אינטל תחלק לעובדים כ-2.4 מיליארד דולר
'המרוץ לפסגה' או המרדף אחר עובדי ההייטק מורגש היטב בענף - שנאלץ לתת שכר גבוה יותר ויותר לעובדים וגם ענקית השבבים אינטל INTEL CORPORATION מנסה לא יכולה לברוח מכך. במטרה לנסות לשמור את העובדים אצלה תגדיל החברה החל מהשנה הבאה את תשלומי השכר ברחבי החברה במיליארד דולר ובנוסף תגדיל את התגמול במניות ב-1.4 מיליארד דולר, כך על פי מצגת לעובדים.
מדובר על כ-2.4 מיליארד דולר, כמובן, מתוך יותר מ-110.6 אלף עובדי החברה (נכון לשנת 2020) יש עובדים שחשובים לה יותר, כמו מתכנתים ומנהלים - שיקבלו מן הסתם יותר - ועובדים אחרים, פחות משמעותיים לחברה, שיקבלו פחות. אבל בהערכה גסה, מדובר על כ-21 אלף דולר לעובד בממוצע.
בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו (להצבעה לחצו כאן)
אינטל אמנם לא מאשרת את הדיווח באופן רשמי אך כן אומרת שהמטרה היא "להצית מחדש את התרבות הארגונית ולהניע את האסטרטגיה העסקית. עדכוני השכר האלה נועדו לאפשר לאינטל לנצח בקרב העז על כישרונות בשוק התחרותי של היום, תוך חיזוק הביצועים שלנו" הגיבה אינטל באופן רשמי.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- יורוג׳ן קפצה ב-22%, ICL נפלה 17%; הנאסד״ק איבד 1.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריה: מדובר על עדכונים "במבנה השכר שלנו, הגדלת תקציב ההצטיינות, בונוסים מובחנים לביצועים טובים, הגדלת יעדים והבשלה תכופה יותר לאופציות".
בחודש הקודם הודיעה אינטל כי הרוב העובדים יעברו לצמיתות למתכונת עבודה היברידית (עבודה מהבית לצד עבודה מהמשרד)
האמת היא שבעוד כל מתחרותיה מזנקות - מניית אינטל הולכת הצידה כבר 5 שנים. למעשה מאז 2017 היא לא מצליחה להלהיב את המשקיעים, וזאת למרות שהמתחרות שלה מזנקות. כך למשך, אנבידיה NVIDIA COR זינקה באותה תקופה פי 4, AMD ADVANCED MICRO DEVICES זינקה פי 9, והן לא היחידות.
לאחרונה פרסמה אינטל את הדוחות לרבעון השלישי של השנה, בהם עקפה את צפי האנליסטים בשורת הרווח, וגם העלתה תחזיות, אבל היא פספסה בשורת ההכנסות - ונפלה ב-11%. משהו אצלה פשוט לא מושך את המשקיעים. הם רואים בה סוג של 'הגברת הזקנה' של עולם ההייטק ומעדיפים את המתחרות.
וזה לא שאינטל לא מנסה להישאר רלוונטית. אבל גם כאשר היא דיווחה לאחרונה לשוק על דור חדש של מעבדים, וקורצת לגיימרים - המניה פשוט לא מטפסת.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
בינתיים היא מתכננת להנפיק את מוביליאיי לפי שווי של יותר מ-50 מיליארד דולר, והודיעה על רכישת סקרינובייט הישראלית ב-150 מיליון דולר. היא גם מדברת על עולם המטאוורס והשאלה היא לאן היא הולכת מכאן?
- 3.המניה של אינטל אומרת הכל על המצב של החברה (ל"ת)המשקיע 20/12/2021 01:06הגב לתגובה זו
- 2.רק מזומן 19/12/2021 17:43הגב לתגובה זואינטל הפסידה בהשקעות וביזמות.מובילאי שווה רבע והתחרות קשה המעבדים של אינטל מתקדמים לרוחב ולא לגובה תרתי משמע היא צריכה להלחם חזרה על הסלולארי והטאבלטים ולא לפספס גיימינג
- 1.ומה יהיה איתכם?? (ל"ת)BMC 19/12/2021 17:35הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
