אלברט בורלא פייזר
צילום: רויטרס

מנכ"ל פייזר הודיע שצריך מנה שלישית של החיסון - והמנייה קפצה

ככל הנראה יש צורך בחיסון במנת דחף (מנה שלישית) למי שחוסן בשתי מנות-לאחר שנה; ייתכן והחיסון יצטרך להיות מחודש מדי שנה
לימור זילבר | (10)

מנכ"ל פייזר  PFIZER (סימול: PFE) אלברט בורלא אמר היום (ה')  כי נראה כי קיימת "סבירות גבוהה מאוד" לחסן במנה נוספת, שלישית (מנת דחף) של החיסון כנגד נגיף הקורונה, תוך 12 חודשים ממנת החיסון השנייה. בורלא אמר בנוסף, כי ככל הנראה אנשים יצטרכו להתחסן נגד הנגיף אחת לשנה. בתגובה להודעה זו, עלתה היום מניית החברה בכ-1.2% במסחר בוול סטריט.

"חשוב ביותר לצמצם כמה שרק אפשר את מאגר האנשים העלולים להיות רגישים לנגיף", אמר בורלא ל-CNBC, והוסיף כי החיסונים יסייעו להילחם במצבי החירום של גרסאות מדבקות מאוד של הנגיף.

בתחילת החודש מסרה פייזר שמידע מעודכן מהניסויים הקליניים שערכה מראה כי החיסון שפיתחה יחד עם חברת ביונטק יעיל לחצי שנה לפחות. המידע הזה התבסס על יותר מ-12 אלף משתתפים מחוסנים. מידע נוסף נדרש כדי לקבוע האם ההגנות נמשכות גם לאחר שישה חודשים.

בנוסף, דיוויד קסלר, המדען הממונה על הקורונה בממשל ביידן, אמר כי אמריקאים צריכים לצפות לקבלת מנת דחף שתגן טוב יותר מנגיף הקורונה. קסלר אמר למחוקקים אמריקאים כי החיסונים המאושרים היום לשימוש מגנים בצורה טובה מאוד, אך ציין עם זאת שהווריאנטים החדשים יכולים "לאתגר" את יעילותם. "נכון לרגע זה, איננו יודעים הכול", אמר לוועדת המשנה לתגובה לנגיף הקורונה.

"אנחנו חוקרים את עמידות תגובת הנוגדן", אמר קסלר. "נראה כי היא חזקה אך יש קצת דעיכה ואין ספק שהווריאנטים מאתגרים... הם גורמים לחיסונים לעבוד קשה יותר. אז אני חושב שלצורך מטרות תכנון בלבד, אנחנו צריכים לצפות לקבלת מנת דחף".

בפברואר, פייזר וביונטק אמרו כי הן בוחנות מנה שלישית של החיסון שפיתחו לקורונה כדי להבין טוב יותר את התגובה החיסונית נגד הווריאנטים החדשים של הנגיף.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    והיא מתכננת לחלק את הרווחים שחה להקמת בתי חולים .. 17/04/2021 13:50
    הגב לתגובה זו
    והיא מתכננת לחלק את הרווחים שחה להקמת בתי חולים ..
  • 7.
    תמים 16/04/2021 22:23
    הגב לתגובה זו
    החיסון של פיזר מציל את העולם . תגידו תודה לביבי שהביא החיסונים מהר.
  • החיסון של פייזר רק תורם לשורת הרווח של פייזר, ועוז 18/04/2021 10:40
    הגב לתגובה זו
    החיסון של פייזר רק תורם לשורת הרווח של פייזר, ועוזר לביבי לספר למעריצים שהוא הביא אותם. מע שיקח את החיסון רק יסבול מבעיות בריאותיות שגם להם פייזר ימציאו בעיות וגם עליהם ביבי יקח קרדיט. אתה תהפוך להיות תרנגולת בלול שתוקעים לה זריקה, במדינה דיקטטורית שמנצלת אותך לטובת כת הכ.כ.כ
  • אנונימי 18/04/2021 23:26
    איפה הכרת הטוב ?כנראה העיקר להיות בכת של "רק לא ביבי"
  • 6.
    חחח 16/04/2021 20:09
    הגב לתגובה זו
    בקושי שרדתי את הפעם השניה. לא תודה
  • 5.
    אורי 16/04/2021 19:39
    הגב לתגובה זו
    נו אז נתניהו רוצה לקנות עוד 30 מיליון חיסונים ל 9 מיליון אזרחי ישראל. בשאר הוא יסחור או ישחד, כל עוד זה לא מכיסו אין לו בעיה.
  • 4.
    היה ברור שפיזר יכולה לדאוג שהחיסון יהפוך ל״משכנתא״ 16/04/2021 16:51
    הגב לתגובה זו
    היה ברור שפיזר יכולה לדאוג שהחיסון יהפוך ל״משכנתא״ כלומר הכנסה קבועה לפייזר לאורך שנים. לא מפתיע
  • 3.
    יותם 16/04/2021 12:05
    הגב לתגובה זו
    הכל כסף
  • 2.
    עבר 16/04/2021 10:20
    הגב לתגובה זו
    למה נראה להם שמישהו יתחסן פעם שלישית? אנשים צעירים לא ירצו להתחסן פעם שלישית
  • 1.
    משיח בן דוד הרב ניר 16/04/2021 08:46
    הגב לתגובה זו
    משיח בן דוד הרב ניר בן ארצי מתגלה בקרוב מאד!
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)

שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה

בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אילון מאסק טסלה

לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68%  להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.


מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.


הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.


האסטרטגיה היא לב הסיפור

הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.


פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.