איתמר מכה את הצפי: הכנסות של 12 מ'; המוצר החדש פגע בשולי הרווח
חברת איתמר מדיקל המפתחת מכשירי אבחון וטיפול בהפרעות נשימה עוקפת את התחזיות: ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-11.97 מיליון דולר לעומת הצפי בשוק שהיה ל-11.11 מיליון דולר, בעוד ההפסד לתעודת פיקדון אמריקאית (ADS, Non-IFRS) היה עמוק מן המצופה, ברמה של 0.20 דולר בהשוואה לתחזית הקונצנזוס שהייתה 0.22 דולר. באיתמר אשררו את התחזית לשנה כולה, לפיה המכירות יעמדו על 52-53 מיליון דולר, נתון שישקף צמיחה של 27-29% על פני 2020.
בשורה העליונה מדובר בגידול של 43% לעומת הכנסות של 8.4 מיליון דולר ברבעון המקביל - הצמיחה נבעה מגידול של כלל המכירות ביפן ובאירופה וכן מגידול של 38% במכירות מכשיר ה-WatchPAT בארה"ב - בעיקר כתוצאה ממכירות WatchPAT ONE ומכירות פתרון ה-WatchPAT Direct. מכירות המוצרים המתכלים והמתחדשים, כולל WatchPAT ONE, היוו כ-79% מסך מכירות ה-WatchPAT בארה"ב ברבעון הראשון של 2021, בהשוואה ל-75% ברבעון המקביל אשתקד.
על בסיס Non-IFRS, ההפסד הנקי העמיק פי שניים ל-3 מיליון דולר בהשוואה ל-1.4 מיליון שנה קודם לכן. הנתון אינו כולל כ-2.5 מיליון דולר בתשלומים מבוססי מניות, פחת והפחתות של רכוש קבוע ונכסים בלתי מוחשיים, שינוי בהפרשה לחובות מסופקים ואבודים והוצאות חד פעמיות הקשורות להעברה של אתר הייצור של החברה לאתר חדש, בהשוואה ל-0.6 מיליון דולר במרכיבים דומים ברבעון המקביל ב-2020. ההפסד לפי תקן IFRS עמד על 5 מיליון דולר מול 2 מיליון בתקופה המקבילה.
שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-IFRS ירד ל-72%, בהשוואה ל-77% ברבעון המקביל ב-2020. הירידה בשיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-IFRS נבעה בעיקר בשל הגידול במכירות WatchPAT ONE. ההפסד התפעולי עמד על 5.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-2.0 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020. ההפסד התפעולי קוזז בחלקו על ידי גידול בהכנסות, אך העמקתו מיוחסת לגידול בהוצאות התפעוליות.
- ההפסד של איתמר גדל ל-8 מיליון דולר, לעומת 2.5 מיליון דולר
- אקזיט לאיתמר: נמכרת בכ-540 מ' ד' ובפרמיה של 50% ל-ZOLL
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גידול זה בהוצאות התפעול נגרם עקב תשלום חד פעמי מבוסס מניות בסך 1 מיליון דולר הנובע מהארכת תקופת המימוש של אופציות שהבשילו מ-5 ל-10 שנים; התרחבות של 39% בהוצאות המכירה והשיווק ל-7.3 מיליון דולר לצורך הרחבת צוות המכירות האמריקאי לטריטוריות גיאוגרפיות וורטיקליות חדשות (37 בסוף הרבעון לעומת 32 בתקופה המקבילה), וכן עמלות מכירה נוספות הנובעות מגידול בהכנסות, גידול בתשלומי ייעוץ בקשר לשיפוי מחברות הביטוח בארה"ב, אוסטרליה ויפן.
- 1.חכצגצ 19/05/2021 15:56הגב לתגובה זואיזה גועל נפש.העתיד נמצא במדיקר מרחוק.ואחרי הקורונה הייתי מצפה מהם לטוס חזק...פשוט אכזבה נראה כמו טיפול של שורטיסטים..מקווה שיקבלו סקוויז בקרוב ל 30$
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
