רותם סלע בקמפיין לקסטרו
צילום: דודי חסון

התייעלות בקסטרו - מפרקים את אקססורייז וסוגרים את אתר LADILA

מתכוונת להסב את חנויות אקססורייז לטובת המשך הרחבת רשת קיקו מילנו; רון רוטר: "הקבוצה תמקד את פעילותה במותגי הליבה המצליחים, במטרה להתמקד בפעילויות הליבה ולהתנתק מפעילויות שאינן מספיק רווחיות"
ערן סוקול | (3)
נושאים בכתבה קסטרו

רשת האופנה קסטרו -0.41%   הודיעה הבוקר על התייעלות. רשת חנויות אקססורייז הולכת לפירוק ואתר הביגוד לאדילה (LADILA) הפסיק את פעילותו. קסטרו מתכוונת להסב את חנויות אקססורייז לטובת המשך הרחבת רשת קיקו מילנו.

על פי הודעת החברה, כחלק מההתמקדות במותגי הליבה של הקבוצה והיפרדות מפעילויות שאינן רווחיות מספיק, קיבלה החברה הבת, איי.סי.סי. אופנה, המפעילה את רשת חנויות המותג "אקססורייז", החלטה על פירוק מרצון במהלך חודשים הקרובים. קסטרו מתכוונת להסב את חנויות המותג אקססורייז לטובת המשך התרחבותה של רשת קיקו מילנו. בנוסף, מודיעה קסטרו כי החברה הבת, לאדילה אונליין, הפסיקה את פעילותה.

רשת אביזרי האופנה אקססורייז נרכשה על ידי קבוצת הודיס-קסטרו בשנת 2015. לרשת 11 סניפים ברחבי הארץ, אשר עברו ועוברים בימים אלה לטובת התרחבותה של קיקו מילנו. מותג האופנה LADILA נרכש על ידי קבוצת הודיס-קסטרו בשנת 2018.

רון רוטר, משנה למנכ"ל קבוצת הודיס-קסטרו: "לקראת סוף שנת 2019 ועם פנינו לשנת 2020 אנו מודיעים היום כי, בשנת 2020 קבוצת הודיס-קסטרו תמקד את פעילותה במותגי הליבה המצליחים של הקבוצה (קסטרו, קיקו מילנו, קרולינה למקה, הודיס, אורבניקה, איב רושה וטופטן). בימים אלה סגרה הקבוצה את פעילות המותג לאדילה ladila ומודיעה על פירוק מרצון של המותג אקססורייז (איי.סי.סי אופנה בע"מ). זאת, במטרה להתמקד בפעילויות הליבה של הקבוצה, ולהתנתק מפעילויות שאינן מספיק רווחיות לקבוצה. חלק מחנויות רשת אקססורייז יומרו לטובת המשך התרחבותה של רשת קיקו מילנו המצליחה".

 

עוד הוסיף רוטר, "מותג האיפור האיטלקי קיקו מילנו, מהווה היום את אחד ממנועי הצמיחה המצליחים של קבוצת הודיס-קסטרו. למותג, אשר הושק ב 2018, 7 חנויות ברחבי הארץ, ובמהלך שנת 2020 אנו מתכוונים להמשיך ולהרחיב את פריסת החנויות שלו".

 

מהלך ההתייעלות מגיע על רקע תוצאות חלשות שהציגה הרשת ברבעונים האחרונים. ברבעון השלישי של 2019 דיווחה קסטרו על קיפאון בהכנסות, כאשר למרות שינויים וארגון מחדש, היא לא הצליחה להרוויח (לכתבה המלאה). 

