אמזון מכה את הצפי בשורה התחתונה - רווח של 27.5 דולר למניה
ענקית המסחר המקוון AMAZON מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2021, בהן אמנם פספסה במעט את צפי האנליסטים, אך בשורה התחתונה הכתה החברה את הצפי המוקדם עם רווח של 27.75 דולר למניה.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי, הסתכמו בכ-137.4 מיליארד דולר, עלייה של כ-9%, בהשוואה לכ-125.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, מתחת לצפי האנליסטים היה להכנסות של 137.7 מיליארד דולר.
בשורה התחתונה, מדווחת החברה על רווח מתואם של 27.5 דולר למניה, בהשוואה לרווח מתואם של כ-14.09 למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרבה מעל צפי האנליסטים לרווח מתואם של 3.78 דולר למניה.
החברה פרסמה תחזית הכנסות לרבעון הראשון של השנה, שיעמדו בטווח שבין 112 מיליארד דולר ל-117 מיליארד דולר, מתחת לצפי האנליסטים להכנסות של 120 מיליארד דולר.
- אפריקה מגורים: ההכנסות ירדו ב-14% והרווח נקי זינק ל-18.7 מ' ש'
- מקדונלד'ס: ההכנסות עלו ב-11% - 5.6 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מנכ"ל אמזון, אנדי ג'סי, שירש את ג'ף בזוס בשנה שעברה, אמר בשיחה עם משקיעים כי המגיפה ממשיכה להציב אתגרים. "כצפוי במהלך החגים, ראינו עלויות גבוהות יותר מונעות ממחסור בהיצע כוח אדם ולחצים אינפלציוניים, והבעיות הללו נמשכו ברבעון הראשון עקב אומיקרון. למרות האתגרים לטווח הקצר, אנחנו ממשיכים להרגיש אופטימיים ונרגשים לגבי העסק כשאנחנו יוצאים מהמגיפה."
- 6.להתרחק ממניות 04/02/2022 05:15הגב לתגובה זוהדוח הנוכחי טוב אבל חכו לדוחות הבאים ותראו איך מפילים אתכם לתהום. זמן מעולה להיפטר מסחורה כי בנטרול דוחות טובים הנאסדק יחזור לצנוח
- 5.בן 03/02/2022 23:56הגב לתגובה זואיזה אנליסטים אלה ?
- 4.נ.ש. 03/02/2022 23:46הגב לתגובה זוכל הרווח הגדול הזה הוא מתמחור מניות של חברת הרכב. הרווח שלה בפועל בנטרול הוא אזור ה5.5 דולר למניה יפה מאד ביחס לצפי של 3.8 דולר. אבל ממש לא מצדיק את הטירוף. גם העליה במחירי הפריים לא צפויה לשפר את התוצאות ולכן בטווח הארוך כל עוד המחירים הרווחים יהיו באזור ה5 דולר זה ילך למקום לא טוב. אם הם יחזרו לאזור ה14 דולר זה כבר פחות מסוכן אבל עדיין. ויש גם סיכון של אובדן רווח סביב סיפור חברת הרכב שהם מחזיקים בה.
- 3.רונן 03/02/2022 23:35הגב לתגובה זובכל כתבה שגיאה ויותר, נמאס.
- זה לא תקין שאתה משלם להם כל כך הרבה וזה מה שאתה מקבל (ל"ת)מנוי בתשלום 04/02/2022 08:36הגב לתגובה זו
- 2.עוז 03/02/2022 23:21הגב לתגובה זומניפולציה?
- כנראה שלא הבנתי 04/02/2022 07:42הגב לתגובה זולא אומר שאתה לא צודק. רק שאני לא מבין איך בדיוק.
- 1.משהו פישי בתוצאות של אמאזון (ל"ת)תום 03/02/2022 23:20הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
