'הליקופטר כסף' מגיע לארה"ב? הממשל רוצה לחלק כסף לאזרחים
אלה ימים לא רגילים ונראה שהממשל האמריקאי עושה הכל כדי להחזיר את האמון לכלכלה האמריקאית, הגדולה בעולם. בתדרוך שקיים בשעה האחרונה סטיבן מנוצ׳ין, שר האוצר האמריקאי, אמר לעיתונאים כי הממשל מעוניין לספק מזומנים מהר ולכל האמריקאים.
״האמריקאים זקוקים למזומנים עכשיו״ אמר מנוצי׳ן והוסיף כי הוא מדבר על פרק זמן של שבועיים שעד אז הממשל יעביר כסף לאזרחי ארצו. ״הנשיא הורה לי לעשות את זה כאן ועכשיו״ הוסיף.
הצטרפות הממשל הערב לתהליך של זריקת כסף לשווקים מגיע לאחר שהכלכלה האמריקאית איבדה מיליארדי דולרים במונחי תוצר והשווקים הפיננסים איבדו כמה טריליוני דולרים בירידות השערים האחרונות בוול סטריט. תעשיות שלמות עומדות לפני השבתה מלאה או הפחתה משמעותית בפעילות וזה לוחץ מאוד את הממשל שנכנס לשנת בחירות עם משבר שטרם נראה כמותו.
מנוצ׳ין לא נקב במספרים או משהו דומה לזה אך אמר שהממשל לא ישלח צ׳קים לבתים של המיליונרים אך באשר לשאר האמריקאים (שאינם מיליונרים) אמר מנוצ׳ין ״אני חושב שאנחנו עומדים לעשות משהו עבורם מהר ככל האפשר. יש אנשים שצריכים לקבל הביתה צ׳ק של 1,000 דולר אבל בסופו של יום אנחנו נקבל החלטות איך לעשות את זה ומה בדיוק לעשות״.
- תוכנית תמריצים פיסקלית ירדה מהפרק לחודשים הקרובים
- השיחה שתקבע האם ארצות הברית בדרך לחבילת תמריצים נוספת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נשיא ארה״ב, דונלד טראמפ אמר בתדרוך עיתונאי כי הוא מאמין שעד חודשים יולי או אוגוסט העולם ישתלט על וירוס הקורונה. בכירי ממשלו של טראמפ רמזו כי בכוונת הממשל לעשות משהו גדול ודרמטי כדי לייצב את הכלכלה ולהחזיר אותה לפסים נורמליים.
- 7.gnux 19/03/2020 07:28הגב לתגובה זוכשיש משבר אמיתי. התיאוריה נזרקת מהחלון.
- 6.לכל המגיבים 18/03/2020 00:04הגב לתגובה זומה לא הבנתם כולכם או שאתם עושים את עצמכם או שלא בא לכם להודות באמת???הסיפור הזה הולך לזעזע את העולם הרבה יותר מה מטאור שמתקרב לקשור הארץ ואולי יפגע בנו לפי מה שאומרים בחדשות ...שום סכום לא יעצור את הסיפור הזה ואף אחד לא יודע איך זה יסתיים.יזרים אלף דולר לאזרחים.. הצחקתם אותי. אתם יודעים כמה אנשים התאבדו בשבוע האחרון וכמה חושבים על הצעד הזה ממש ברגע זה? אנשים איבדו הכל בפחות משבועיים והם יודעים שהם לא יודעים אם המצב יחזור לקדמותו.ים של בני אדם נפטרו ועל מה אתם חושבים, טראמפ פד אמו. מיידיי מיידיי קול 911.... איי הב אקונומי דאון.
- 5.רק שיתנה את קבלת הצק למי שיצביע לו (ל"ת)יובל 17/03/2020 23:24הגב לתגובה זו
- 4..... 17/03/2020 23:13הגב לתגובה זולחלק פרארי?
- 3.במקום לחלק דגים תחלק חכות. הבנת???? (ל"ת)משקיע 17/03/2020 20:35הגב לתגובה זו
- 2.אזרחים מושחתים ... 17/03/2020 20:27הגב לתגובה זומדינה מושחתת ... זאת המדינה שאזרחי תבל אמורים לשאת אליה עיניים ?
- 1.חוץ מהיפר אינפלציה המהלך לא יעשה שום דבר לכלכה (ל"ת)אופטימי 17/03/2020 20:05הגב לתגובה זו
- יניב67 17/03/2020 21:20הגב לתגובה זוכי אם האינפלציה תחזור אז הפד בשלב מסויים יצטרך לעלות ריבית... מניח שגם אתה למדת איך זה נגמר ב 1929
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