> תוצאות פושרות לקסטרו-הודיס, עברה להפסד של 22 מיליון שקל

קיראו עוד ב"שוק ההון"

> קסטרו מדווחת על הפסד תפעולי של כ-47 מיליון שקל ברבעון הראשון

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    במחירים גבוהים ומבצעים של שקרנים. מי קונה זבל (ל"ת)
    אופנה סינית 30/12/2019 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גיא 30/12/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    יאללה מתחיל להתקפל תמשיכו למכור סמרטוטים במשקל, במחיר של בגדים תשארו עם המלאי במחסנים פריט של 1$ בסין נמכר פה ב 150 עד 200 שח לא תודה
  • 1.
    קסטרו יצאו מהמשבר והמניה תטוס. (ל"ת)
    שקד 30/12/2019 11:09
    הגב לתגובה זו
מניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AIמניות בולטות בבורסת תל אביב, נוצר באמצעות AI

העולות - היורדות - הסחירות; המניות הבולטות בת"א

רבל התעשייתית הכבדה - מצליחה להתרומם; סי-לאב מנסה להימחק ללא-הצלחה; ג'י סיטי נלחצת מרכישת מניות המיעוט - ומה קורה בחברות החלום?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בורסת ת"א

אנחנו פותחים את השבוע הראשון של המסחר, כשהיום נרשמת מגמה חיובית מתונה עד יציבה במדדי הדגל של הבורסה  לסקירת בורסת תל אביב. מחזורי המסחר ברמות נמוכות יחסית לשעות הצהריים, מחזור הרצף נע סביב 800 מיליון שקל, די אופייני לימי ראשון, ואם כבר הזכרנו את ראשון אז כדאי לציין שנותרו עוד 9 ימי מסחר בלבד עד למועד שבו תעבור הבורסה למתכונת החדשה - ימי מסחר שני עד שישי (14:00) ללא מסחר בראשון בדומה לסדר בשאר בורסות העולם.

למרות "השקט" היחסי, יש מניות שמושכות את תשומת הלב וזזות בחדות. בהמשך נסקור את המניות שבולטות היום וגם מה הסיבות שמאחורי התנועות.

העולות

נתחיל בטבלת העולות. לפני שקופצים למסקנות מזינוקים "דו ספרתיים" צריך לזכור שהרבה מהמניות שמככבות בטבלה הזאת עולות על בסיס מחזורי מסחר נמוכים במיוחד מאות עד עשרות אלפי שקלים בודדים. במצבים כאלה, גם עסקה בודדת שנעשית על ה-BID, היא קנייה במחיר שמנותק ממחיר השוק, והיא מייצרת תנועת פייק. ולכן אין לזה משמעות ממשית, והעלייה הזאת יכולה להתהפך באותה מהירות שבה היא נוצרה. באמירת אגב זה גם, בעצם, אחת הרעות החולות של הבורסה המקומית - הסחירות הנמוכה. יש לא מעט מניות שבמהלך יום שלם לא עובר בהן כמעט שקל, מה שמקשה על תמחור אמיתי של שווי החברות ומייצר תנודתיות מלאכותית.



סי-לאב - סי-לאב 0%   תופסת את העין עם עלייה של כ-10%. זו חברת מערכות מחשוב שהצטרפה לבורסה בפברואר 2021, בעיצומה של עונת ההנפקות, אז נכנסה לבורסה לפי שווי של כ-180 מיליון שקל ומחיר מניה של כ-18 שקל. כיום היא מבקשת להימחק מהמסחר לפי מחיר של 9 שקלים למניה סביב ה-78 מיליון שקל בשווי. אבל היום המניה מזנקת מעל לרמת מחיר הרכישה המוצעת, מה שמרמז שהמשקיעים מבקשים שהמחיקה תתבצע בפרמיה גבוהה יותר. סי-לאב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות מחשב מתקדמות, הן במתכונת של מחשבים "ארוזים" במארזים תעשייתיים והן ככרטיסים אלקטרוניים ייעודיים שמוטמעים במערכות אחרות. החברה פועלת מול לקוחות מוסדיים ותעשייתיים בארץ ובעולם, ונחשבת לשחקנית נישתית בתחום המחשוב המותאם לצרכים ביטחוניים וייעודיים.


