טכנולוגיית ענן
צילום: ביגסטוק

2021 טובה לסייבר, אבל אילו מניות ירוויחו הכי הרבה?

על רקע העלייה הדרמטית בפריצות ודרישות הכופר, האנליסטים בוול סטריט שוריים על השוק וצופים כי לא מעט חברות יכו את התחזיות, במיוחד לאור השפעות הדיגיטציה של הקורונה
ארז ליבנה | (2)

השבוע הושקה עונת הדוחות של הרבעון השני של 2021. אמנם כרגע תוצאות הבנקים תופסות עיני השוק, אבל יש כמה אנליסטים שמצפים במיוחד לדוחות של חברות הסייבר, שצפויות להערכתם להכות את התחזיות ולהציג ביצועים טובים, במיוחד בסקטור שירותי גישה מוגנת (SASE) – שמאגד מגוון פונקציות הגנתיות תחת שירות ענן אחד. זאת על רקע גל מתקפות הסייבר שמביא לעלייה בהוצאות על שירותי סייבר מצד חברות ותאגידים.

 

במחקר שפרסם האנליסט פטריק קולוויל מדויטשה בנק, הוא התמקד בסקטור ה-SASE, שבו העריך כי פאלו אלטו (PANW), זיסקיילר (ZS) ופרטינט (FTNT), הוכיחו את עצמן במהלך המגפה, כש"הצליחו לאפשר לחברות להמשיך לתפקד בתקופה מטלטלת, כשהצליחו לספק אפליקציות בטוחות ללא קשר למיקום המשתמש".

 

קולוויל סבור שלשלוש המניות האלה הזדמנות של 10 מיליארד דולר, כשלא מעט חברות יבחרו בספק אחד שיגן על מערכותיהם, במקום אסופה של חברות בעלות מאפיינים שונים. להערכתו, פאלו אלטו וזיסקיילר הן שתי החברות שצפויות להרוויח הכי הרבה, כשהוא רואה עלייה של 57% בהוצאות בסקטור ה-SASE, עם צמיחה שנתית של 40% עד 2024.

 

"להערכתנו, השוק איטי בהבנת ההזדמנויות שנוצרו בשל השינוי הטכנולוגי הזה", כתב קולוויל.

 

לזיסקיילר העניק קולוויל המלצת קנייה והעלה את מחיר היעד מ-215 דולר ל-282 דולר, המהווים אפסייד של 24%  על מחיר השוק הנוכחי, שעומד על כמעט 227 דולר למניה. גם על פאלו אלטו הוא שורי והעלה את מחיר היעד מ-410 דולר ל-490 דולר, שהם למעלה מ-26% אפסייד על מחיר השוק שעומד על כמעט 388 דולר למניה.

 

ל-FTNT העניק המלצת החזק והעלה את מחיר היעד מ-190 דולר ל-242, שהם 5.5% פחות ממחיר השוק העומד על 256 דולר מניה. דווקא לצ'קפוינט (CHKP) הישראלית הוא הוריד את מחיר היעד מ-125 ל-122 דולר למניה ונתן לה המלצת החזק.

 

במיזוהו פרסמו מחקר נוסף שכלל ראיונות עם 100 רוכשי שירותי סייבר כשהדעה הכללית שלהם על השוק היא חיובית, 83% מהנשאלים אמרו כי ההוצאות ברבעון השני היו גבוהות מהרגיל, ביחס ל-54% בתקופה המקבילה אשתקד. 32% מהנשאלים אמרו כי הם מוציאים הרבה יותר מהרגיל. יתר על כן, 89% מהנשאלים צפו שהארגונים שלהם יוציאו יותר כסף השנה על הסייבר בשל גל המתקפות ששוטף חברות מערביות, מתוכם 50% צופים עלייה משמעותית בהוצאות.

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פן 15/07/2021 07:39
    הגב לתגובה זו
    החברה הכי מצליחה והכי צומחת
  • 1.
    השחתת עולמו יתברך עזרה לרודנים ודיכוי עמים , מגפה טיהור (ל"ת)
    סייבר ציוני פשע 14/07/2021 22:05
    הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.