אלה השינויים בתיק ההשקעות של וורן באפט
ברקשייר האת'וויי BERKSHIRE HATHAWAY A ענקית ההשקעות של גורו ההשקעות וורן באפט ושותפו צ'רלי מאנגר, מדווחת על השינויים בתיק ההשקעות שלה. על פי הדיווח, החברה המשיכה לצאת מחברות התרופות. היא חיסלה את השקעתה ב- MERCK & COMPANY והקטינה את אחזקותיה ב- ABBVIE וב- BRISTOL-MYERS SQUIBB .
בנוסף, באפט החליט לצאת גם מ- ORGANON & CO. COMMON STOCK , ספין-אוף של Merck המתמחה באמצעי מניעה ומוצרים אחרים לבריאות נשים, וכן מחברת התקשורת LIBERTY GLOBAL PLC A .
מנגד, ברקשייר נכנסה להשקעה של 475 מיליון דולר ב- ROYALTY PHARMA PLC , שרוכשת תמלוגים על תרופות, ו-99 מיליון דולר בקמעונאית הפרקטים FLOOR & DECOR HOLDINGS INC .
רויאלטי פארמה עוזרת לממן ניסויים קליניים בשלבים מאוחרים והשקות מוצרים בתמורה לתמלוגים עתידיים, ולפעמים גם קונה תמלוגים ממפתחי תרופות. ההכנסות הגדולות שלה מגיעות מ- VERTEX PHARMACEUTICALS ומ- BIOGEN IDEC עבור טרשת נפוצה ומ- ABBVIE עבור סוגי סרטן שונים. מניית החברה נסחרה לאחרונה בכ-50% מעל מחיר ההנפקה הראשונית שלה ביוני 2020.
- אירוע נדיר: "תמכרו את המניה של וורן באפט"; ברקשייר האת'וויי קיבלה המלצת מכירה
- וורן באפט קונה את חטיבת הכימיקלים של אוקסידנטל ב־9.7 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אגב, חשיפת ההשקעה החדשה של באפט הובילה לזינוק של 5% במניית רויאלטי פארמה, במסחר המאוחר. מדובר בתופעה ידועה שכן יש משקיעים רבים שהולכים אחרי הגורו ומחקים את פעולותיו. מדובר בהחלט באסטרגיה רווחית למי שמשקיע לטווח ארוך. כך למשל - מי שנכנס אחרי באפט לאפל APPLE ב-2014 עשה מאז כ-380%. אבל גם מי שהתעורר רק ב-2019 הרוויח על ההשקעה בינתיים 250%.
המשקיעים עוקבים מקרוב אחרי ההשקעות והשינויים בפרוטפוליו של באפט. כידוע, הוא גם מחזיק מניות בטבע הישראלית, אם כי לא בהיקף גדול יחסית לתיק שלו. למעשה, רוב האחזקות שלו נמצאות בכמה חברות ספציפיות: אפל היא ההחזקה הגדולה ביותר, אחרי בנק אוף אמריקה, אמריקן אקספרס, קוקה קולה - הוא ידוע כמשקיע שנכנס להשקעות לעשרות שנים, ואומר כי טווח ההשקעה המועדף צריך להיות לנצח.
- המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
- מניות הקוונטים טסו באלפי אחוזים - הרווחים עדיין רחוקים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
לאחרונה דיווחה ברקשייר בדוחותיה לרבעון השלישי של 2021 על עלייה של 18% ברווח התפעולי ל-6.5 מיליארד דולר. הרווח הזה מבטא את הפעילויות הפרטיות של החברה לרבות בתחום הרכבות והביטוח. בהינתן מכלול הפעילויות לרבות החברות המוחזקות הנסחרות בשוק, שמתבטאות בדוח רווח והפסד של ברקשייר רק בעת מימוש או קבלת דיבידנדים, הרווח הכולל הסתכם ב-10 מיליארד דולר.
> השינויים בתיק של באפט: ג'נרל מוטורס וביוג'ן OUT; קרוגר IN
> אחיין של באפט מנצח אותו בתשואות מתחילת השנה
ברקשייר נסחרת בשווי של 632 מיליארד דולר, אחת החברות הגדולות בעולם. לחברה הר מזומנים כ-150 מיליארד דולר, לאחר שב-6 השנים האחרונות היא לא ממש מצאה מציאות בשוק. באפט ושותפו מאנגר ממש לא מתלהבים מהתמחור הנוכחי בשווקים והם יושבים על הגדר, וזאת למרות שהחברה רכשה רק השנה מניות של עצמה בהיקף של כ-21.9 מיליארד דולר.
באפט מסביר שהמחירים בשווקים לצד הפעילות של קרנות ההשקעות גורמות לכך שאין כרגע הזדמנויות מעניינות. ההזדמנות היחידה שבאפט רואה כרגע היא במניות של ברקשייר עצמה. החברה רכשה ברבעון השלישי מניות של עצמה בשווי של 7.6 מיליארד דולר, לעומת 6 מיליארד דולר ברבעון השני ו-6.6 מיליארד דולר בשלושת החודשים הראשונים של 2021. באפט ומאנגר ממשיכים לראות במניית ברקשייר את ההשקעה הטובה ביותר של החברה.
רכישת המניות העצמית עוזרת בעקיפין לרווח למניה של החברה לעלות. רכישה עצמית מורידה את כמות המניות כך שהמכנה בעת חישוב הרווח למניה הופך להיות קטן יותר והתוצאה הופכת להיות גדולה יותר.
- 6.בן 19/11/2021 07:09הגב לתגובה זואיך הוא מחזיק עדיין בטבע? מה הוא יודע שאנחנו לא? כאן קבור הכלב. למה שיחזיק במניות חברה כושלת כל כך? בלי אופק בלי פיתוח בלי עתיד. אני חיסלתי את רוב האחזקות שלי בטבע בהפסד ענק. לא מוכר הכל רק בגלל שבאפט עדיין מחזיק בה. מי יודע..??
