אין גבול לחוצפה; הכסף מהרכישה שתבצע ננו ילך לדירקטורים
אתמול, כתבנו על כך שננו מתכוונת לרכוש חברה בתחום פיתוח אלגוריתמים לשיפור למידת המכונה, בתמורה ל-70 מיליון דולר במזומן ובמניות. אך מהדיווח המפורט של החברה על הרכישה מתגלה תמונה מפחידה ביותר – ננו דיימנשן תרכוש את החברה ותשלם 70 מיליון דולר ללא אחרים משני דירקטורים שיושבים בדירקטוריון ננו – אלי דוד וירון איתן.
אבל זה לא הכל – ההסכם שחתמה עליו הנהלת החברה הוא הסכם מחייב, כלומר בעלי המניות של ננו לא יכולים שלא לאשר את העסקה כיוון שההנהלה כבר התחייבה לביצוע העסקה. החלק המנייתי בתגמול שיקבלו הדירקטורים, שיהיה בשווי של 30 מיליון דולר – לא יתקבל בצורה רגילה של מניות. החברה תיתן לדירקטורים הגנת מחיר על המניות, במסגרתה אם במהלך 12 חודשים מהרכישה שווי המניותו שקיבלו ירד ביותר מ-30% החברה תפצה אותם במזומן – מעבר למניות שקיבלו. אלי דוד, אחד הדירקטורים יקבל הגנה מפני ירידה של 40% בשנה הראשונה, ירידה של 50% בשנה השנייה ו-60% בשנה השלישית.
חשבתם שזה הכול? מסתבר שאצל ננו לחוצפה, אין גבול. אחד הדירקטורים, אלי דוד יועסק בחברה בשכר של לא פחות מ-94 אלף שקל בחודש. כל זאת, בנוסף להגנה שהוא מקבל מפני ירידת מחיר המניה, ולתגמול במניות ובמזומן מהרכישה.
החברה, בצעד מתמיהה, החליטה שלא לדווח על נתוני החברה. לא כמה שנים החברה הנרכשת פעילה בשוק, לא כמה כסף הושקע בה עד עכשיו, כמה עובדים יש לה, האם יש לה הכנסות, האם היא רווחית או הפסדית ומהו ההון העצמי שלה. מבדיקת ביזפורטל, עולה כי לחברה יש אך ורק שלושה עובדים – מתוכם שניים הם הדירקטורים המדוברים.
- האם מניית סטרטסיס מעניינת ומה לגבי ננו דיימנשן?
- המניה שמזנקת ב-96% ומה הקשר הישראלי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 15.נתן 22/04/2021 13:52הגב לתגובה זוהבורסה הפכה להיות מקום בו שודדים את הציבור. הכל חוקי והכל תחת פיקוח. כביכול. מנפיקים, אוספים כסף ומחלקים אותו למקורבים בתחפושות שונות. משכורות, נסיעות "מקצועיות לחו"ל, הטבות, דיבידנדים ועכשו ראינו את הפטנט החדש. קונים פרוייקט שרשום רק על הנייר. והכל מהכסף שלכם.
- 14.אני אנוכי ועצמי 22/04/2021 11:15הגב לתגובה זו״מבדיקת ביזפורטל, עולה כי לחברה יש אך ורק שלושה עובדים – מתוכם שניים הם הדירקטורים המדוברים״ מה בדקתם בדיוק? בטח שלא את הסרטון שנאנו פרסמו שמסביר חלק גדול מהפרטים על הרכישה.... ומראה תמונות של עשרות העובדים בdeepcube
- מכתבה לכתבה הם מצליחים להביך את עצמם יותר (ל"ת)צודק במאה אחוז 24/04/2021 14:06הגב לתגובה זו
- 13.אני אנוכי ועצמי 22/04/2021 11:09הגב לתגובה זותפתחו את האינטרנט, תקלידו deepcube, תיכנסו לאתר שלהם ותפסיקו לדבר שטויות? זה כבר עצוב לראות את ביזפורטל וגלובס תוקפים את החברה הזאת, או שתקחו רבע שעה לחקור לפני כל כתבה או שאל תכתבו אותה מלחתכילה
- 12.לא הפריע למשקיעים 22/04/2021 10:02הגב לתגובה זולא הפריע למשקיעים
- 11.המוסדי 22/04/2021 08:48הגב לתגובה זוזה רק קצה הקרחון. אם יבדקו מי אלה אותם אלי דוד וירון איתן יראו שהם בכלל מועסקים בחברה אחרת שנקראת deep instinct, שהוצאה מחוץ לחוק בארה״ב והיו שותפים בחברת המימד החמישי שפשטה רגל. הכל, אבל הכל פה מסריח!
- 10.מסופקני אם הנסדקייה מודעת לביזיון (ל"ת)fixrfixr 22/04/2021 08:11הגב לתגובה זו
- 9.יועץ השקעות 22/04/2021 08:10הגב לתגובה זווהחוק בישראל כן מחייב אישורים של גופים שונים בחברה, בנוסף לכך שזו עשוייה להיחשב הפרה של חובת הנאמנות לחברה, שתחייב אותם להחזיר את הכסף שלקחו.
- 8.דניאל 21/04/2021 23:11הגב לתגובה זומשקיעים יכולים לדווח על החברה ל SEC שיפתחו בחקירה בנוגע לעסקה זו
- 7.צ 21/04/2021 22:52הגב לתגובה זולפחות תודיעו אם ביקשתם ולא קיבלתם
- 6.רן 21/04/2021 22:10הגב לתגובה זובכל השנים שלה בארץ, כל פעם גייסה כסף עשרות אחוזים מתחת למחר השוק, וגררה את המניה למטה, דילול אחר דילול. קברו את המניה ואז עזבו את השוק. פראייר מי ששם כסף, הם מתעללים בבעלי המניות. גם אם החברה תצליח היא לא יודעת לחלק את ההצלחה עם בעלי המניות. גנבים בע"מ.
- 5.אמיר 21/04/2021 21:05הגב לתגובה זווגם כתבתי , זה עלול להיגמר בכלא
- 4.הנהלה תאבת בצע היא סיבה נכונה להיפטר מהשקעה (ל"ת)סניר 21/04/2021 20:34הגב לתגובה זו
- 3.אני 21/04/2021 19:54הגב לתגובה זועמד מאחורי ג'יאוטק שפשטה רגל ב-1995?
- 2.הכתובת היתה על הקיר (ל"ת)אסךף 21/04/2021 19:20הגב לתגובה זו
- 1.מאור 21/04/2021 19:17הגב לתגובה זושיעשו מה שבא להם. מי שהשקיע בהם כסף הוא זה שבבעיה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
