הורים לילדים? מיום שלישי הקרוב אתם עבריינים
יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון מנסה לצייר את עצמו כמי שדואג לילדים ולתינוקות בישראל. הוא מסרב לכנס דיון של ועדת הכלכלה כדי לבטל תקנות (שגויות) של משרד התחבורה מתקופתה של מירי רגב כשרת התחבורה. על פי התקנות, כל מי שמסיע ילד או תינוק בישראל ברכב יהיה חייב להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב. מדובר במערכות שאמורות להיות מתחת לגוף הילד והן אמורות להתריע כשאר שוכחים את הילד ברכב.
יודגש- יצרניות כסאות הבטיחות אוסרות להוסיף פריט כלשהו לכסא ואומרת כי זה עלול לסכן את הילד במקרה של תאונה. אבל בישראל יש מי שחושבים שהם יודעים יותר מהיצרנים עצמם מה נכון.
אז לאחר הטעות המקורית, במשרד התחבורה הבינו שהתקנות לא סבירות (הסבר מדוע - בהמשך הכתבה) ויש לבטלן וכבר בחודש אוקטובר האחרון הודיעה שרת התחבורה החדשה מרב מיכאלי שהיא רוצה לבטל את התקנות, אבל ביטון דרש ממשרד התחבורה לספק תוכנית אחרת להצלת הילדים.
בינתיים פתרון חדש מצד משרד התחבורה אין, היו"ר לא מוכן אפילו לכנס דיון בנושא וממציא תירוצים שונים, תאריך היעד של ה-1 במרץ מתקרב, ונכון לעכשיו - החל מיום שלישי (עוד יומיים) כל הורה שלא התקין את המערכת הופך לעבריין שמסתכן בקנס של 250 שקלים ו-4 נקודות.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בדיונים של ועדת הכלכלה לשבוע הנוכחי יש שלל נושאים חשובים - כמובן - כמו פיקדון על בקבוקים, הוקרה לילדים של נעל"ה (נוער עולה לפני ההורים) ורפורמה בדואר, אבל איכשהו, לא נמצא מקום פנוי לדיון על תקנות שנויות במחלוקת ששעון החול במקרה שלהן הולך ואוזל - ויהפוך את כל ההורים בישראל לעבריינים.
ההתנגדות של ביטון לביטול התקנות לא עניינית - והוא מודה בכך בפה מלא
בדיון בנושא אחר שהתקיים ביום רביעי בוועדת הכלכלה על פיילוט לרכבים אוטונומיים בישראל השתתפה גם שרת התחבורה מרב מיכאלי והיו"ר ביטון חשף את הסיבה האמיתית לסחבת: משחקים פוליטיים מטופשים על גבם של אזרחי ישראל. ביטון פנה למיכאלי ואמר "אני מצפה שתקדמו חוקים של שר הביטחון למען החיילים ואנשי הקבע ותסיימו את המשבר הזה". ביטון מתכוון לשחיתות שמקדם בני גנץ להלבנת התוספת הלא חוקית לפנסיות של אנשי הקבע בצה"ל, אליה מתנגדים חלקים בקואליציה, ובצדק. מיכאלי ענתה שגם אם יש מחלוקות כחול לבן לא היו צריכים להחרים את ההצבעות במליאת הכנסת. במילים אחרות, יש כאן מנוף לחץ של ביטון וכחול לבן - תאשרו את החוקים 'שלנו' ונאשר גם את ביטול התקנות. לא תאשרו? אזרחי ישראל ישלמו את המחיר.
אבל איך בכל זאת ביטוח מנסה למרוח את הציבור ולהציג את עצמו כמי שאכפת לו מהילדים בישראל? (ולא נגיד - מאותן חברות ספציפיות שהצליחו להפעיל לובינג ולזכות במונופול בתחום)
- הרובוטקסי של גוגל יתחיל לפעול בשדה התעופה סן פרנסיסקו
- הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- כך חוסכים אלפי שקלים בשנה בטיפולי רכב - מדריך פרקטי עם...