- 5.לרון 18/11/2021 10:46הגב לתגובה זומ מ ש י כה...וכל הכבוד לשניהם ,עד 130
- 4.באפט יש לך את טבע המחיר ריצפה קנה אותה (ל"ת)יגאל 18/11/2021 08:05הגב לתגובה זו
- לא מבין אותך 19/11/2021 07:57הגב לתגובה זואני מבין מתוך דברך שאתה רוצה שבאפט יקנה ויעלה את המחיר, אבל שיטת באפט בכלל לא מתעסקת בפירמידות. הוא מתייחס לתפקוד החברה. לא שאני מבין בזה משהו
- אליעזר 18/11/2021 15:52הגב לתגובה זוהוא מחיר רצפה ,אז קדימה תן בראש. תיזהר שבסוף תגלה בור מתחת לריצוף
- 3.אלירם 18/11/2021 07:09הגב לתגובה זותודה על פרסום הכתבה, סוף סוף כתבה נקיה...שמדברת ישר ולעניין
- 2.מוטי 18/11/2021 01:51הגב לתגובה זווחלילה
- 1.באפט תוך שנה ילך לעולמו (ל"ת)אבי 17/11/2021 22:52הגב לתגובה זו
- איזו תגובה לא קשורה ומעידה על קטנותך כאדם! (ל"ת)עמית 18/11/2021 07:31הגב לתגובה זו
- אבו אחמד 18/11/2021 05:27הגב לתגובה זומה הקטע? הוא עשה לך משהו?
- אבי 1 18/11/2021 01:58הגב לתגובה זועדיף לאחל בריאות איתנה לשנים רבות ולא לגזור את דינו . מעט כבוד לא יזיק
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.

המשקיעים בוול-סטריט נערכים לתקופה תנודתית במיוחד
לאחר עלייה חדה במדד התנודתיות וירידות במדדים, המשקיעים מתמודדים עם שוק רגיש במיוחד. שילוב של דוחות, מדיניות ממשלתית לא צפויה וחשש מהאטה מעמיק את חוסר הוודאות
מדד S&P 500 סיים שבוע של ירידות לאחר שלושה שבועות של עליות רצופות, ומדד התנודתיות VIX עלה מעל 20 נקודות לפני שירד ל-19, רמות שמסמנות פחד בשוק. המשקיעים מתמודדים עם סביבה שבה תנועות המחירים נעשות פחות צפויות וחדות יותר. אחת התופעות הבולטות בתקופה האחרונה היא העלייה במספר ימי ה"עלייה הכפולה" - ימים שבהם גם ה-S&P 500 וגם מדד התנודתיות עולים יחד. מצב כזה מנוגד לדפוס הרגיל שבו שני המדדים נעים בכיוונים הפוכים, והוא מצביע על שינוי בהתנהגות המשקיעים ובדפוסי המסחר.
כמה גורמים עומדים מאחורי העלייה בתנודתיות
מניות בודדות מגיבות בתנודות חדות במיוחד לאחר פרסום דוחות כספיים, מה שמראה עד כמה השוק רגיש לכל מידע חדש. במקביל, הפסקת פרסום חלק מהנתונים הכלכליים על ידי הממשל האמריקני מקשה על אנליסטים להבין מה באמת קורה בכלכלה. לכך מתווספת גם אי־הוודאות סביב המדיניות הכלכלית של הממשל החדש, שמגבירה את תחושת חוסר היציבות בשווקים.
מקסוול
גרינקוף, ראש מחקר נגזרים על מניות ב־UBS, הסביר כי המשקיעים מודעים היטב לשבריריות השוק. לדבריו, תנועה קטנה יחסית יכולה להביא לירידה של שלושה אחוזים במדד או לעלייה של חמש נקודות ב־VIX - כפי שנצפה ב־16 בחודש.
התנהגות מעניינת נרשמה במדד הפחד כאשר הוא מתקשה לרדת מתחת לרמות של 16–17 נקודות, גם כשה־S&P 500 נמצא בשיאים היסטוריים. בקיץ נרשמו רמות נמוכות בהרבה, והעובדה שהמדד שומר כעת על "רצפה" גבוהה יותר מעוררת שאלות על הגורמים לכך. לדברי גרינקוף, הסיבה נעוצה באסטרטגיה הדו־כיוונית של המשקיעים - הם רודפים אחרי הראלי אך במקביל מגדרים את עצמם מפני ירידות. המשקיעים ממשיכים לרכוש אופציות קול במקביל לרכישת ביטוחים מפני הפסדים, מה שיוצר ביקוש מעורב בשוק האופציות.
- השקט לפני הסערה? רמת התנודתיות בשווקים האמריקאיים בשפל
- מדריך מסחר באופציות - תנודתיות; למה זה כל כך חשוב?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בבנק אוף אמריקה מזהירים
אסטרטגים בבנק אוף אמריקה הזהירו כי עלייה בתנודתיות לצד עלייה במחירי נכסים עשויה להעיד על היווצרות בועה. כשהשווקים נעים על בסיס מומנטום ולא על נתונים כלכליים ממשיים, נוצר ניתוק מהיסודות - תופעה המזכירה את בועת ההייטק של תחילת שנות ה־2000. התנודות הגדולות במניות בודדות השפיעו על שוק האופציות, במיוחד בחברות טכנולוגיה. ההשוואות לבועת הטכנולוגיה גורמות למשקיעים לקנות אופציות שירוויחו מזינוקים פתאומיים של מניות כלפי מעלה. המומחים לנגזרים קוראים לתופעה הזו "up-crash".
