קת'י ווד משיבה אש: "מייקל ברי לא מבין בחדשנות"
"אם אנחנו צודקים, צמיחה בתמ"ג ובהכנסות תרד עד שהזדמנויות טכנולוגיות יזיזו את מחוגת המאקרו. באווירה הזו, אסטרטגיות מבוססות חדשנות אמורות להתבלט", הוסיפה. הקרנות של ווד זכו לפופולריות עצומה ב-2020. ARKK עלתה בצורה פנומנלית מה-1 במארס, אז עמדה מחיר יחידה בקרן על 44 דולר, כשב-1 בינואר השנה המחיר עמד על למעלה מ-137 דולר ליחידה. עם זאת, המחיר שלה נכון לעכשיו הוא פחות מ-116 דולר, מה שאומר שהקרן בתשואת חסר של למעלה מ-7% השנה ברי כבר בעצם ביצע שורט עקיף נגד ווד, כשהימר נגד טסלה, ההחזקה הגדולה ביותר של ARKK וווד באופן כללי. הוא העמיק את הפוזיציה שלו נגד יצרנית הרכבים החשמליים הגדולה בעולם, כשהעלה את מספר המניות בשורט מלמעלה מ-800 אלף מניות בשורט ל-1,075,500. כזכור, לפני כשבועיים דיווחנו על היווסדה של קרן שורט על קרן החדשנות של ARK, על 23 מיליארד הדולרים המושקעים בה. הקרן החדשה תציג ביצועים הופכיים לווד, באמצעות חוזי החלפות, כך על פי המסמכים שהגישה הקרן החדשה ל-SEC, רשות ניירות ערך האמריקאית. הקרן החדשה תיסחר תחת הסמל SARK ותגבה את אותם דמי ניהול כמו ARK, בגובה 0.75%. קרן השורט SARK תנוהל ע"י מאט טאטל (Matt Tuttle) מנכ"ל חברת טאטל קפיטל. לדבריו: "בפשטות - מכיוון ש-ARKK מייצגת חשיפה גדולה לסל של מניות טכנולוגיה לא רווחיות, חשבנו שלמשקיעים צריכה להיות גישה גם לצד השני - כלומר לשורט". הוא הוסיף ואמר: "צריך לזכור שיש הרבה משקיעים לא מוסדיים שאינם יכולים לעשות פשוט שורט על מניות או קרנות סל, או שהם מתקשים למצוא הלוואות כדי לכסות את השורט".To his credit, Michael Burry made a great call based on fundamentals and recognized the calamity brewing in the housing/mortgage market. I do not believe that he understands the fundamentals that are creating explosive growth and investment opportunities in the innovation space.
— Cathie Wood (@CathieDWood) August 17, 2021
- 12.נדי 24/10/2021 15:32הגב לתגובה זואמממ לדעתי הפסד קולוסאלי
- 11.ג'ק 17/10/2021 08:32הגב לתגובה זואחרי הירידות והנזקים הגיעו ימי הכפרות , לשפר למשקיעים שהאמינו בה את הביצועים ולברבר פחות .
- 10.סוחר 19/08/2021 08:49הגב לתגובה זומעניין לראות מי מבין שניהם יצא כשידו על העליונה...עוקב
- 9.ברי אולי מבין באגח זבל אבל מאחורי ARKK עומדים חברות ממש (ל"ת)ביאליק 18/08/2021 20:51הגב לתגובה זו
- 8.מדובר בשתי פוסטמות (ל"ת)בתכלס 18/08/2021 20:20הגב לתגובה זו
- 7.ז'אן ז'ק רוסו 18/08/2021 19:30הגב לתגובה זוהיו ויש הרבה טכנולוגיות משבשות מדהימות שכשלו מסיבות שונות: ניהול, מצב שוק, מתחרים טורפים...ועוד אלף סיבות
- יונתן 19/08/2021 10:02הגב לתגובה זואבל זה לא קשור בכלל לאחזקות הקונקרטיות בקרן...
- 6.שחר 18/08/2021 18:15הגב לתגובה זועל AMD עשו שורט , זה הסתיים בהפסד של קרוב למיליארד דולר, שורט על ARKK, זה שורט על טסלה , שורט על טרייד-דסק (מנייה שכמעט הכפילה את שוויה בשישה חודשים), ועוד שורט על חברות צמיחה שרק מוכיחות את עצמן בחלוף ימי המסחר
- טסלה זה 10% בARKK (ל"ת)ביאליק 18/08/2021 20:53הגב לתגובה זו
- 5.סוחר קטן 18/08/2021 17:06הגב לתגובה זוהוא יפסיד מליארדים על השורט בטסלה!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 4.קשקשנית, מייקל ברי הוא אשף השקעות שיטתי (ל"ת)מנש 18/08/2021 15:31הגב לתגובה זו
- 3.אמיר 18/08/2021 15:00הגב לתגובה זורכשה המנייה עלתה החזרתי את ההפסד , וכמובן המנייה התרסקה. רוצה לציין, שההשקעה ה 1 של nndm לא הייתה רעה. חברת חלום לפעמים מצליח ולפעמים לא...
- 2.תומר סאנדס 18/08/2021 14:20הגב לתגובה זובגדול אחת הסיבות חוץ מהכסף הזול שהקרן שלה עלתה זה הרכישות שהיא ביצעה שהרימו את מחירי המניות ויצרו לה רווח על הנייר שרובו לא מומש כי לא יכלה למכור את הסחורה מבלי לרסק את המחיר עכשיו שכולם כבר עליה ופותחים שורט על החברות המפסידות שהיא השקיעה בהם הם ירדו עוד וזה ייצור לה כדור שלג.. גם רוב החברות הישראליות שהנפיקו חוטפות וימשיכו לחטוף כנראה שכן רובם הונפקו במחירי בועה לאמריקאים ולפנסיות שלנו.
- 1.שמוליק 18/08/2021 14:02הגב לתגובה זומומחית מטעם עצמה
- אוהד 18/08/2021 15:32הגב לתגובה זואז תיצא ביחד איתו למסע שורטים כנגדה.
- משקפיים גדולים 18/08/2021 14:56הגב לתגובה זווהיא בטח מבינה בחדשנות יותר ממך חתיכת יצור ...
- חדשנות זה הכי יפה.. כשהכסף בחינם! אחר כך השם ישמור (ל"ת)zorro 18/08/2021 16:56
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