ביטון מתרץ את עמדתו בכך ש"קשה לנו לבטל את התקנה למניעת שכחת ילדים בלי לדעת שיש למשרד תכנית לקיץ הקרוב" וזרק את הכדור בחזרה למגרשה של מיכאלי. מיכאלי לא התבלבלה ואמרה כי היא "מציעה שנקבע דיון ולקראתו נעשה פגישה ונקבע מתווה".
ביטון טען כי "יש מחלוקת בין הוועדה למשרד" (התחבורה) והוסיף כי כפי שנעשה בעבר בתמרוץ מערכות בטיחות של חברת מובילאיי, כך ניתן לתמרץ בעלי רכבים ישנים בצורה דומה, או למצוא פתרונות אחרים כמו לחלק כ-50 או 100 אלף מערכות למניעת שכחת ילדים, בעיקר למוחלשים, ולבחון האם זה מציל חיים.
בתגובה לכך אמרה מיכאלי כי "האמצעים של מובילאיי הוכיחו עצמם כיעילים, מה שלצערנו לא הוכח במוצרים למניעת שכחת ילדים". מיכאלי ביקשה לקבוע דיון ולפניו לדון במתווה, ביטון ביקש מח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, להביא לוועדה מתווה כזה - אלא שטופורובסקי היה מאלה שקידם בהתלהבות את התקנות והשאלה היא האם כעת הוא יהיה מסוגל להבין שבעצם טעה.
מערכות יקרות שלא הוכחו כיעילות - אז למה צריך אותן?
הבעיה הבסיסית היא שהמערכות הללו לא הוכחו בעולם כיעילות. בנוסף, יש מספר חברות ספציפיות שהן ורק הן אושרו, ובאופן לא מפתיע המחיר של המערכות שלהן גבוה בהרבה מאשר של חלופות אחרות בשוק. כלומר - נודף ריח חזק מאוד של לובינג שמטרתו אולי למקסם את רווחי החברות הללו. לשם השוואה, עלות המערכות מגיע ל-500 שקל למערכת בודדת, בעוד מערכת אלטרנטיבית שאינה מאושרת עומדת 80-150 שקל בלבד.
על כמה ילדים שנפטרים בכל שנה מדובר? על פי נתוני 'בטרם' 881 מקרים תועדו מאז 2010 ו-34 מקרים הסתיימו במוות של פעוטות. המספרים הרשמיים נמוכים יותר ומדברים על 25 מקרי מוות ו-462 מקרי אשפוז, נכון לשנה שעברה. קחו כל נושא אחר - מוות בתאונות כיוון שאנשים לא חגרו חגורת בטיחות, מוות או פציעה של ילדים שטבעו בבית, חנק ועוד ותגלו שהמספרים שם גבוהים הרבה יותר. אז למה המדינה רצה לטפל דווקא בבעיה יחסית שולית? למדינה פתרונים.
אין חולק כמובן על כך שמדובר בטרגדיה נוראה ובמקרים כואבים וקשים, אבל האם בגלל ממוצע של 3 ילדים מתים בשנה זה הגיוני לחייב את כל ההורים והסבים והסבתות בישראל לרכוש מערכת לכל כסא בטיחות לילדים, ובפרט כאשר מדובר במערכת שלא הוכחה כיעילה בהשגת הפתרון, ובעלות של 500 שקל לכל כסא, כלומר עלות של 1000-15000 שקלים למשפחה, כולל סבים וסבתות שמסיעים את הילדים לעיתים רחוקות יחסית? לא ממש. ורק נציין כי מאחר שבמשפחות רבות יש יותר מרכב אחד - העלות עלולה להיות גבוהה עוד יותר.
תגובות לכתבה:
ח"כ מיכאל ביטון מסר בתגובה: "על מנת שיתקיים דיון בוועדה נדרשת פעולה ממשלתית לטיפול בנושא כדוגמת סיבסוד מכשור למניעת שיכחת ילדים ברכב (כמו שנעשה לרכבים ישנים עם התקני בטיחות כדוגמת מערכת מובילאיי) זאת סוגייה שמדובר בה בחיי אדם, בכל שנה בקיץ מתקיימות טרגדיות נוראיות בהן תינוקות וילדים מאבדים את חייהם או נפצעים באופן חמור.
