לאחר הדרמה בימים האחרונים: הנפט מזנק כעת ב-24%
לאחר הדרמה של הימים האחרונים בשוק הסחורות, משקיעי הנפט יכולים לחייך מעט היום. מחיר חוזה הנפט לחודש יוני מזנק כעת ב-24% לרמה של 14.5 דולר, כאשר נזכיר שרק אתמול החוזה ירד לשפל של 6.9 דולר לחבית. במקביל, החוזים על הנפט מסוג ברנט לחודש יוני עולים ב-8% לרמה של 21 דולרים לחבית.
הגורם הראשון שתומך היום בסחורה הוא הציוץ של הנשיא טראמפ, שמחזיר את המתיחות הצבאית לאזור הים התיכון. טראמפ טוען היום כי "הורה להפיל ולהשמיד את כל ספינות התותחים של איראן אם יטרידו את הספינות שלנו" (לכתבה המלאה). התזמון של הציוץ של הנשיא מעורר כמובן תהיות האם הנשיא מנסה להקפיץ את מחיר הנפט במטרה למנוע קריסה מוחלטת של סקטור האנרגיה בארה"ב.
הסיכונים והסיכויים בהשקעה בנפט
במקביל, נראה כי הלחץ מצד תעודות וקרנות הסל בארה"ב ירד היום ביחס לימים האחרונים, וזאת בזכות שינויים בתנאים שביצעו המנפיקים של מכשירים אלו. קרן הסל USO (הגדולה ביותר בארה"ב בתחום הנפט) ריכזה עניין בימים האחרונים, כאשר המשקיעים הבינו כי מנפיקי התעודה חשופים להפסדי עתק בעקבות העבודה כי החוזים על הנפט יכולים לרדת לרמה שלילית (לכתבה המלאה). מנפיקי הקרן הודיעו אתמול לפני הסגירה כי הם משנים את הרכב ההשקעות: אם עד כה השקיעה הקרן ב-2 החוזים הקרובים (כלומר יוני ויולי), החברה הודיעה כי היא העבירה 5% מהשקעה בחוזים לחודש אוגוסט, והיא צפויה להעביר עוד השקעות לטווחים ארוכים – ככל שיתאפשר לה.
עוד אירוע חשוב שהתרחש ביממה האחרונה הוא ההודעה של בורסת החוזים בשיקאגו (CME) כי היא תאפשר החל מהיום מסחר באופציות על מחיר שלילי של הנפט. כעת, מנפיקי התעודות יכולים לגדר את עצמם למקרה שהנפט יחזור להיות שלילי.
- טראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האם צעדים אלו פותרים את הבעיות של תעודות הסל העוקבות אחר הסחורה? לא, אך הם מפחיתים את הסיכונים להפסדי עתק כבר בתקופה הקרובה. חשוב להדגיש כי השינויים עשויים לפגוע כעת בתשואה של המשקיעים ב-USO.
- 3.יאלה בלאגן...ככה זה שבוחרים סוחר סוסים לנשיא ארהב (ל"ת)חנני 22/04/2020 20:07הגב לתגובה זו
- כלכלן 23/04/2020 05:02הגב לתגובה זועובדה, אין לו האבה מה לעשות ביצוב מחיר הנפט, הוא חייב את המחיר גבוה יותר בשביל עיסקי הנפט במדינה, ובציוץ קטן העלה את המחיר ב24%
- 2.משקיע 22/04/2020 19:58הגב לתגובה זולמה התעודה יורדת 10 אחוז שהנפט עולה 20
- חיים 23/04/2020 19:10הגב לתגובה זוהןא מוכר את יוני ב-12$ קוני את יולי ב-20$
- רפאל 23/04/2020 08:05הגב לתגובה זואחרי שהפריירים יצאו המחיר יקפוץ במקביל לנפט
- איתי 23/04/2020 00:49הגב לתגובה זומןמלץ להתרחק, זו תעודה בעייתית
- 1.כלכלן 22/04/2020 19:49הגב לתגובה זוכשם שחוקי הפיזיקה קורסים באופק באירועים מסביב לחור שחור, כך חוקי הכלכלה קןרסים בתקופה הנוכחית... לאף כלכלן אין הסבר מקצועי ומקיף לכל מה שאנו עדים לו בשבוע האחרון
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
