זה יקר.
יחסית למה שקורה בוול סטריט ובהינתן הצמיחה, יש כאלו שיחשבו שזה סביר. הכל תלוי בצמיחה. מכפיל 40 היום אם צמיחה של 20% ברווחים יורד ל-32 אחרי שנה ומשם ל-25 אחרי שנה נוספת. עוד שנה וזה כבר באזור 20. משקיעים מתייחסים לצמיחה יותר מאשר למכפיל נוכחי וכך מגיע התמחור הנוכחי למספרים שלא ידענו בעבר. ה-S&P 500 נסחר במכפיל רווח עתידי של בערך 28, בעוד שהיסטורית הוא היה מתחת ל-20.
נטפליקס במכפיל 40, אבל היא משדרת פוטנציאל צמיחה משמעותי להמשך.
במהלך דרמטי שמבשר על עידן חדש בבידור הביתי: משחקי וידאו זורמים ישירות למסך הטלוויזיה, והסמארטפון הופך לשלט אישי. זו הצהרה אסטרטגית על כוונה להפוך את נטפליקס ממלכת הסטרימינג למרכז הבידור המשפחתי המלא, כולל משחקים חברתיים, סדרות וסרטים.
המנכ"ל השותף גרג פיטרס הכריז על כך בכנס Screentime של בלומברג בלוס אנג'לס: "אחד התחומים בגיימינג שאנחנו מכוונים אליו הוא חוויות משחק חברתיות שמתאימות למסך הטלוויזיה". בעוד שנתיים, עד 2027, נטפליקס עשויה להיות פלטפורמה היברידית שבה צפייה בסדרה כמו "דברים מוזרים" (Stranger Things) מובילה באופן טבעי למשחק קבוצתי בהשראתה, עם אינטגרציה של בינה מלאכותית שמתאימה תוכן אישי. אבל האם זה יצליח?
- למרות המתקפה של מאסק: האנליסטים צופים אפסייד של 19% לנטפליקס
- אילון מאסק מפיל את מניית נטפליקס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההשקה: קפיצה למסך הגדול
השקת משחקי הטלוויזיה היא נדבך חשוב באסטרטגיה של נטפליקס. עד כה, מאז כניסתה לתחום ב-2021 עם משחקים לניידים בלבד, נטפליקס התמקדה בחוויות קצרות וחינמיות למנויים. כעת, בפעם הראשונה, משחקים זמינים על טלוויזיות חכמות וסטרימרים כמו Roku או Apple TV. התהליך פשוט: סריקת קוד QR מהמסך מחברת את הטלפון כשלט, ומאפשרת משחק קבוצתי ללא צורך בבקרים ייעודיים.