רגע לפני ההנפקה: רובינהוד מזהירה מירידה בנפחי המסחר
בדרך כלל, כשחברה יוצאת להנפקה, היא מנסה כמה שיותר להעלות את השווי שלה. אבל נראה שרובינהוד, פלטפורמת המסחר הראשונה שאינה גובה עמלות ממשתמשיה עושה בדיוק הפוך, אבל גם אין לה כל כך ברירה. כי מה שחסר לה עכשיו, אחרי שכבר הושת עליה הקנס הגבוה בהיסטוריה של וול סטריט, זה שהיא תואשם גם בכך שהונתה את משקיעיה.
בתשקיף מעודכן שפרסמה החברה, היא רומזת על ירידה בגל שהביא לה משקיעים חדשים בגלל המגפה, שמשקיעים פחות, במיוחד בתחום הקריפטו. "אנחנו צופים שההכנסות בשלושת החודשים שיסתיימו בספטמבר יהיו נמוכות ביחס לרבעון השני של השנה הזאת בשל ירידה בנפחי פעילות הסחר, במיוחד בתחום הקריפטו", כתבה החברה בתשקיף.
זה משמעותי מאחר ומסחר במטבעות הקריפטו מהווה 17% מהמחזור העסקי, כשמסחר באופציות מכניס לה לא פחות מ-38% מהמחזור. ההנהלה גם צופה שתתקשה להשיג עוד משתמשים ככל שהזמן יחלוף. עם זאת היא צופה שמספר החשבונות הפעילים יעלה מ-18 מיליון ל-22.5 מיליון משתמשים.
בתשקיף שפרסמה בסוף חודש שעבר, היא חשפה לא מעט נתונים פיננסיים על הפעילות באפליקציה. מבחינת הכנסות, 2020 הייתה השנה, בה החברה ביצעה את הקפיצה המשמעותית ביותר, בשל המגפה והסגרים שהביאה, שגרמה ללא מעט כספים שהלכו להימורים, לעבור לבורסה. ההכנסות של החברה הגיעו לשיא כל הזמנים והסתכמו בכ-958 מיליון דולר, גידול של 245% בהשוואה להכנסות של 277 מיליון דולר בשנת 2019. את אשתקד סיימה לראשונה ברווח, אם כי נמוך של 7.5 מיליון דולר.
- האם לקנות את מניית איטורו?
- האם טראמפ יגרום לפשיטת הרגל הגדולה בהיסטוריה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קפיצה משמעותית נוספת התרחשה גם ברבעון הראשון של השנה הנוכחית, כשבצל פרשת הרצת מניית גיימסטופ (GME), רשת בתי הקולנוע AMC (AMC) ודומותיהן, מספר המשתמשים הפעילים קפץ מ-12.5 מיליון ל-18 מיליון.
לפי FINRA, לחברה יש עוד 13 מיליון חשבונות שקטים, שאין בהם כסף או תנועה. כלומר יש לה כ-31 מיליון חשבונות. לחברה הגדולה בשוק המסחר בדיסקאונט צ'ארלס שוואב (SCHW) יש קצת יותר מ-32 מיליון סוחרי ריטייל, כשרק להזכיר את שתי החברות האלה באותה הנשימה מהווה את ההישג המשמעותי ביותר של רובינהוד.
אותה FINRA, הרגולטור של תעשיית הברוקראז' בארה"ב, השיתה בחודש שעבר על החברה את הקנס הגבוה ביותר אי פעם, בסך של 70 מיליון דולר. מתוך הקנס, החברה תיאלץ להחזיר לאלפי לקוחותיה 13 מיליון דולר לאלפי לקוחות ו-57 ישולמו ל-FINRA. זאת בשל העובדה שהחברה לא ביצעה בדיקת נאותות על לקוחותיה, לפני שאפשרה להם לסחור באופציות וגם מסרה מידע מטעה בנוגע למסחר על מרווחים. חלק מהקנס הוא גם בשל נפילות במערכת במארס 2020, שהביאו לפגיעה רחבת היקף במשקיעים הקטנים המשתמשים באפליקציה, שכזכור היה אחד החודשים הקשים בהיסטוריה של הבורסות בעולם בשל התפרצות הקורונה.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
- 1.אותם משקיעי רדיט ממש סולדים מהם עכשיו. (ל"ת)עידן 20/07/2021 09:55הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
