השווקים ירדו - פייבר זינקה לשיא; איך תראה החברה ביום שאחרי הקורונה?
לאחר קרוב לחודשיים של שיתוק כלכלי והסגר ברוב העולם, נראה כי יש הסכמה גורפת כי שוק התעסוקה צפוי להשתנות משמעותית "ביום שאחרי". יותר אונליין, פחות עובדים, יותר פרילנסרים. כל המגמות האלו, לצד הצורך לחסוך בהוצאות הארגון מהווים מנועי צמיחה לפייבר שמספקת פלטפורמת תיווך בין פרילנסרים מכל העולם ללקוחות. צריכים מעצב גרפי? תוך דקות תקבלו הצעות מעשרות מעצבים ברחבי העולם. חלקן הצעות בתמחור נמוך.
המודל של פייבר (סימול:FVRR) הוא עמלות תיווך. החברה עדיין מפסידה והרבה, אבל בוול סטריט עדיין בוחנים חברות כאלו לפי צמיחה, ולפי הפוטנציאל בשנים הבאות. הפוטנציאל גדול.
למעשה, כבר בחודש האחרון נראה שהכיוון העסקי חיובי מאוד למרות הקורונה. ע"פ האנליסטים בבית השקעות Needham, בשבועות האחרונים נרשם זינוק חד במספר הפרילנסריים המציעים את שירותם, כאשר במקביל פייבר הגדילה את מספר הקטגוריות המוצעות. לטענתם, בדוחות הקרובים נראה מספרי שיא של מצטרפים חדשים בקטגוריה זו.
בצד הביקושים לטענת Needham אין כל כך מה לחשוש: לאחר ירידה בפעילות של 10%-15% בתחילת המגיפה, מתחילת אפריל הפעילות חזרה לזנק. כמו כן, בגלל התחרות בזירה (כמות פרילנסרים גדולה), סכום העסקאות בפייבר נמוך ביחס לעסקאות רגילות בשוק, נתון שעשוי למשוך קונים.
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- דריו הלת' צופה הכנסות של 6.7 מיליון דולר ברבעון הרביעי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מניית החברה לא נותרה אדישה. לאחר ירידות במקביל לשווקים במהלך מארס, מניית החברה זינקה ביותר מ-50% מתחילת אפריל וחזרה להיסחר ברמות שיא של 10 חודשים עם שווי שוק של 1.2 מיליארד דולר.
גרף מניית החברה בשנה האחרונה: עליות חדות בחודש האחרון
בתחילת פברואר דיווחה החברה על הכנסות של 29.2 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2019, עלייה של 43% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד ונתון הגבוה מהצפי בשוק שעמד על בהכנסות של 28.69 מיליון דולר. בסיכום שנתי, החברה דיווחה על הכנסות של 107.1 מיליון דולר, עלייה של 48% ביחס להכנסות במהלך 2018.
- עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?
- פתיחה מעורבת בוול-סטריט; סנדיסק עולה ב-3.5%, הזהב ממשיך לשבור שיאים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
החברה דיווחה כי מספר המשתמשים הפעילים בפלטפורמה הסתכם ב-2.4 מיליון איש, עלייה של 17% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ההוצאה הממוצעת למשתמש עמדה על 170 דולר, לעומת הוצאה של 145 דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
- 5.חיים 26/04/2020 09:57הגב לתגובה זוהפרילנסרים מאכזבים. גם אלה המדורגים במאות ציוני 5 כוכבים מפיקים תוצרי זבל. גם פייבר עצמה לא מסייעת.
- 4.איתמר 26/04/2020 04:37הגב לתגובה זוקניתי ב-22, ולא אעזוב לעולם
- 3.באפט 25/04/2020 17:34הגב לתגובה זושמציינת שתפסיד עוד שנתיים קדימה - רק פאריירים יקנו את המניה הזאת
- 2.מתומחרת גבוה מדי, ימים יגידו (ל"ת)אברהם 25/04/2020 13:09הגב לתגובה זו
- 1.משה 25/04/2020 09:18הגב לתגובה זוגם we work היו במצב דומה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
