מיקרוסופט
צילום: עמית גרון

מיקרוסופט רוכשת את אקטיביז'ן בליזארד עבור 69 מיליארד דולר

על פי ההודעה הרשמית של מיקרוסופט, היא תרכוש את החברה תמורת 95 דולר למניה, בעסקת מזומן בשווי של 68.7 מיליארד דולר; לאחר סגירת העסקה, ענקית הטכנולוגיה תהפוך לחברת המשחקים השלישית בגודלה בעולם מבחינת ההכנסות אחרי Tencent וסוני 
סתיו קורן | (1)

עסקת ענק לחברת משחקי הווידיאו האמריקאית אקטיביז'ן בליזארד ACTIVISION BLIZZARD: מייקרוסופט  MICROSOFT צפויה לרכוש אותה עבור כ-69 מיליארד דולר. על פי ההודעה הרשמית של מיקרוסופט, היא תרכוש את החברה תמורת 95 דולר למניה, בעסקת מזומן בשווי של 68.7 מיליארד דולר. מייקרוסופ

לאחר סגירת העסקה, ענקית הטכנולוגיה תהפוך לחברת המשחקים השלישית בגודלה בעולם מבחינת ההכנסות, אחרי Tencent  TENCENT HOLDINGS וסוני  SONY GROUP CORPORATION AMERICAN . לפי ההודעה של מיקרוסופט, בובי קוטיק מנכ"ל אקטיביז'ן, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה. 

העסקה מתחברת עם החזון של מיקרוסופט לטווח הארוך, שכן היא מתחרה עם Meta (לשעבר פייסבוק) כדי לבנות טכנולוגיות ליצירת עולם וירטואלי (metaverse). למעשה, מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, היה מנכ"ל הביג טק הראשון שהכיר בפומבי בערכו של המטא-וורס, חודשים לפני מנכ"ל Meta, מארק צוקרברג. כיום, עולמות וירטואליים רבים נשלטים על ידי גיימינג, אבל מנהלי חברות הגיימינג מתכננים למשוך קהלים נוספים, ולהפוך את זירת הגיימינג למקום מרכזי ברשת, שיחליף פעילות של רשתות חברתיות מסורתיות.

לא מדובר ברכישת הגיימינג הראשונה של מיקרוסופט, שהפכה אגרסיבית בגישתה לגיימינג במהלך השנים האחרונות. בשנת 2014 היא רכשה את Minecraft Mojang תמורת 2.5 מיליארד דולר. ובשנה שעברה השלימה מיקרוסופט רכישה של יצרנית המשחקים Bethesda, בתמורה ל-7.5 מיליארד דולר.

לאקטיביז'ן משחקים פופולריים, כמו Call of Duty ו-Pro Skater של טוני הוק. אקטיויז'ן מייצרת בעיקר משחקים לקונסולות,ורכשה את המפתח של קנדי קראש ב-6 מיליארד לפני 7 שנים לערך. החברה הייתה שקועה בצרות בחודשים האחרונים, בעקבות דיווחים על התנהגות בלתי הולמת והטרדה מינית בקרב מנהלי החברה. במהלך השבוע, דיווחה החברה כי פיטרה עשרות בכירים לאחר חקירה. 

"משחקים הם הקטגוריה הדינמית והמרגשת ביותר בבידור בכל הפלטפורמות כיום ותמלא תפקיד מפתח בפיתוח פלטפורמות המטא-וורס. אנחנו משקיעים המון בתוכן ברמה העולמית, בקהילה ובענן. כדי לפתח עידן חדש של גיימינג ששם את השחקנים והיוצרים במקום הראשון והופך את המשחקים לבטוחים, מכילים ונגישים לכל", כך אמר סאטיה נאדלה, מנכ"ל ויו"ר מיקרוסופט. 

פיל ספנסר, מנכ"ל מיקרוסופט גיימיגנ אמר: "יחד נבנה עתיד בו אנשים יכולים לשחק במשחקים שהם רוצים, כמעט מכל מקום ואיך שהם רוצים".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רק מזומן 18/01/2022 16:48
    הגב לתגובה זו
    רוצים שכולם יהיו אווטארים דפוקים המין האנושי התפתח מריאקציה בין אנשים .בספריות בתי אוכל בתי קפה .מה שצופו העתיד זה אשכולות של בודדים פסיכוטיים שמתקיימים מהקלדה מול מסך
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.