מניית אינטל איבדה 30% מהשיא, בחברה מגדילים את הרכישות החוזרות
לאחר שמניית החברה ירדה כבר למעלה מ-30% מהשיא בתחילת השנה וכאשר היא מתקשה להתאושש לנוכח התחרות הגדולה מול AMD ואנבידיה. בהנהלת אינטל (סימול:INTC) מבקשים כעת לתמוך במניית החברה בצורה אחרת - הגדלת תוכנית הרכישות העצמית (BUYBACK) ב-10 מיליארד דולר נוספים. מניית החברה מגיבה בעליות של 1.5%.
מנכ"ל אינטל, בוב סוואן, טען אתמול כי "אמנם הסביבה המאקרו כלכלית נותרה לא וודאית, אך מניות אינטל נסחרות כיום הרבה מתחת להערכה שלנו". עם השלמת ההסכמים, יצרנית השבבים צפויה להשלים רכישה של מניות בהיקף של כמעט 17.6 מיליארד דולר במניות מאז שהחלה החברה ברכישות החוזרות באוקטובר 2019.
הבעיה העיקרית של אינטל כאמור היא התחרות הגדולה. בדוחות האחרונים הציגה החברה תוצאות טובות אך עם תחזית חלשה. אינטל הודיעה יחול עיכוב של כחצי שנה עד הגעתם לשוק של מעבדי מחשב בעובי של 7 ננומטר. וזאת כאשר החברה מתמודדת עם אתגרים לא פשוטים גם בייצור של שבבים בעובי 10 ננומטר. AMD שתמיד פיגרה אחרי אינטל כבר מייצרת כיום שבבים בעובי של 7 ננומטר ומפתחת טכנולוגיה לשבבים בעובי של 5 ננומטר.
במקביל, המנכ"לית של AMD, ליסה סו, עודדה את המשקיעים כאשר טענה ששני שבבי המחשבים המתקדמים ביותר של החברה (Ryzen ו- EPYC) התקבלו היטב בשוק המחשבים הניידים והשרתים המתקדמים.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- 3.א 21/08/2020 18:43הגב לתגובה זורכישות עצמיות קורות מתוך כוח של החברה ולא מתוך חולשה. חברה שמפחדת על עתידה לא מבזבזת כסף על רכישה עצמית. חברה שמבינה שהמחיר מניה שלה כרגע נמוך+יתרות מזומנים היא חברה שמבצעת רכישה חוזרת.
- 2.חזי 21/08/2020 07:19הגב לתגובה זואינטל ב 10 נמ מול 7 נמ של AMD ועוד יכולת הבינה המלאכותית של אינטל בתחרות רק מול המעבד של טסלה במציאות
- 1.שי 20/08/2020 21:11הגב לתגובה זואו שזה באשראי מההזרמות?
- צרי 21/08/2020 08:49הגב לתגובה זוהחברה מרוויחה יותר מ-20 מיליארד בשנה! המחיר של המניה בדיחה. אני אוסף.
- יש להם יותר.. (ל"ת)רועי 20/08/2020 21:26הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
