"חלק מעסקי פוקס עדיין חדשים - הרווחיות תעלה בהמשך"
קבוצת פוקס 1.83% דיווחה על צמיחה של כ-57% בהכנסות לרמה של כמיליארד שקל ברבעון הראשון, רווח תפעולי של כ-173 מיליון שקל ורווח בשורה התחתונה של כ-115 מיליון שקל. כעת, סמנכ"ל הכספים שחר רניה מספר בראיון לביזפורטל על מצבן של הפעילויות החדשות יחסית בקבוצה ואלה שיושקו בקרוב ויהוו מנועי צמיחה, כמו גם על הפעילות הקיימת והשינויים בה בתקופת הדוח ובעתיד הקרוב.
בצד הדוחות הודיעה החברה על חלוקת דיבידנד של 154 מיליון שקל והרחבת מדיניות הדיבידנד ל-75% מהרווחים השנתיים. "במשך שנים המדיניות הייתה לפחות 50% מהרווחים. יתרות העודפים הראויים לחלוקה הגיעו למעל 600 מיליון שקל", רניה אומר לנו. "אם היינו מחלקים את זה כסכום חד פעמי זה היה נראה פחות טוב. פוקס מציגה רווחים פרמננטיים מדי שנה והגיוני שנשתף בהם יותר את בעלי המניות. מכל מקום, אם שינינו עתה את המדיניות זה לא כדי לצמצמה בחזרה ל-50% בהמשך".
מגזר האפנה ואפנת הבית (פוקס + פוקס הום, מנגו, דה צ'ילדרנס פלייס, מנגו, אמריקן איגל) היוותה כ-47% מההכנסות ברבעון, חנויות ללין עם נתח של 6%, מגזר הספורט ( ריטיילורס 1.13% שמפעילה בארץ חנויות של פוט לוקר, נייקי ודרים ספורט – וגם בחו"ל את השתיים הראשונות) עם 24%, ואתר האונליין טרמינל איקס -0.43% , הרשתות שילב, סאקס, יאנגה ובילאבונג עם כ-23% יחדיו.
בעוד שהרווחיות הגולמית עלתה מ-60.7% ברבעון המקביל ל-62.6% עתה, בעיקר הודות לשקל החלש מול הדולר שהוזיל את הייבוא, וכן תמהיל המכירות שנטה לטובת המגזרים הרווחיים יותר, השיפור קוזז בחלקו עם מחירי ההובלה הימית המאמירים.
באחרונה אמר ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס בראיון לביזפורטל, כי החברה הצטיידה במלאים מעט יותר מהרגיל כדי לגדר את החשיפה לעלויות ההובלה. לפי רניה, בפוקס עצמה המצב די שונה: "לטרמינל איקס מחזורים שנתיים של כ-220 מיליון שקל - אצל פוקס זה 4 מיליארד. לא אנחנו לא קונים מלאים מהיום לאתמול, אלא בדרך כלל עונה קודם, כלומר 3-4 חודשים מראש, לפעמים חצי שנה. למשל, לעונת הקיץ שנמכרת החל ממרץ מזמינים כבר מנובמבר.
"אז זה לא שאנחנו ממש יכולים להצטייד במלאי. ייתכן שבמשך רבעון או שניים נוספים עלויות ההובלה ימשיכו להתייקר בשברי אחוזים. אבל זאת לא בעיה של פוקס, זה קורה גם ב קסטרו -1.75% וב-H&M וברשתות נוספות, ובכלל בכל העולם. אציין שאנחנו לא מגלגלים מחירים לצרכן כי בינתיים אין בכך צורך".
באפנה ואפנת הבית הרווחיות התפעולית בארץ הייתה כ-22% ברבעון השני, בעוד בספורט הייתה 9.5%. אפשר להגדיל את השוליים במגזר הספורט?
