סול ג'ל: יעילות טובה בניסוי הפרה-קליני; החברה הגישה בקשה לפטנט
חברת סול ג'ל הישראלית, דרמטולוגיה שנמצאת בשלבים הקליניים ונמצאת בשליטתו של מורי ארקין (61%) מדווחת על נתונים פרה-קליניים חיוביים למוצר SGT-510, מועמד לתרופה טופיקלית roflumilast, וכן על שת"פ עם Galderma, חברת הדרמטולוגיה העצמאית הגדולה בעולם
המחקר מתנהל במעבדת מחקר העור, בפקולטה לרפואה בטכניון בחיפה, ישראל, בניהולו של פרופ' עמוס גילהר, שפועל במודל של פסוריאזיס בעכברים, המורכב מעכברים חסרי חיסון, אשר הושתל בהם עור אנושי בריא, והוא נמצא בשימוש על מנת לאמת מספר מוצרים דרמטולוגיים, מקומיים ומערכתיים, כולל כאלה שנמכרות על ידי חברות פרמצבטיות גדולות. לצורך המחקר, המודל הודבק בפסוריאזיס בהזרקה של תאים מחולי פסוריאזיס. לאחר מכן טופלו העכברים בכמה מוצרים מקומיים והערכת התאוששות בוצעה לאחר כל התערבות.
"המודל שלנו הוכח כמנבא יעילות בגישות חדשניות בטיפול בפסוריאזיס, ומספק מידע רב ערך לחברות המשתמשות בבדיקה זו", ציין פרופ' גילהר.
כל הבדיקות התבצעו במשך 14 יום, פעם או פעמיים ביום: על פי התוצאות שדיווחה החברה, 9 מ-10 מהחיות התאוששו לגמרי לאחר מריחה דו-יומית של dexamethasone (קבוצת הביקורת החיובית). אף חיה לא התאוששה לאחר מריחה חד-יומית של משחת פלצבו, 3 מ-10 מהחיות התאוששו לאחר מריחה חד-יומית של קרם roflumilast 0.3% אשר עורבב על ידי סול-ג'ל בהתאם לשיטות מקובלות של ערבוב קרמים. 6 מ-10 מהחיות התאוששו לגמרי לאחר מריחה חד-יומית של SGT-510.
בהתבסס על תוצאות אלה, סול-ג'ל הגישה בקשה לפטנט (provisional) על הפורמולציה של SGT-510. עד סוף 2022, צופה החברה כי תקבל מידע משווה מול הפורמולציה של קרם roflumilast 0.3%, ובחברה מקווים כי זה ידגיש את התכונות הייחודיות של SGT-510 ויאפשר להתחיל בניסוי שלב II.
- תנודתיות שיא במניות הקטנות: המניה שצונחת ב-50% אחרי שזינקה ב-300%
- סול-ג'ל רוכשת טיפול שנכשל בשלב הקליני; למה היא עושה זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יו"ר הדירקטוריון מורי ארקין: "אנו מאמינים שיש לנו יתרון בשל פוטנציאל הפטנט של SGT-510. האמונה שלנו היא שאם תוצאות אלו יאוששו על ידי מחקרים קליניים, פטנט, אם יינתן, יספק לנו לא רק חופש לפעול, אלא חשוב מכך, הגנה על קניין רוחני כנגד מתמודדים גנריים עד לפקיעתו בשנת 2040".
ארקין הוסיף כי "הפורמולציות החדשניות שלנו ל- roflumilast, אם יאושרו על ידי ה-FDA, יתנו לנו את ההזדמנות להיות שחקן מוביל בשוקי הפסוריאזיס והאטופיק דרמטיטיס השווים מיליארדי דולרים, במחצית השנייה של העשור. אנו מתכננים להשיק את מוצר ה-tapinarof שלנו ברחבי העולם לא יאוחר מ-5 שנים ממועד האישור בארה"ב של קרם tapinarof 1% הראשון, ולבדל את עצמנו על ידי פורמולציה חדשנית ונגישה לחולים בהשוואה לתרופה הממותגת שאנחנו מצפים שתהיה בשוק".
הסכם שיווק בין סול ג'ל וגלדרמה
במקביל, החברה ו-Galderma מדווחות על הסכמים בלעדיים ל-5 שנים למסחור EPSOLAY ו- Twyneo בארה"ב, כאשר גלדרמה תשווק את המוצרים של סול-ג'ל באמצעות טכנולוגיית המיקרו-קפסולציה המוגנת פטנט של סול-ג'ל, במידה וכל מוצר יקבל את אישור ה-FDA.
- החוזים על וול סטריט עולים עד 1.2% - מתקרבים לסיום השביתה הגדולה במגזר הציבורי
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
EPSOLAY (בנזואיל פרוקסיד, 5%, קרם) לטיפול בנגעים דלקתיים של רוזציאה במבוגרים. החברה מצפה לאישור שיווק מה-FDA. האישור או הדחייה היו אמורים להתקבל ב-26 באפריל 2021 אך עקב הגבלות הקורונה האישור נדחה.
TWYNEO (בנזואיל פרוקסיד, 3% וטרטינואין, 0.1%, קרם) לטיפול באקנה. בחברה מקווים לקבל את אישור ה-FDA ב-1 באוגוסט 2021.
על פי ההסכם בין החברות, סול-ג'ל תהיה זכאית לתשלומי מקדמות ולתשלומים על פי אבני דרך של אישורים רגולטוריים של עד 15 מיליון דולר, בהנחה ושני המוצרים יאושרו ב-2021 (7 מיליון דולר במקדמות ו-8 מיליון דולר בכפוף לאישור FDA של 2 המוצרים עד סוף השנה). סול-ג'ל זכאית בנוסף לתמלוגים מדורגים בגין מכירות נטו באחוזי העשרה, בטווח של אמצע עד גבוה, ו-9 מיליון דולר בתשלומים מבוססי מכירות.
ד"ר אלון סרי-לוי, מנכ"ל סול-ג'ל: "גלדרמה כבר מחזיקה במותגים המובילים בשוק לרוזציאה ואקנה, ועל כן אני שמח כי גלדרמה רואה ב-EPSOLAY ו-TWYNEO כמוצרים נבדלים עם פוטנציאל להפוך למובילים הבאים בשוק. שיתופי הפעולה שלנו עם גלדרמה לא רק מסמנות אבני דרך חשובות עבור חולי רוזציאה ואקנה, אלא גם מחזקות את המאזן שלנו בהון לא מדלל ומבלי להתפשר על הרצון להקים את סול-ג'ל כחברת דרמטולוגיה מובילה. אנו מתכוונים להישאר ממוקדים בפיתוח צנרת המוצרים המבטיחים שלנו ומעריכים את הגמישות שהסכמים אלה מספקים באמצעות שמירה על זכויות מסחור של סול-ג'ל לאחר התקופה הראשונית של 5 שנים", סיכם ד"ר סרי-לוי.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