ג'ין טכנולוגיות - ג'ין טכנולוגיות 2.67%  מזנקת היום סביב ה-7% למרות שאין הודעה שיכולה להסביר את התנועה. GEEN AI “רוכבת” על גל ההתעניינות הגובר סביב תחום ה-AI, והיא לוקחת את זה ליישומים ארגוניים. ג׳ין, נולדה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה במאי האחרון, מפתחת פתרונות בינה מלאכותית לארגונים גדולים, בהם חברת החשמל, מכבי שירותי בריאות וגם התעשייה האווירית. לאחרונה הודיעה החברה על הרחבת הפעילות הבינלאומית, עם הקמת שני מרכזי הפצה בסינגפור - שיתפקד כמרכז הפעילות לאזור אסיה-פסיפיק, ובסן פרנסיסקו לשוק האמריקאי. ג'ין רחוקה מרווחיות, ברבעון השני היא שרפה 20 מיליון שקל, קפיצה משמעותית מהפסדים רבעוניים שנעים סביב ה-5 מיליון בחודש כשבקופה שלה יש רק 17 מיליון שקל, כך שסביר להניח שהיא תיאלץ לגייס הון בקרוב אם ע"י דילול או בדרכים אחרות. 


חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
דוחות

נקסט ויז'ן: ההכנסות זינקו ב-62%, הצבר חוזר לעלות ל-124 מיליון דולר

הרווח הנקי של חברת המצלמות המיוצבות קפץ ב-56% ל-28 מיליון דולר ברבעון השלישי; בסיס הלקוחות התרחב ל-189, והחברה ממשיכה לשמור על שיעורי רווחיות גבוהים אבל עם סימני האטה בתזרים

מנדי הניג |

נקסט ויז'ן מערכות מיוצבות נקסט ויז'ן 3.83%   שמפתחת מצלמות מיוצבות לרחפנים ולכלים בלתי מאוישים, ממשיכה את רצף הצמיחה גם ברבעון השלישי. ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-47.3 מיליון דולר, עלייה של 62% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה הכנסות של 120 מיליון דולר, כך שנכון לעכשיו היא נראית קרובה לעמוד בתחזית השנתית שהציבה הכנסות של 160 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה הגדילה החברה את מספר לקוחותיה הפעילים מ-173 ל-189, מה שמשקף התרחבות בביקוש ובפיזור לקוחותיה הגלובליים.

נכון למועד פרסום הדוחות, צבר ההזמנות של נקסט ויז'ן עומד על 124 מיליון דולר, לעומת 110 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון. עם זאת, עיקר הגידול בצבר נובע מהזמנה גדולה אחת שהתקבלה לאחרונה בשווי של כ-24 מיליון דולר, לאספקה עד יולי 2026. בלי אותה הזמנה, הצבר היה מציג ירידה לעומת הרבעון הקודם.

צבר ההזמנות חוזר לעלות

אחרי ירידה בצבר ברבעון השני (110 מיליון דולר), נקסט ויז'ן מדווחת כעת על צבר של 124 מיליון דולר נכון למועד אישור הדוחות - עלייה של 12% בתוך שלושה חודשים. מדובר ברמה דומה לזו שנרשמה בתחילת השנה, מה שמאותת על חזרה לקצב הזמנות גבוה מצד הלקוחות.

הצבר הגבוה נובע, בין היתר, מהזמנה משמעותית שהתקבלה בינואר 2025 מצד גורם שלישי שאינו קשור לחברה, בסך של 12.1 מיליון דולר. ההנהלה מציינת כי קיים ביקוש מתמשך לפתרונות החברה, במיוחד מצד לקוחות חוזרים וגופים ביטחוניים במערב.

הרווח הגולמי עמד על 32.5 מיליון דולר, שהם כ-69% מההכנסות - עלייה של 55.5% לעומת 20.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הגולמי ב-85.5 מיליון דולר (71% מההכנסות), גידול של 42% בהשוואה ל-60.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

הרווח התפעולי ברבעון עלה ל-28.3 מיליון דולר (60% מההכנסות), לעומת 18.7 מיליון דולר ברבעון המקביל - גידול של 51%. במצטבר מתחילת השנה: רווח תפעולי של 73.5 מיליון דולר, עלייה של 39% בהשוואה לשנה שעברה.