ריי דליו
צילום: Getty

בגלל הקורונה: חברת קרנות הגידור של ריי דליו מקצצת בעובדים

ברידג'ווטר אשר נפגעה קשה מהמשבר תפטר כמה עשרות עובדים, החברה הפסידה לאחרונה בבוררות מול שניים מעובדיה והולכת לבית המשפט מול מנכ״לית לשעבר; דליו: ״העולם משתנה בצורה דרמטית, ואנחנו נוקטים בצעדים על מנת להסתגל אליו״
אור צרפתי | (4)

ברידג'ווטר (Bridgewater Associates), חברת קרנות הגידור הגדולה בעולם, הודיעה כי היא מתכננת קיצוץ בעובדים. החברה טוענת כי בעקבות המעבר לעבודה מהבית, לא תזדקק עוד לכמות גדולה של עובדי תמיכה, כמו כן הטכנולוגיות החדשות משנות את סוג האנשים הנדרש לשרת לקוחות. 

 

״העולם משתנה בצורה דרמטית, ואנחנו נוקטים בצעדים על מנת להסתגל אליו״ הודיעה החברה היום. ״אמנם קיצצנו יותר מהרגיל השנה, אבל זה יתאזן ונמשיך להשקיע ולהעסיק אנשים בתחומי מפתח״. מהמשרד נמסר כי העובדים שעוזבים יקבלו ״מענק נדיב וכיסוי בריאותי מורחב״.

 

נכסי החברה ירדו בסוף חודש אפריל ל-138 מיליארד דולר, לעומת 163 מיליארד דולר בחודש פברואר. החברה נפגעה מנגיף הקורונה ״ברגע הכי גרוע״ כתב המייסד ומנהל ההשקעות הראשי, ריי דליו, באמצע מרץ, בזמן שהחברה מעבירה תיקים לשווקים מתפתחים. קרן Pure Alpha II, ירדה במחצית הראשונה של השנה ב-20.6%. נזכיר, כי בתחילת חודש פברואר העריך דליו כי "היחס של השוק לנגיף הקורונה מוגזם" (לכתבה המלאה).

 

מתוך 1,580 עובדיה, החברה כבר פיטרה כמה עשרות, ועיקר הפגיעה היא בעובדי מחלקת המחקר, שירות לקוחות, גיוס ומחלקות אחרות. 

 

איילין מוראי, מנכ״לית החברה לשעבר, מנהלת משא ומתן כבר שלושה חודשים אל מול החברה בנוגע לחבילת הפרישה שלה. נציגיה טוענים כי Bridgewater מנסה שוב ושוב, לשלם לה פחות מגברים שעבדו שנתיים לפני באותו התפקיד. 

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דוד 25/07/2020 14:44
    הגב לתגובה זו
    האים קדי לשאר בבורסה על 700 נקודות וליפול בפח או לברוח כמה שיותר מהר גם סכי שתומפ לו יבחר לכן לברוח כמה שיותר מהר
  • 3.
    דוד 25/07/2020 14:38
    הגב לתגובה זו
    מה קורה פתאום הם מפחדים ממפולת בבורסה הם רוצים לאראות טוב אבל המשק צולאה חזק הבורסה חייבת להיתרסק חזק
  • 2.
    אבי 25/07/2020 14:33
    הגב לתגובה זו
    חברים הגדולים כעת יוצאים מהבורסה לאת והציבור הקטן יתרסק לצאת כמה שיותר מהר מיפנה שלו ישאר לך כסף בבורסה
  • 1.
    פשוט גאון ואדם נפלא 25/07/2020 14:14
    הגב לתגובה זו
    פשוט גאון ואדם נפלא
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.