מסכים ירוקים: הנאסד"ק קפץ ב-3.1%; פייסבוק זינקה ב-18%
על אף נתוני התמ"ג המפתיעים שהצביעו על ירידה ברבעון הראשון של השנה ב-1.4% כאשר הצפי היה בכלל לעליה של 1.1%, המדיים ננעלו בעליות שערים חדות. האם זה יגרום לפד' למתן את קצב העלאת הריבית?
מדדי וול סטריט ננעלו בעליות שערים חדות: הנאסד"ק עלה ב-3.1%, ה-S&P500 עלה ב-2.5% והדאו ג'ונס עלה ב-1.9%. אתמול ולאחר יום תנודתי - המדדים ננעלו בעליות קלות של 0.2% בדאו וב-S&P500 ויציבות בנאסד"ק - כאשר מי שמייצבת את הבורסה היא מיקרוסופט שפרסמה תוצאות טובות, בעוד גוגל פספסה. שלשום המדדים התרסקו ונדמה כי השוק לא מצליח להישאר למעלה ואף הגיע לנקודת שבירה. אז נכון לעכשיו צפויים לנו ימים תנודתיים. עונת הדוחות: היום אחרי המסחר ידווחו אפל ואמזון, אינטל ורובינהוד. מחר, שישי - שברון, אקסון מובייל, אסטרה זניקה, בריסטול מאיירס והאניוול. המדדים המובילים: דאו ג'ונס 0.16% נאסד"ק -0.21% S&P 500 0.13% BITCOIN 1.28%
- טרם החל המסחר הרציף
- 13.עלתה אז היום חייבים לרדת (ל"ת)אתמול ארה"ב 29/04/2022 13:57הגב לתגובה זו
- 12.לרון 29/04/2022 08:05הגב לתגובה זובשוק דובי,ואכן הריבית תעלה פחות,יש סכנת סטגפלציה
- 11.א 29/04/2022 01:33הגב לתגובה זומה שקורה בארה"ב. זה מסחר של מדינת עולם שלישי ולא של מעצמה. מעבר לתזוזות קיצוניות, נראה שיש מי שמנסה בכח להפיל שם את השוק. אחרי העליות היום, כבר מאותתים על מה שצפוי מחר דרך החוזים. אינטל מכה את התחזיות? יורדת במסחר המאוחר ב-4 אחוזים. אפל מכה את התחזיות? יורדת במסחר המאוחר בכמעט שלושה אחוזים. שלא לדבר על אמאזון שמרסקים אותה ב-10 אחוזים.
- 10.יום מינוס 3 ויום פלוס 3, ברור שאלה פירפורי גסיסה (ל"ת)אמדאוס 28/04/2022 22:56הגב לתגובה זו
- 9.בן 28/04/2022 22:31הגב לתגובה זומה זה הדבר הזה ? שוק מטורלל לגמרי
- לא להכנס למטבח-חם שם 30/04/2022 12:53הגב לתגובה זוכפי שהבורסה ירדה, כך היא יכולה לחזור תוך ימים ספורים. למשל, אם המלחמה ברוסיה תסתיים מבלי לפגוע בכלכלה העולמית ובנוסף, תמצא תרופה אפקטיבית לקורונה השוק כל-כך "ישמח" ויווצרו ציפיות להגברת המכירות ושיפור במצב רוח העולמי (יותר אנשים יפנקו את עצמם ברכב חשמלי ידידותי לסביבה)
- לרון 29/04/2022 08:06הגב לתגובה זו"אלוגריתמי"
- 8.זאת ההזדמנות לקנות טסלה (ל"ת)א 28/04/2022 22:22הגב לתגובה זו
- 7.דן 28/04/2022 21:56הגב לתגובה זותמ"ג בצניחה + אינפלציה בטירוף + איומי העלאות ריבית באגרסביות . על מה השמחה של המדדים ? על זה שבנתונים הגרועים האלה הם מצפים שהפד לא יעלה ריבית ....בחלום!!!
- לרון 29/04/2022 08:08הגב לתגובה זואך פחות מהמתוכנן,השוק אומר את דברו והפד יגיב בהתאם
- 6.פשוט נבלות!..העיקר כיסחו לנו את הדואליות בפתיחה (ל"ת)tt 28/04/2022 21:46הגב לתגובה זו
- 5.nav 28/04/2022 21:40הגב לתגובה זוהתנודות במדדים מצביעים על תיקון גדול בתחילה בין% 20 --30%ועדין גם באינפלציה אין מקום לכסף אלה בבורסה
- 4.מתן 28/04/2022 18:55הגב לתגובה זוסטגפלציה תרחיש האימים לבורסה, אין חסינות 20%- בנאסדק זה רק התחלה זה בעיקבות הדפסת הכסף QE גורמת לעליות מחירים רוחבית וצימצום בצמיחה, עדיין לא חילחל אבל זה קורם עור וגידים.