"אי אפשר לראות את סכנת החיים הזאת, לדעת שיש מענה למניעה ולא לנקוט פעולה בין אם באחריות ההורים כפי שמופיע בתקנה (לרכוש ערכות ולהתקין) או לחליפין פעולה ממשלתית מעשית בתחום זה שתשפר באמת את המצב."
מי שעדיין לא מבינה את הטעות שלה היא שרת התחבורה והבטיחות בדרכים לשעבר, ח"כ, תא"ל (במיל') מירי רגב, הליכוד, שמסרה: מיכאלי וחבריה לממשלה פועלים בניגוד לאינטרס הציבורי. הם בוחרים לרמוס תהליך שבוצע ואושר בצורה מקצועית ועניינית, על ידי הגורמים המקצועיים של משרד התחבורה, תוך ליווי הייעוץ המשפטי של המשרד ובאישור וועדת הכלכלה של הכנסת הקודמת והנוכחית.
"כל אותם נסיונות לתרץ את ביטול הצלת החיים של ילדים בשל "עלות גבוהה" כביכול של המערכת, או בשל קשרים עם חברות לובינג כאלה ואחרות, הינם שקר גמור וחסרי כל ביסוס במציאות. הודות לעבודת הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, התאפשר היצע מגוון של מערכות למניעת שכחת ילדים, במחירים נוחים ושווים לכל נפש, הרחוקים מהמספרים שבהם נקטו מתנגדי ההגנה על הפעוטות.
- 10.את הנזקים של האגו של מיכאלי יקח 30 שנה לתקן. (ל"ת)דנית 27/06/2022 16:18הגב לתגובה זו
- 9.רר 26/06/2022 11:26הגב לתגובה זוהכי מושחת שיש, אתה חייב פייזר וחייב מובילאי
- 8.מרוקאי עם אגו נפוח 22/06/2022 15:16הגב לתגובה זואבל האיש הזה נפוח(תרתי משמע), ולא מוכן לדון בנושא, עד שמשרד התחבורה יתן פיתרון. כל דבר שלא מוצא חן בעיניו, הוא עוצר אותו, במקום לעזור ולתקן. מרוקאי ישאר מרוקאי, לא יעזור כלום.
- 7.טרלול 18/06/2022 07:21הגב לתגובה זומי שלא עירני לילדים שלו משלם מחיר פתאם הצדקנות של השלטון מתעוררת . אבל בגיל 18 מותר להם לסכן את אותם ילדים במבצעים מטופשים בשטחים הכבושים . לכו לעזאזלא
- צודק לגמרי 22/06/2022 15:18הגב לתגובה זואבל גם הביטון הזה צריך לעבוד קצת, ולתת יד לתיקון התקנה. בינתיים לא עושים כלום, כרגיל.
- 6.עידם הפופוליזים ויעלה כמה שיעלה (ל"ת)אדם 06/04/2022 13:38הגב לתגובה זו
- 5.אמיר 13/03/2022 10:13הגב לתגובה זואם יש להם כבר נקודות, או יהיו להם.
- 4.בטוח שמישהו מרווח מזה! (ל"ת)אמנון 13/03/2022 10:11הגב לתגובה זו
- 3.הציבור מאפשר שיעבדו עליו - לא חדש (ל"ת)אזרח 02/03/2022 14:48הגב לתגובה זו
- 2.במילה אחת - שחיתות (ל"ת)ריצרד 27/02/2022 11:06הגב לתגובה זו
- 1.בטח גם מירי רגב חתכה קופונים (ל"ת)Vv 27/02/2022 08:42הגב לתגובה זו

אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
לובינסקי יבואנית אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה, קרוסאובר בסגמנט B, עם דגמי חמישה או שבעה מקומות (5+2). המחירים מעניינים מאוד 145.0 אש"ח לדגם חמישה מקומות, ו - 157.0 אש"ח לדגם שבעה מקומות.