"9-10% בספורט זה שיעור מאד טוב. מעבר לזה, צריך להסתכל על זה בתקופה ארוכה יותר, בחציון או בשנה השלמה. ברבעון ראינו השפעות של הקורונה – בקנדה למשל שם אנחנו מוכרים את נייקי במגזר הספורט היינו סגורים לגמרי, באירופה היו סגרים בחלק מהתקופה. בחציון שיעור הרווחיות התפעולית באפנה ואפנת הבית היה 13.5% לערך ובספורט כ-8% - וגם זאת תמונה לא מייצגת. צריך לזכור שבספורט יש לנו פעילויות חדשות. אם ננטרלן ונשאיר את הוותיקות שיעור הרווחיות התפעולית יהיה גבוה יותר. כשאתה מחודד כבר ויודע מה אתה עושה אתה מגיע לשיעורים גבוהים יותר".
- קמטק עקפה את הציפיות אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה
- מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
את אורבן אאוטפיטרס ואנתרופולוג'י סגרתם – עד כמה אתם מרוצים מהעסקים בסאקס ויאנגה?
"על אורבן ואנתרופולוג'י היינו מדווחים תחת מגזר אפנה ואפנת הבית, וחלק מהשיפור בו הפעם ברבעון נבע מכך שבתקופה המקבילה מחקנו 11.5 מיליון שקל בנכסים על סגירת אורבן. מסאקס ומיאנגה אנחנו מאד מרוצים. שתיהן פעילויות רווחיות. סאקס היא מצומצמת יחסית עם 18-19 חנויות, ואמנם הייתה עליה השפעה בקורונה, כי מדובר בביגוד שמתאים יותר ליציאה ולערב, הושפעה מהקורונה כי זה בגדים של יציאה וערב אבל זו פעילות טובה".
"לובש ג'ינס ונועל סניקרס 4-5 פעמים בשבוע - כולם ככה". שחר רניה (צילום: שוקה כהן)
את שילב אתם מתכננים להנפיק?
"הנפקנו השנה שתי חברות, את ריטיילורס וטרמינל איקס, בטווח של שלושה חודשים זו מזו - אנחנו אולי סופרמנים אבל שילב היא חברה פרטית, והיא חברה מצוינת".
יש לכם 8 סניפים של דרים ספורט, לכמה עוד תתרחבו, ואיך התחרות בינתיים עם דקטלון שנראה שיש סביבה יותר הייפ?
"בדרים ספורט אנחנו מוכרים מותגים שונים של ספורט מקצועי ואלה סניפים של כ-1,000 מ"ר. כלומר, היות ואלה חנויות גדולות, לא צריכות להיות הרבה מהן. טווח של 15-25 סניפים הוא כזה שנרגיש איתו בנוח, ויחד עם זאת כל גידול יעשה בהתאם להצלחה ולא נמהר לפתוח חנויות. לשאלתך, דקטלון היא מתחרה אבל מסוג אחר. הם מוכרים שם את המותג של עצמם. הישראלים, וגם אני אגב, מאד אוהבים מותגים והם קונים אדידס ונייקי, שלא תמצא בדקטלון".
מבחינת האסטרטגיה בטווח הארוך יותר, אין חשש שהמכירות שלכם מאפנת הספורט תתחיל לרדת כשהטרנד יחלוף ונראה אתכם סוגרים סניפים בעצימות גבוהה? הרי היום אנשים קונים ביגוד ספורט גם ואולי בעיקר ליומיום, ולא בהכרח בשביל באמת לעשות ספורט. זה לא כמו פוקס הרשת שמוכרת בייסיק וגם לא כמו מנגו שמחליפים בה קולקציות בהתאם לטרנדים. אתם מחזיקים רשתות ייעודיות לספורט בפריסה רחבה.
"מגמות תמיד יכולות להשתנות, אבל יש כאלה שהן ארוכות טווח. בחיפוש פשוט בגוגל אפשר למצוא מחקרים שמצאו שהעיסוק בספורט יגדל ב-10-15 שנים הקרובות. אמנם אני רואה חשבון, עם חולצה כחולה מכופתרת הייתי הולך לפני שנתיים. היום תראה אותי 4-5 פעמים בשבוע לובש ג'ינס ונועל סניקרס, ויש לי 10 כאלה, ואת החולצה הכחולה שם רק בימים של כנסים. המגמה הזאת היא לא רק אצלי, אלא אצל כולם. יש כזו אמרה 'No more brown shoes'. אפילו מי שלובש חליפה שם סניקרס, ולא נראה לי שהדור הצעיר יחזור לנעליים החומות. אם יהיה שינוי מגמה נדע לעשות התאמות ונוכל לסגור סניף כזה או אחר שלא יעבוד טוב".
