מכמ ראדא צבא רכב שטח
צילום: US ARMY
דוחות

ראדא מכה ב-20% את הצפי בשורת הרווח - מפספסת במעט בהכנסות

הרווח ברבעון השלישי הסתכם ב-0.12 ד' למניה וההכנסות ב-32 מ'. האנליסטים העריכו כי תרוויח 0.1 ד' למניה ותכניס 32.59 מ'. בעוד שההכנסות צמחו בשנה ב-57% הרווח שולש ויותר הודות לגידול דומה ברווח התפעולי. הרווחיות הגולמית עלתה מ-38% ל-41%
איתי פת-יה | (4)
נושאים בכתבה ראדא

חברת המכ"מים ראדא  הדואלית עוקפת את צפי האנליסטים לרווחי הרבעון השלישי, ומפספסת במעט את תחזיות ההכנסות של השוק. החברה דיווחה על רווח של 0.12 דולר למניה על הכנסות בסך 32 מיליון דולר. הערכת האנליסטים היו כי תרוויח 0.1 דולר למניה ותכניס 32.59 מיליון דולר בתקופה - בפועל ההפתעה הייתה 20% בשורה התחתונה ובהכנסות נפלה ב-1.8% מהצפי בשוק.

בסך הכל הרווח התקופה עמד על 6 מיליון דולר, גידול של 184% מרמה של 2.1 מיליון דולר שנה קודם לכן (0.05 דולר למניה), ובזו העליונה מדובר בצמיחה של 57% מהרבעון המקביל אז הכניסה 20.4 מיליון דולר. ביחס לרבעון הקודם, השני של השנה, ההכנסות עלו ב-13%.

הרווחיות הגולמית צמחה ל-41% בהשוואה ל-38% ברבעון המקביל אשתקד. הדבר בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח התפעולי ששולש ויותר מ-2 מיליון דולר בזמנו ל-6.3 מיליון דולר ברבעון המדווח. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-8.2 מיליון דולר, גידול של 162% בהשוואה ל-3.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה (6.3 מיליון דולר ברבעון השני) - עם שוליים של 26% (לפני שנה: 15%, וברבעון השני: 22%). מצבת המזומנים לסוף הרבעון הסתכמה בכ-86.6 מיליון דולר.

בחברה אשררו את תחזית ההכנסות הקודמת לשנה, כשאלה צפויות לדברי לחצות את ה-120 מיליון דולר, נתון שייצג צמיחה שנתית של 57%. ברדאדא וצופים המשך צמיחה בשולי ה- EBITDA "לאור הרווחיות הגלומה במודל העסקי", הסבירו.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מכרו היום בחתיכת מבצע (ל"ת)
    דניאל 03/11/2021 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שמוליק 03/11/2021 15:53
    הגב לתגובה זו
    הלייזר זה שינוי כללי המשחק בלוחמה נגד מזלטים. לייזר הוא זול לעומת כיפת ברזל - אפשר לשים כזה על האמר לכל יחידה שיהיה אחד. כל לייזר כזה חייב מכם
  • ==================== 03/11/2021 17:32
    הגב לתגובה זו
    יעילות אופטית של 50% בערך . יעילות של השאיבה היא 50% בערך. קירור חשמל הבקרה ... ירוט מזלטים מצריך כ 300KW כך ש מערכת החשמל צריכה לספק 3MW וזה בלי הראדר... ועוד לא דיברנו על מערכת העקיבה. של הלייזר בקיצור לרחפנים זה לא פיתרון נכון . צריך לייזר קצר בזמן . אך גם אז זה לא פשוט. כי זה מצריך דיוק פגיעה גדול יותר ואז יש בעיית של פוקוס . הקרן מתבדרת . ועוד לא דיברנו על אובך עננים ו.... בקיצור TBD
  • 1.
    ג'ימי 03/11/2021 14:55
    הגב לתגובה זו
    נראה שההבטחות לשער 18$ לא מופרכות
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.