לובינסקי יבואנית דגמי אופל לישראל השיקה את האופל פרונטרה החדש עם שתי בשורות – תצורת מושבים – דגם בעל חמישה מושבים, ודגם בעל שבעה מושבים, ומחיר אטרקטיבי מאוד.
אופל פרונטרה הוא קרוסאובר בסגמנט B-Suv עם מנוע טורבו בנזין אותו ניתן למצוא בדגמים רבים של קבוצת סטלנטיס (חברת האם של אופל, כמו גם פיג'ו, סיטרואן, ג'יפ, פיאט, אלפא רומיאו ועוד), וגם בפרונטרה הוא מצויד עם מערכת היברידית קלה.
העיצוב החיצוני של הפרונטרה הוא קרוסאוברי טיפוסי, עם חזית אנכית וחתימת האור הייחודית של אופל. מרכב 'זקוף' המודגש גם על ידי צביעה דו גוונית של המרכב (ללא תוספת מחיר). גם מאחור נראה הפרונטרה גבוה וזקוף, עם קו חלונות גבוה יחסית, יחידות תאורה מפוצלות, וצביעה כסופה בתחתית הפגוש.
פנים הרכב תכליתי עם מבנה דומה לזה שראינו באופל גרנדלנד. לשימוש הנהג צג לוח מחוונים דיגיטלי בגודל ''10 משולב עם מסך מולטימדיה בגודל דומה וקישוריות מלאה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. הפרונטרה תשווק ברמת איבזור יחידה GS, הכוללת בקרת שיוט (לא אדפטיבית) כולל מגביל מהירות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חיישני גשם ואור, יחידות תאורה קדמיות ואחוריות משולבות לד, חלונות אחוריים כהים ועוד.
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- אופל גרנדלנד החדש - החל מ 187.0 אש"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

הדבר הגדול הבא של BYD דגמי Fang Cheng Bao
ל BYD יכולות טכנולוגיות מרשימות, פרימיום עם דנזה כבר יודעים לעשות, אז למה לא לקחת אותן עכשיו לשטח, ואם כבר אז למה לא להקים תת מותג מתמחה - וזהו בדיוק המהות של מותג פנג צ'אנג באו FangChengBao.
אחרי מה ש BYD עשתה בשוק הקרוסאוברים, לא הייתי מקל ראש ביכולות שלהם לעשות אותו הדבר בעולמות השטח
אנחנו עדיין בשנז'ן, במסלול הניסויים שהושכר עבור BYD להשקת הסיליון 5 פלאג אין הייבריד, ואנשי BYD העמידו לטובתנו את שלושת הקרוסאוברים של מותג 'פנג צ'אנג באו' ( FangChengBao).
'פנג צ'אנג באו' הוא מותג צעיר של BYD שהושק לראשונה בשנת 2023. בסינית המשמעות היא Formula Leopard ואין לי כוונה לנסות לתרגם את זה לעברית. תת המותג מיועד להיות מותג קרוסאוברים מוטי ביצועים ובעלי יכולות שטח.
לרשותנו עומדים שלושת הקרוסאוברים של 'פנג צ'אנג באו', ונתחיל מהראשון שבהם, הבאו 3 .
המימדים של ה 3 הם אורך כולל של 4.605 מטר, רוחב של 1.9 מטר, ובסיס גלגלים של 2.745 מטר. הגובה משתנה בין 1.72 מטר ל 1.93 מטר לגדם ה 4X4 עם מערכת הרחפנים של BYD. (גגון ממנו ממריא רחפן הנשלט מהרכב, ויודע לחזור חזרה למנחת הנייד שעל גג הבאו 3. ובנינו, מי לא חייב רחפן שיצא מהגג וידווח עוד כמה ק"מ עד לסיום הפקק).
- נהיגה קצרה ב BYD סיליון 5 על מסלול, דנזה GT ו U9
- הפלאג אין הייבריד הזול בישראל BYD Sealion 5 DM-i
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7