אוטומציה שיווקית מחשבים אינטרנט מידע
צילום: Istock
דוחות

Accenture: מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה ומעלה תחזיות

ענקית ה-IT הבינלאומית הציגה שיפור בשורה התחתונה והעלתה את התחזיות שלה לרבעון הבא בו היא צופה כי הכנסותיה יעמדו בטווח שבין 14.3-14.75 מיליארד דולר, לעומת 14.12 מיליארד שצופים האנליסטים
גיא טל |
נושאים בכתבה טכנלוגיה צמיחה

חברת ה-IT  ACCENTURE PLC המספקת גם ייעוץ עסקי, דיווחה על תוצאות הרבעון החולף. בהן, הציגה הכנסות של קרוב ל-15 מיליארד דולר, והכתה את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה.

הכנסות החברה ברבעון החולף עמדו על כ-14.97 מיליארד דולר עלייה של כ-27% בהשוואה לכ-11.76 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בכך הכתה החברה את צפי האנליסטים להכנסות של 14.2 מיליארד דולר.

בשורה התחתונה, הציגה החברה שיפור של 20% ברווח המתואם שעמד על 2.78 דולר, זאת, על אף שברבעון המקביל תוצאות החברה הושפעו לטובה מגורמים חד פעמיים. האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 2.64 דולר למניה.

בואו לבחור את איש השנה שלכם: דירוג אנשי השנה של ביזפורטל יוצא לדרך - הצביעו והשפיעו (להצבעה לחצו כאן)

לצד התוצאות החזקות, החברה העלתה את תחזיותיה להמשך השנה וכעת היא צופה כי ברבעון הבא הכנסותיה יעמדו בטווח שבין 14.3-14.75 מיליארד דולר, לעומת 14.12 מיליארד שצופים האנליסטים. מדובר בצמיחה של 19% עד 22% לעומת 12% עד 15% בתחזית הקודמת של החברה. כמו כן, החברה העלתה את סכום הדיבידנד השנתי ב-10, מעודדת במיוחד ההודעה של צמיחה של 30% בהזמנות החדשות שמרמזות על צמיחה גבוהה אפילו יותר בהמשך הדרך.

החברה, נמנית על ה-Fortune global 500, חמש מאות החברות הגדולות בעולם מבחינת הכנסות, ומעסיקה למעלה מחצי מיליון עובדים ברחבי העולם ובין לקוחותיה נמנים 91 מ-100 החברות הגדולות בעולם. החברה מהווה מעין "כל בו" למוצרים טכנולוגיים כאשר טווח השירותים שהיא מציעה הוא עצום. 

המנוע מאחורי הצמיחה של חברת הענק הוא מסע רכישות אגרסיבי שמעביר את הפוקוס של החברה לתחום הדיגיטל, הענן ומוצרי הסייבר. החברה אף משקיעה בבינה מלאכותית וטכנולגיית בלוקצ'יין. בזמן שלקוחותיה מגלים עניין גובר במוצרי הסייבר, הדיגיטל והתקשורת, עם המעבר העולמי לעבודה היברידית, כתוצאה מההתפתחויות הטכנולוגיות ואימוץ שיטות העבודה החדשות בעקבות המגיפה.

קיראו עוד ב"גלובל"

להבדיל מחברות צמיחה שמוותרות על רווחים ונסחרות רק על סמך ציפיות עתידיות, לעיתים מוגזמות, Accenture מציגה רווחים ממשיים ונסחרת במכפיל של 45, אמנם גבוה אך לא דמיוני, וחילקה דיבידנד של 1% בשנה האחרונה. 

החברה מגיבה לתוצאות המרשימות בזינוק של 8.3% לשווי שוק של 268 מיליארד דולר לאחר שטיפסה ב-41% מתחילת שנת 2021 ועד אתמול. האנליסטים חלוקים בדעותיהם ביחס לחברה (לפני פרסום התוצאות היום), כאשר 7 אנליסטים מחזיקים בהמלצת קניה חזקה, 9 ממליצים בקניה, 12 ב"החזק", ואנליסט נוסף ממליץ על "תשואת חסר". 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"

מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"

רן קידר |
נושאים בכתבה JP Morgan

מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".

 לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים". 

עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.

"סגור את הדבר הארור הזה" 

דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל. 

לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה,  שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.