זילו קופצת 16%: הדוחות והתחזית מעבר לציפיות, "סופר אפליקציה" בקנה
חברת ZILLOW GROUP (Z) שפיתחה זירת מסחר אינטרנטית בנכסי נדל"ן קופצת במסחר בוול סטריט ברקע עקיפת התחזיות לרבעון הרביעי של 2021, תחזית חיובית לרבעון הנוכחי ויציאתה הסופית מפעילות השבחת הנכסים באמצעות שיפוץ ומכירתם שהסבה לה נזקים אדירים אשתקד בעקבות כשלון של אלגוריתם השמאות עליו הסתמכה.
זילו תמכור לחברת ההשקעות הפרטית Pretium Partners למלעה מ-400 נכסים בכ-150 מיליון דולר, כך דווח בבלומברג מפי מקורות, וזאת אחרי שכבר קנתה ממנה כ-800 נכסים ב-300 מיליון דולר.
המהלך הזה נעשה כדי לתמוך בהתמקדות ב"סופר אפליקציה" חדשה שתשיק החברה, כפי שחשפה בצד פרסום הדוחות. "המטרה לאחד למקום אחד את כל החוליות שבשרשרת הליך מכירת דירה או נכס לאחר", הסבירו בזילו.
עם התכנית החדשה מגיע יעד מכירות חדש: 5 מיליארד דולר הכנסות עד סוף 2025. קודם לכן האנליסטים העריכו שבסוף 2023 החברה תכניס 2.67 מילאירד דולר - כלומר תצטרך להכפיל את הסכום בערך תוך שנתיים לאחר מכן.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

מזנקת 420% - מה הסיבה ומה קורה לרוב אחרי זינוקים
אינטנסיטי תרפיוטיקס הציגה תוצאות קליניות יוצאות דופן לטיפול חדש שמוזרק ישירות לגידולי סרטן ומפעיל תגובה חיסונית רחבה עם שיעורי שליטה גבוהים במחלה, שיפור דרמטי בהישרדות ובטיחות מרשימה. מה הסיכוי שהזינוק במניה יחזיק מעמד?
זה תרחיש שחוזר על עצמו. מניה של חברת ביוטכנולוגיה קטנה מזנקת פתאום במאות אחוזים אחרי הודעה על תוצאות מחקר מבטיחות. המשקיעים מתלהבים, הכסף זורם. עם זאת, בקרוב המקרים, בשבוע שאחרי הזינוק, רוב המניות האלה נמצאות במינוס לעומת יום השיא. השבוע אינטנסיטי תרפיוטיקס Intensity Therapeutics -32.95% פרסמה נתונים שעלולים לשנות את המשחק בטיפול בסרטן, השאלה היא האם גם היא תעקוב אחרי התבנית הזאת או שהפעם זה יההי אחרת.
אינטנסיטי תרפיוטיקס פרסמה נתוני מחקר מרשימים. החברה בדקה טיפול חדש שמזריקים ישירות לגידולים, והתוצאות חרגו מכל הציפיות. 64 חולים עם סרטן מתקדם, שכבר נכשלו בכמה טיפולים קודמים וחיו על זמן שאול, קיבלו את התרופה החדשה. 75% מהם השיגו שליטה במחלה, והישרדות החציונית הגיעה לכמעט 12 חודשים, פי שניים יותר מהצפוי בחולים במצב כזה.
אינטנסיטי הולכת ישר למטרה
הרעיון מאחורי הטיפול החדש פשוט. במקום להציף את כל הגוף בכימותרפיה ולקוות שמספיק תרופה תגיע לגידול, אינטנסיטי הולכת ישר למטרה. החברה מזריקה את התרופה INT230-6 ישירות לתוך הגידול, שם היא מתפזרת ברקמה הסרטנית ומרעילה את התאים מבפנים. אבל זה לא נגמר שם. התרופה גם גורמת לתאי הסרטן המתים לשחרר אנטיגנים שמעירים את מערכת החיסון ומכווינים אותה לחפש ולהשמיד גידולים נוספים בגוף.הנתונים הכי מעניינים הגיעו כשהחוקרים חילקו את החולים לפי כמות התרופה שקיבלו יחסית לגודל הגידולים שלהם. 48 חולים קיבלו מינון שכיסה יותר מ-40% מהמסה הכוללת של הגידולים בגוף שלהם, ו-16 חולים קיבלו פחות מזה. ההבדל בתוצאות היה דרמטי: בקבוצת המינון הגבוה, 83% השיגו שליטה במחלה לעומת 50% בקבוצת המינון הנמוך. אבל הנתון הכי מדהים הוא הישרדות. החולים שקיבלו מינון גבוה חיו בממוצע 18.7 חודשים, לעומת 3.1 חודשים בלבד בקבוצה השנייה. זה הפרש של פי שישה שמראה כמה חשוב המינון בטיפול הזה.
