פלייטיקה מכוונת לשווי של 10-12 מיליארד דולר; השווי יכול להיות גבוה יותר
פלייטיקה (Playtika) פרסמה טיוטאת תשקיף לקראת הנפקת מניות ראשונה (IPO) בבורסה האמריקאית. החברה שהינה בין הגדולות בעולם בתחום המשחקים המקוונים, נהנית מצמיחה מרשימה בהכנסות וברווח המתואם. ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים הסתכמו ב-1.8 מיליארד דולר לעומת 1.4 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ה-EBITDA עלה לכ-670 מיליון דולר - גידול של כ-40% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. המספרים האלו תומכים בהערכה כי החברה תגייס לפי שווי של 10-12 מיליארד דולר, וייתכן כי מדובר "בשווי פתיחה". לקראת ה-IPO השווי לרוב עולה ובמהלך המסחר ביום הראשון הוא מתרומם בעשרות אחוזים נוספים.
קשה לגזור את הרווח המייצג של החברה בעיקר בגלל שיש השנה הרבה הוצאות חד פעמיות (תשלומי אופציות ועוד). אבל הרווח המתואם הוא כנראה באזור של 600-700 מיליון דולר בשנה. רווח כזה, עם מכפיל רווח של 20 מביא לשווי של 12-14 מיליארד דולר, ומכפיל 20 - בעידן הנוכחי - הוא לא מכפיל גבוה.
המשמעות שהיא שייתכן שבקרוב מאוד, נראה חברה סמי ישראלית חדשה בצמרת הישראליות והסמי ישראליות הנסחרות בוול סטריט. פאלו אלטו שהיא אמריקאית אך עם מייסדים ישראליים ומרכז מאוד גדול בארץ נסחרת ב-33 מיליארד דולר, נייס, צ'ק פוינט וסולאר אדג' בכ-16.5 מיליארד דולר ווויקס בכ-15 מיליארד דולר. פלייטיקה עשויה לתפוס מקום טוב בצמרת הזו
פלייטיקה נוסדה על ידי הישראלי - רוברט אנטוקול, שעדיין מנהל את החברה. בשנת 2016 נמכרה החברה בתמורה ל-4.4 מיליארד דולר לאלפא פרונטיר (Alpha Frontier) הסינית, אך אנטוקול נשאר עדיין עם החזקות מיעוט (2.6% מהון המניות), כשהקשר הישראלי הוא גם במרכזי הפיתוח בארץ וכמות גדולה יחסית של ישראלים שעובדים בחברה.
- פלייטיקה תפטר כ-90 עובדים - מתוכם 40 בישראל
- לפני רגע הם ראו שחור, עכשיו האנליסטים אומרים ש"ה-S&P 500 יעלה בעוד 10%"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגידול בפעילות בשנה האחרונה הוא המשך לגידול רציף בשנים האחרונות, כאשר החברה מדגישה את הרחבת כמות המשחקים שהיא מפעילה לצד שיפור איכות המשחקים. עיקר ההכנסות מגיע משחקנים בארה"ב (כ-71%) כשהיתר מגיע בעיקר מקנדה, אירופה ואוסטרליה.
פלייטיקה נסמכת על תעבורה מאפל, גוגל ופייסבוק. התעבורה מאפל ייצרה הכנסות בסך 620 מיליון דולר, התעבורה מגוגל הכניסה 605 מיליון דולר ופייסבוק הכניסה 215 מיליון דולר (מתוך הכנסות כאמור של 1.8 מיליארד דולר)
- 2.החגיגה נגמרה לברוח מהר . טראמפ בחוץ המשחק נגמר (ל"ת)יוסי 20/12/2020 11:55הגב לתגובה זו
- מי שהרוויח עד היום שיגיד תודה.לברוחחחח מהר (ל"ת)י 20/12/2020 15:01הגב לתגובה זו
- 1.מיקי 20/12/2020 09:28הגב לתגובה זוימריא חזק ב- 2021.
- גיימינג (ל"ת)עברית 20/12/2020 11:09הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
