צרי
צילום: צרי

הסטארטאפ צ'רי מגייס 50 מיליון דולר

צ'רי שנוסדה על ידי ישראלים, מפתחת פלטפורמה לניהול דאטה ואנליטיקה בתחום הנדל"ן; מקימה מרכז פיתוח בארץ
מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה סטארט אפ

הסטארטאפ צ'רי (Cherre) המפתח פלטפורמה לניהול דאטה ואנליטיקה בתחום הנדל"ן, מודיע על גיוס הון של 50 מיליון דולר. הגיוס נעשה במסגרת סבב צמיחה של החברה, בהובלת קרן Trustbridge Partners. משתתפים נוספים בסבב הם קרן הצמיחה של גלילות קפיטל פרטנרס, גלילות פלוס, והמשקיע מארק שוורץ ששימש כסגן יו"ר בנק ההשקעות גולדמן זאקס. בסבב לקחו חלק גם משקיעים קודמים בחברה: אינטל קפיטל, Navitas Capital ו- Carthona Capital. החברה גייסה מאז הקמתה 75 מיליון דולר במצטבר, כולל הסבב הנוכחי.

 

הפלטפורמה של צ'רי אוספת דאטה רב ומגוון על שוק הנדל"ן, שכיום מפוזר על פני מקורות רבים, מעבדת ומאחדת את המידעים עבור הלקוחות בשילוב נתונים פנימיים השייכים ללקוח, מפיקה מהם תובנות חכמות ומנגישה למשתמשים את המידע הרלוונטי ביותר עבורם. בפלטפורמה משתמשים כיום שחקנים רבים בשוק הנדל"ן, לרבות משקיעים, בעלי נכסים וחברות המציעות שירותים נלווים לשוק הנדל"ן, כמו חברות ביטוח ובנקים. צ'רי מציעה את השימוש בפלטפורמה במודל עסקי של SaaS, המשלב בין תשלום חודשי בסיסי קבוע ומחיר חודשי על כל [dataset].

 

החברה הוקמה בשנת 2016 על ידי הישראלים אלדי סלמנסון (CEO) ובן חיזק (CPO) בזמן שהיו בניו יורק. הסטארטאפ הוקם וצמח בשוק האמריקאי כחברה מקומית המבוססת בניו יורק ומעסיק כיום 60 עובדים. בימים אלו צ'רי מקימה מרכז פיתוח בישראל שיקלוט בשלב הראשון 20 עובדים חדשים תחת ניהולו של חיזק שינהל את הפעילות מהארץ.

 

לדברי אלדי סלמנסון, מנכ"ל וממייסדי צ'רי: "לאורך שנות הפעילות קמנו וצמחנו בניו יורק כעסק מקומי שכל פעילותו מרוכזת בשוק האמריקאי. כעת החלטנו לפתוח משרדים ומרכז פיתוח בישראל בעקבות הצמיחה המשמעותית שחווינו בתקופת הקורונה. בשנת 2020 הגדלנו את קצב ההכנסות השנתי (ARR) פי 3 מהשנה שקדמה לה אך במקביל לצמיחה המואצת התחלנו להרגיש את האתגר בגיוס מפתחים מוכשרים בניו יורק. המונים עזבו את מדינת ניו יורק בעקבות הקורונה ובינתיים לא חזרו, ועל המפתחים הקיימים יש תחרות קשה מול ענקיות הטכנולוגיה כמו אמזון ופייסבוק, שיש להן גב כלכלי לשלם סכומי עתק כדי לגייס את כח האדם הדרוש להן, בדומה לישראל. נכון שאת מלאכת הפיתוח אפשר לבצע גם מרחוק ולא חייבים להסתמך על כח אדם מקומי, אבל אנחנו מאמינים שאנשים שבונים יחד צריכים שתהיה להם היכולת להיפגש פיזית וליצור יחד. כרגע אנו מאמינים שנכון לנו לחפש אנשים מוכשרים עם ניסיון פיתוח ו-Data Science מחוץ לניו יורק, ישראל היא הבית שלנו ואנו מכירים היטב את ההון האנושי בארץ, לכן לא היו לנו לבטים לאן לפנות וכיצד לפעול."

 

"צ'רי הוא ארגון מדהים וערכי עם צוות יוצא דופן. אנו שמחים על ההזדמנות לשתף פעולה עם אלדי, בן ושאר הצוות בשלב הבא של צמיחתם המדהימה", אמר דן סאליבן, סגן יו"ר קרן Trustbridge Partners. "התשתית הטכנולוגית בבסיס הפלטפורמה של צ'רי והנתונים היחודיים שהיא מסוגלת להפיק יוצרים מקור ידע חסר תקדים באיכותו לנתוני שוק הנדל"ן, ומציעים ערך רב וחדשני לשחקנים השונים בשוק. אנחנו מצפים לשותפות ארוכת טווח עם צ'רי", הוסיף יון צ'אנג, שותף בכיר בצוות ההשקעות האמריקאי ב- Trustbridge Partners.

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.