- סערה בארה"ב: קנדי פיטר את כל חברי ועדת החיסונים
- אחראי החיסונים ב-FDA התפטר - מודרנה נופלת ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה שמפתיע במיוחד זה מה שקרה לגידולים שבכלל לא נגעו בהם. בחמישית מהחולים שקיבלו את המינון הגבוה, גידולים שהיו רחוק מאתר הזריקה התחילו להתכווץ מעצמם. זה תופעה נדירה שרופאים קוראים לה "אפקט אבסקופלי" - כשאתה מטפל במקום אחד והמחלה נסוגה גם במקומות אחרים. מה שקורה זה שהתרופה מעוררת את מערכת החיסון באופן כל כך חזק, שהיא לומדת לזהות תאי סרטן ויוצאת לחפש אותם בכל הגוף.

גוגל ודיסני נכנסות למלחמה - מיליוני צופים נותרו ללא ESPN ו-ABC
 עשרות ערוצי טלוויזיה, בהם ESPN ו-ABC, נעלמו מ-YouTube TV לאחר כישלון במו״מ על גובה דמי ההפצה - מיליוני צופים נותרו ללא גישה לתכנים, והחברות מאשימות זו את זו בניצול כוח שוק
בשעות הלילה גילו כ-10 מיליון מנויי YouTube TV שכל ערוצי דיסניThe Walt Disney Co -0.11% נעלמו מהשירות. לא ESPN, לא ABC, לא FX - כולם ירדו מהאוויר. זה קרה לאחר שהמשא ומתן בין גוגל לדיסני קרס והמועד האחרון להסכם היה 23:59. דקה לאחר מכן, המסכים החשיכו.
עיקר המחלוקת הוא סביב סוגיית התשלום. דיסני דורשת מ-YouTube TV לשלם יותר עבור שידור הערוצים שלה, במיוחד ערוצי הספורט של ESPN. מדובר בערוצים יקרים במיוחד בשל עלויות הפקת התוכן הספורטיבי המבוקש. בגוגל טוענים כי דיסני אינה מעוניינת בהסכם מאוזן, וכי מטרתה לקדם את שירותי הסטרימינג שבבעלותה כמו Hulu + Live TV ו-Fubo המונים יחד כ-6 מיליון מנויים. לטענת החברה, ההצעות של דיסני נועדו לפגוע ב-YouTube TV ולהבטיח תנאים טובים יותר לשירותים שלה עצמה.
דיסני מצדה טוענת שגוגל מסרבת לשלם תעריפים זהים לאלה שמשלמים מפיצים אחרים. לדבריה, היא מצפה שכל שותפיה ישלמו סכומים המשקפים את ערך התוכן שהיא מספקת. עוד היא מאשימה את גוגל, ששווי השוק שלה עומד על כ-3 טריליון דולר, בניצול כוחה כדי להשיג הנחות חריגות ביחס לנהוג בענף.
ב-YouTube TV טוענים כי הדרישות של דיסני יובילו לעליית מחירים עבור הצופים. לטענתם, מדובר בתופעה רחבה בענף כאשר ספקיות הטלוויזיה המסורתיות מאבדות מנויים, ו-YouTube TV ממשיכה לצמוח בקצב מהיר. אנליסטים מעריכים כי בתוך זמן קצר היא תהפוך למפיץ התוכן הגדול ביותר בארצות הברית. חברות התוכן, מנגד, טוענות כי גוגל מנצלת את מעמדה הדומיננטי כדי ללחוץ עליהן. לפני העימות הנוכחי, ניהלה החברה משאים ומתנים מתוחים גם עם NBCUniversal של קומקאסט ועם Fox Corp. במקביל, היא עדיין מצויה בסכסוך מול רשת TelevisaUnivision, שערוציה בשפה הספרדית נעלמו מהשירות בחודש שעבר.
- היום שבו נולדה האימפריה של מיקי מאוס והסניף הראשון של הרשת הבינל' נפתח בישראל
- דיסני בלחץ? נטפליקס ייצרה לראשונה להיט אנימציה משפחתית סוחף
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הדרמה, מניות החברות כמעט שלא הושפעו: מניית דיסני ירדה בכחצי אחוז, בעוד שמניית גוגל עלתה ביותר מ-2.5%. המשקיעים מעריכים שהעימות יסתיים בהסכמה, כפי שקורה לרוב במחלוקות מסוג זה בתעשיית התקשורת.