עם כל הפרובינציאליות שבהתלהבות ממותג מחו"ל שמגיע לארץ – מה בעצם מוכרים ברשת פליינג טייגר שאתם מביאים לארץ? זה לא כמו סוהו?
"זה מותג שמגיע מדנמרק ורוב מי שביקר בחו"ל מכיר ואוהב אותו. מוכרים שם בעיקר מוצרים שמיועדים לילדים ולנשים, גאג'דטים ומתנות נחמדות, זה תחום שהולך היום. גם מוכרים שם חוויית קנייה. אלה חנויות יפות ומוארות".
רשת נוספת מחו"ל שתביאו לכאן היא רשת הסטוק ג'מבו עם סניפי הענק שלה. ראינו את דייסו, שמכרה פה בעיקר "פיצ'פקעס" סוגרת את הפעילות. איך אצלכם זה יראה אחרת?
"הנהלת פוקס יודעת את העבודה ומוכיחה את עצמה מזה שנים. תן לנו קרדיט שאנחנו יודעים מה אנחנו עושים. ג'מבו זה שונה לגמרי. גם פה כמו בפליינג טייגר חוויית הקניה איכותית. אלה לא סניפים מתחת לבית, אלא במרחק של 5 דקות נסיעה ממך, וכאלה שתגיע אליהם עם הילדים ותמלא שם עגלה במשך 3 שעות. בנוסף, המוצרים הרבה יותר טובים מבדייסו והמחירים נוחים".
מה לגבי סבן אילבן שפורסם בעבר שתהיו חלק מהזיכיון שלה כאן לצד אלקטרה 1.74% ?
"אין לנו פרטים חדשים למסור מעבר למה שדיווחנו (הדיווח האחרון של החברה בנושא היה בנובמבר אשתקד ובו נכתב כי "החברה בוחנת מעת לעת הזדמנויות עסקיות להרחבה וגיוון של פעילותה ושיתופי פעולה עם גופים שונים. ככל שתחול התפתחות בנושא, החברה תשוב ותדווח כנדרש" – א.פ)".
לסיום, ספר על מנוע צמיחה נוסף, רשת רד שלכם ושל הוט. אתם מתכננים למכור מכשירים ואביזרים לסמארטפון ומוצרי מולטימדיה, בזמן שהיום חנויות שכאלה צצות כפטריות אחרי הגשם, כי לכולם יש סמארטפונים. איזו בשורה תביאו?
- 3.ויזל (ל"ת)רמי 25/08/2021 23:18הגב לתגובה זו
- 2.פוקס תעלה עוד הרבה (ל"ת)אבי 25/08/2021 18:55הגב לתגובה זו
- 1.שקשוקה 25/08/2021 18:26הגב לתגובה זולקחו מעניים ונתנו לעשיר חברת נייקי ישראל נתנה לויזל את כל השוק על מגש זהב אין לכם חצי מושג מה הולך מאחורי הקלעים..אתם שואלים אותו על דקטלון מי הם בכלל?? לכו תשאלו 700 חניות ספורט פרטיות שהקימו את כל המותגים בארץ שהיו בחתולים ועכשיו ויזל מחסל את כל הפרטיים...מצחיק שהוא היה הנציג של העסקים הקטנים בקורנה...
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףנקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר
הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים
נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 1.23% שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.
נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.צבר ההזמנות חוזר לעלות
אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.
הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.
הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.
- עדכון המדדים - נקסט ויז'ן נכנסת ודמרי נשארת במדד ת"א 35; והשינויים הנוספים
- ג'פריס: המלצת קנייה ואפסייד של 15% לנקסט ויז'ן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.
