אמזון
צילום: Christian Wiediger unsplash
דוחות

אמזון מכה את הצפי בשורה התחתונה - רווח של 27.5 דולר למניה

ענקית המסחר המקוון פספסה קלות את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה עם הכנסות של 137.4 מיליארד דולר, אך רשמה גידול בשורה התחתונה בניגוד להערכות המוקדמות בשוק; המניה מזנקת במסחר המאוחר 
איתן גרסטנפלד | (8)

ענקית המסחר המקוון AMAZON מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2021, בהן אמנם פספסה במעט את צפי האנליסטים, אך בשורה התחתונה הכתה החברה את הצפי המוקדם עם רווח של 27.75 דולר למניה.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי, הסתכמו בכ-137.4 מיליארד דולר, עלייה של כ-9%, בהשוואה לכ-125.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, מתחת לצפי האנליסטים היה להכנסות של 137.7 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח מתואם של 27.5 דולר למניה, בהשוואה לרווח מתואם של כ-14.09 למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרבה מעל צפי האנליסטים לרווח מתואם של 3.78 דולר למניה.

החברה פרסמה תחזית הכנסות לרבעון הראשון של השנה, שיעמדו בטווח שבין 112 מיליארד דולר ל-117 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 120 מיליארד דולר.

מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, שירש את ג'ף בזוס בשנה שעברה, אמר בשיחה עם משקיעים כי המגיפה ממשיכה להציב אתגרים. "כצפוי במהלך החגים, ראינו עלויות גבוהות יותר מונעות ממחסור בהיצע כוח אדם ולחצים אינפלציוניים, והבעיות הללו נמשכו ברבעון הראשון עקב אומיקרון. למרות האתגרים לטווח הקצר, אנחנו ממשיכים להרגיש אופטימיים ונרגשים לגבי העסק כשאנחנו יוצאים מהמגיפה."

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    להתרחק ממניות 04/02/2022 05:15
    הגב לתגובה זו
    הדוח הנוכחי טוב אבל חכו לדוחות הבאים ותראו איך מפילים אתכם לתהום. זמן מעולה להיפטר מסחורה כי בנטרול דוחות טובים הנאסדק יחזור לצנוח
  • 5.
    בן 03/02/2022 23:56
    הגב לתגובה זו
    איזה אנליסטים אלה ?
  • 4.
    נ.ש. 03/02/2022 23:46
    הגב לתגובה זו
    כל הרווח הגדול הזה הוא מתמחור מניות של חברת הרכב. הרווח שלה בפועל בנטרול הוא אזור ה5.5 דולר למניה יפה מאד ביחס לצפי של 3.8 דולר. אבל ממש לא מצדיק את הטירוף. גם העליה במחירי הפריים לא צפויה לשפר את התוצאות ולכן בטווח הארוך כל עוד המחירים הרווחים יהיו באזור ה5 דולר זה ילך למקום לא טוב. אם הם יחזרו לאזור ה14 דולר זה כבר פחות מסוכן אבל עדיין. ויש גם סיכון של אובדן רווח סביב סיפור חברת הרכב שהם מחזיקים בה.
  • 3.
    רונן 03/02/2022 23:35
    הגב לתגובה זו
    בכל כתבה שגיאה ויותר, נמאס.
  • זה לא תקין שאתה משלם להם כל כך הרבה וזה מה שאתה מקבל (ל"ת)
    מנוי בתשלום 04/02/2022 08:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    עוז 03/02/2022 23:21
    הגב לתגובה זו
    מניפולציה?
  • כנראה שלא הבנתי 04/02/2022 07:42
    הגב לתגובה זו
    לא אומר שאתה לא צודק. רק שאני לא מבין איך בדיוק.
  • 1.
    משהו פישי בתוצאות של אמאזון (ל"ת)
    תום 03/02/2022 23:20
    הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

דונלד טראמפ; קרדיט: טוויטרדונלד טראמפ; קרדיט: טוויטר

"טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"

ויקטור אורבן, ראש ממשלת הונגריה אמר את הדברים אחרי פגישה עם טראמפ; ממה הוא חושש ומה זאת התקפה בשוק המט"ח? 

מנדי הניג |

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, הפתיע עם הצהרה דרמטית לאחר פגישתו עם דונלד טראמפ בבית הלבן: לדבריו, הנשיא האמריקאי הבטיח להגן על הונגריה מפני מתקפות ספקולטיביות, כולל התקפות על המטבע המקומי או הורדת דירוג אשראי.

מה זה בעצם התקפה או ספקולציה בשוק המט"ח? מדובר בפעילות של הזרמת כספים, השקעה גדולה בשוק המט"ח שבה משקיעים, בעיקר קרנות גידור גדולות או בנקים בינלאומיים, מהמרים על תנודות מחירים קצרות טווח בשווקים הפיננסיים, במטרה להשיג רווחים מהירים. בניגוד להשקעה ארוכת טווח, הספקולציה כוללת לעיתים קרובות מכירות בחסר (שורט) של נכסים כמו מטבעות, אג"ח או מניות, כאשר הספקולנטים מצפים לירידת ערך.

בהקשר של מדינה, "מתקפת ספקולציה" או "התקפה פיננסית" מתייחסת למצב שבו קבוצת משקיעים גדולה תוקפת את המטבע או את חוב המדינה באמצעות מכירה המונית, מה שיוצר לחץ על הבנק המרכזי להגן עליו. זה עלול להוביל למשבר מטבע, כמו שחוותה תאילנד ב-1997 או בריטניה ב-1992 ("יום חמישי השחור"), שבו סוחרים כמו ג'ורג' סורוס הרוויחו מיליארדים על ידי הימור נגד הלירה סטרלינג, והכריחו את בריטניה לצאת ממנגנון שער החליפין האירופי. במקרה כזה, הבנק המרכזי נאלץ למכור את רזרבות המט"ח שלו כדי לתמוך במטבע, או להעלות ריבית דרמטית - מה שפוגע בכלכלה, מגביר אבטלה, מפחית השקעות ומעלה מחירים.

אורבן חושש כבר שנים רבות מסורוס ומאשים אותו בפעילות בשוק המט"ח המקומי. סורוס הוא אחד ממתנגדיו הגדולים של אורבן. בהצהרה, סיפר אורבן כי סיכם עם טראמפ על הקמת "חומת מגן פיננסית" שתספק תמיכה אמריקאית במקרה שמערכת הכספים של הונגריה תיקלע לסכנה חיצונית. לדבריו, "אם מישהו ינסה לתקוף את המטבע ההונגרי או לחנוק את הונגריה מהצד הפיננסי, יש לנו פתרון - האמריקאים הבטיחו להגן על היציבות שלנו".

הרקע הפוליטי: בידול מהאיחוד האירופי לקראת בחירות

האמירה של אורבן מגיעה בתקופה רגישה במיוחד עבורו. באפריל הקרוב יתקיימו בחירות פרלמנטריות בהונגריה, והוא שואף לחזק את מעמדו על רקע ביקורת פנימית הולכת וגוברת. בתוך כך, האיחוד האירופי הקפיא מימון של למעלה מ-20 מיליארד דולר למדינה, בטענה להפרות עקרונות של שלטון החוק ושחיתות שלטונית.