- 3.חרדות (ל"ת)ימח שימם מה קורה שם 28/04/2022 18:04הגב לתגובה זו
- 2.דן דן 28/04/2022 17:53הגב לתגובה זוהעיקר כל הדוחות מעולים ועדיין ירידות
- מאיר 28/04/2022 20:42הגב לתגובה זוהנה אתה כותב שטויות
- 1.יימח שמם על פתיחה שלא תהיה הם יפילו את הגואליות בפתי (ל"ת)tt 28/04/2022 16:46הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
המודל שאפשר למשקיעים מוסדיים להיחשף למטבעות דיגיטליים דרך מניות חברות האוצר מתגלה כפגיע במיוחד, כשהביטקוין יורד ב־15%, מניות החברות קורסות פי שניים ויותר, ובוול-סטריט מזהירים: הפרמיה המנופחת גובה את המחיר
ההשקעה שנחשבה לפופולרית ביותר השנה בקרב משקיעי הקריפטו - רכישת מניות של חברות שמחזיקות במטבעות דיגיטליים כנכס מרכזי - נקלעה לתקופה קשה. מחירי הביטקוין והאתריום ירדו, ומניות אותן חברות נסוגו אף בשיעורים חדים יותר. מיקרוסטרטג'י MicroStrategy Inc 1.99% , שמוכרת כיום בשם סטרטג'י, הייתה החלוצה במודל הזה בהובלת מייקל סיילור. החברה, שהחלה כחברת תוכנה קטנה, הפכה לאחת המחזיקות הגדולות בביטקוין. בשיאה ביולי שוויה עמד על כ־128 מיליארד דולר, וכעת הוא ירד לכ־70 מיליארד.
הרעיון מאחורי חברות האוצר היה לאפשר למשקיעים מוסדיים, שלא יכלו לרכוש קריפטו ישירות, דרך עקיפה להשקעה במטבעות דיגיטליים. המשקיעים קנו מניות של חברות שהחזיקו ביטקוין או אתריום עבורם, מה שנחשב פתרון נוח למגבלות רגולציה. אלא שהמודל הזה יצר בעיה מובנית: מניות החברות נסחרו בפרמיה גבוהה ביחס לשווי האמיתי של המטבעות שברשותן. ברנט דונלי, נשיא ספקטרה מרקטס, הסביר כי “משקיעים שילמו שני דולר על כל דולר של ביטקוין שהחברות החזיקו בפועל”.
נקודת המפנה הגיעה ב־10 באוקטובר, כשנשיא ארה״ב דונלד טראמפ הכריז על הטלת מכסים חדשים על סין. ההודעה גרמה לגל מכירות בשווקים, והקריפטו הצטרף לירידות. השבתת הממשל הפדרלי וחוסר הוודאות סביב מדיניות הריבית של הבנק המרכזי הגבירו את הלחץ.
כשהנכס הבסיסי יורד, המניה יורדת יותר
מחיר הביטקוין ירד בכ־15% בחודש האחרון, אך מניית סטרטג'י איבדה 26%. הירידה החדה משקפת את האופי הממונף של החברות הללו: כשהנכס הבסיסי יורד, המניה מגיבה בעוצמה גדולה יותר. פיטר ת'יל, משקיע הון סיכון בולט, נמנה עם התומכים הבולטים בתחום חברות האוצר הקריפטו והשקיע במספר חברות מהתחום. BitMine Immersion Technologies, אחת החברות הגדולות בתחום האת'ריום שנתמכת על ידי ת'יל, איבדה יותר מ-30% מערכה בחודש האחרון. גם ETHZilla, שהחלה כחברת ביוטכנולוגיה והפכה לאוצר את'ריום בהשתתפותו של ת'יל כמשקיע, ירדה ב-23% באותה תקופה.
- שוק הקריפטו תחת לחץ: הביטקוין בדרך ל-100 אלף דולר
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתיו טאטל, שמנהל קרן סל שמטרתה להכפיל את תשואת סטרטג'י, חווה ירידות חדות עוד יותר, כאשר קרן MSTU שלו נפלה בכ־50%. לדבריו, “חברות אוצר דיגיטליות הן למעשה גרסה ממונפת של נכסי הקריפטו, ולכן כשהשוק יורד, זה הגיוני שהן יפלו מהר יותר.” מאט קול, מנכ"ל חברת Strive, אמר כי רבות מהחברות “תקועות”. Strive רכשה ביטקוין במחיר הגבוה בכ־10% ממחירו הנוכחי, ומנייתה ירדה ב־28%. עם זאת, קול ציין כי החברה ערוכה להתמודד עם התנודתיות בזכות גיוס הון באמצעות מניות ולא באמצעות חוב.
