לא מתפנה! מה עושים במקרה שטראמפ יחליט לא להעביר את הנשיאות?
נדב אופיר, אסטרטג שווקים גלובליים בבנק הפועלים מעריך מה נראה בהמשך השבוע, ביום שלישי בערב וגם לאחר מכן, ומה כדאי לעשות כרגע מבחינת אסטרטגית השקעה. צפו בראיון -
האנליסטים מסכימים שלא תהיה הכרעה בשלישי וכנראה גם לא ברביעי, נדב אופיר באולפן ביזפורטל מסביר מה בעצם יגרום לעיכוב אך גם מתריע שאולי נראה עיכוב גדול יותר עקב ערעורים ודיונים על התוצאות במדינות שונות ברחבי ארה"ב.
בין אם ביידן יזכה, ובין אם טראמפ, ככל הנראה השווקים יחזרו למגמת העליה, בעולם זה של ריבית אפסית, כך על פי אופיר. המשקיעים צריכים עכשיו לחשוב על הטווח הארוך ולא להיבהל מהירידות, אם יתמשכו או יעמיקו, בעקבות אי הוודאות של התקופה הקרובה.
- 14.הנביא 09/11/2020 12:04הגב לתגובה זואוהדים שלא יראו בעין יפה פגיעה בכבודו ומכאן למלחמה הדרך קצרה
- 13.מגיב 03/11/2020 09:17הגב לתגובה זולא משנה מי ייבחר לנשיאות עיננו אל האומה הגדולה החזקה והמשפיעה בעולם במיוחד במצב של מגפת קורונה מתפשטת בכל העולם יציבות ושליטה הם המפתח לעתיד בטוח וחוקי המשחק חייבים להשליך על כל העולם להראות לכל מדינות העולם אם אמריקה של אתמול ראויה להיות האומה החזקה בתבל מחר או ....זאת השאלה.
- 12.Not exactly 03/11/2020 03:39הגב לתגובה זוAntifa and BLM anarchists will riot all over the U.S
- 11.עלי בבא 02/11/2020 18:34הגב לתגובה זואם טראמף יפסיד ולא יתפנה מרצונו יש לגרשו בכח על ידי הצבא
- 10.טובי 02/11/2020 17:39הגב לתגובה זורק מלראות את ביידן ואובמה יש חשק להתפנות , שני עלובי נפש . התקשורת המטומטמת לא מבינה שככל שתציג את טראמפ כמפסיד כך היא מעודדת את תומכיו לבחור יותר.
- 9.מפולת בדרך 02/11/2020 16:30הגב לתגובה זוסוף השוק העולה הגיע סוף סוף. הבחירות הן נקודת המפנה והמפולת הגדולה תתחיל השבוע! הסוחרים - כבר יודעים זאת ומתכוננים , המשקיעים - יפסידו הרבה , סרסורי המניות - יסבירו שאין מה לעשות, כולם מפסידים... ואין חדש תחת השמש
- קנה הרבה שורטים... יהיה בסדר (ל"ת)אורן 02/11/2020 21:56הגב לתגובה זו
- 8.מיכאל 02/11/2020 16:18הגב לתגובה זוהשאלה שלכם פגומה ! אתם מניחים שביידן ניצח, עכשיו רק צריך שטראמפ "יתפנה". ! הלו ! זו עיתונות?!
- 7.סביר שביבי לא יתפנה (ל"ת)נחמה הקשישה 02/11/2020 16:16הגב לתגובה זו
- 6.מי שיסרב להתפנות כאת בבלפור (ל"ת)שרה 02/11/2020 16:08הגב לתגובה זו
- 5.שגיא 02/11/2020 15:42הגב לתגובה זואים יפסיד ולא יפנה את הבית הלבן הסנט יצביע יד אחת לסילוקו כולל הרפובליקאים ואז יפנה כאחרון האדם בבושה....
- 4.סגול 02/11/2020 15:42הגב לתגובה זודפוקים מי שלא מקבל הכרעת בחירות זה תמיד השמאל
- 3.חיים 02/11/2020 15:31הגב לתגובה זויש לי הרגשה שטרמפ מנצח. הכל טררם של התקשורת שלא יהיה משעמם.
- 2.שמוליק 02/11/2020 14:56הגב לתגובה זומי מצביע לביידן הדמנטי?
- אמריקני 02/11/2020 16:59הגב לתגובה זוביידן לא מתאים להיות נשיא מפאת גילו - אבל אין ספק שהבחירה הראויה בינו לבין הניא המכהן היא ברורה - טקסס תבחר דמוקראט פעם ראשונה מאז שנות השיבעים - וכך עוד כמה מדינות שהיו רפובליקניות שנים רבות - למה? כי טראמפ הליצן עשה מספיק צחוק מאמריקה ב-4 השנים האחרונות!!!
- חחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)בידי 02/11/2020 16:56הגב לתגובה זו
- כל מי ששפוי - מצביע ביידן (ל"ת)דנה 02/11/2020 16:52הגב לתגובה זו
- 1.ומה נעשה אם יסרב להתפנות ויזרוק פצצת אטום? (ל"ת)שלגיה 02/11/2020 14:41הגב לתגובה זו
- נכנס לבונקר, לא? (ל"ת)ישראל 02/11/2020 15:50הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.