ביטוח לאומי
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי דיגיטלי: להשתלט על הבירוקרטיה מהספה

עידן הפקסים והתורים המתישים בסניפים יישארו בקרוב מאחור - באמצעות האפליקציה החדשה, שירותי המסרונים המאובטחים ומנגנון מיצוי זכויות, המוסד לביטוח לאומי הופך את המסע למיצוי הזכויות שלכם לקל ומהיר יותר

ענת גלעד |
במשך עשורים, השם "ביטוח לאומי" היה מילה נרדפת לחוסר יעילות, בירוקרטיה סבוכה, מוזיקת המתנה אינסופית בטלפון והררי טפסים שצריך למלא שוב ושוב. אך המציאות של דצמבר 2025 שונה בתכלית. הלחץ חסר התקדים של השנתיים האחרונות - הצורך לתת מענה מהיר לעשרות אלפי נפגעי מלחמה, משרתי מילואים ומפונים - אילץ את המערכת המגושמת לבצע קפיצת מדרגה טכנולוגית שהייתה צריכה לקרות מזמן. היום, המערכות הדיגיטליות לא רק "ידידותיות יותר", במוסד לביטוח לאומי גם טוענים שהן פועלות באופן אקטיבי כדי למנוע מצב שבו זכויות של אזרחים הולכות לאיבוד בגלל חוסר ידיעה או קושי במילוי טפסים ידניים.

מהפכה בקליק: האפליקציה והשירות המהיר

האפליקציה שהוטמעה במלואה במהלך שנת 2025 היא כבר לא רק אתר אינטרנט מותאם, אלא כלי עבודה שלם בתוך הטלפון הנייד. המהפכה מתחילה ביכולת להגיש תביעות בצילום מהיר: אין יותר צורך בסורקים או בדואר. הגשת תביעה לדמי פגיעה בעבודה, דמי לידה או תגמולי מילואים מתבצעת על ידי צילום המסמכים הרפואיים או האישורים בנייד ושליחה מיידית. כמו כן, המערכת מציגה בכל רגע נתון מעקב שקוף אחר התביעה: תוכלו לראות מתי המסמכים התקבלו, אם הם עברו לבדיקת פקיד התביעות, אם התיק נמצא בבחינה רפואית ומתי בדיוק התשלום הועבר לבנק.


כשהמדינה פונה אליכם: מיצוי זכויות יזום

החידוש המשמעותי ביותר בסוף 2025 הוא המעבר משיטת ה"תביעה" לשיטת ה"זכאות האוטומטית". המערכות של הביטוח הלאומי מסונכרנות היום עם בתי החולים, הצבא ורשות המיסים. המשמעות היא שלעיתים קרובות מבוצעים תשלומים ללא בקשה: עבור זכויות מסוימות, המערכת מזהה את הזכאות באופן אוטומטי. למשל, דמי לידה או מענקי מילואים מסוימים משולמים ישירות לחשבון הבנק עוד לפני שהאזרח הספיק למלא בקשה רשמית. כמו כן, המערכת שולחת התראות חכמות על זכאות: אם מזוהה ירידה חדה בשכר, הפסקת עבודה ממושכת או אירוע רפואי מוכר, נשלחת הודעה יזומה למכשיר הנייד המזמינה אתכם לבדוק את זכאותכם לקצבה המתאימה.


סוף עידן המתווכים: מימוש זכויות בחינם

בעבר, הבירוקרטיה הסבוכה הזינה תעשייה של חברות פרטיות למימוש זכויות שגבו עמלות גבוהות מהקצבאות. ב-2025, הדיגיטציה והפישוט השפתי הופכים את התיווך הזה למיותר. שירות "יד מכוונת" של הביטוח הלאומי מפעיל מרכזי ייעוץ מקצועיים שבהם רופאים ואנשי מקצוע עוזרים לכם להכין את התיק הרפואי לקראת הוועדה ללא כל עלות. בנוסף, כל הטפסים הדיגיטליים נוסחו מחדש בשפה פשוטה וברורה, מה שמאפשר לכל אדם להגיש בקשה באופן עצמאי בביטחון מלא, בלי לחשוש ממונחים משפטיים סתומים.

ועדות רפואיות בשיחת וידאו: נוחות ונגישות

אחד הלקחים מהשנתיים האחרונות הוא שלא בכל מקרה חייבים להגיע פיזית לסניף. המהפכה הדיגיטלית מאפשרת קיום ועדות רפואיות בשיחות וידאו מאובטחות. במקרים של בעיות רפואיות שניתן לאבחן על סמך מסמכים וצילומים, או בנושאים הקשורים לבריאות הנפש, הוועדה מתקיימת כשאתם בביתכם. זהו פתרון קריטי לנפגעי פוסט-טראומה שחווים חרדה במקומות הומי אדם או לאנשים עם מוגבלות בניידות שהנסיעה לסניף מהווה עבורם נטל פיזי קשה.


טיפ לסיום שנת 2025 - תשכחו מחוויות העבר:
הכוח האמיתי שלכם נמצא בנתונים האישיים הנכונים והעדכניים. ודאו פעם אחת שפרטי חשבון הבנק וכתובת המגורים שלכם מעודכנים באזור האישי באתר או באפליקציה. בעולם הדיגיטלי של היום, עדכון הפרטים האלו הוא ההבדל בין קבלת הכסף תוך ימים ספורים לבין המתנה של שבועות בגלל תקלות תקשורת פשוטות. הביטוח הלאומי של סוף 2025 הוא סוף סוף מערכת מהירה ונגישה, אז אל תיתנו לניסיון העבר להרתיע אתכם - ותתחילו לפעול לקבל את מה שמגיע לכם על פי חוק.