זיו סגל
צילום: תמר מצפי
בלוגסטריט

עם איזה סקטורים נפתח את השנה?

בחירת סקטורים נכונים להשקעה מהווה מרכיב מרכזי בהצלחת תיק מניות. עם איזה סקטורים ראוי לפתוח את 2020, מה הסקטור הכי מלהיב, והיכן מזהים עננים של דאגה?

זיו סגל | (7)

טוב, נראה לי שאנחנו די ערוכים לשנת 2020... בחודש האחרון עיצבתי כאן את רשימת הרעיונות, יש לה שלושה עוגנים עליהם כתבתי בשבוע שעבר ומי שעוקב אחר המניות וה-ETFs רואה שבהכללה אנחנו Doing Well.

כך גם מדד ה-S&P500 ממשיך להתנהל בנינוחות כלפי מעלה ומממש את משמעות פריצת קו המשולש העולה אליה התייחסתי בשבוע שעבר. אם יהיה תיקון למטה, הוא אמור לפגוש את הקו הזה באזור ה-3050 ואולי 3100. כרגע, אנחנו יכולים להתכרבל בשמיכת הפוך ולחכות לשנה הבאה. אבל, יש לנו עוד דבר אחד לזכור ודבר אחד לעשות.

לזכור את הסיכון המוניטרי המתקתק ושאר סיכוני העולם 

העובדה שהצלחנו לייצב כאן את תיק ההשקעות שלנו לא אומרת שכשהסערה תגיע היסודות לא יקרסו. יכול להיות שעמוד "חוף המבטחים" שיצקנו בשבוע שעבר יחזיק ויתן מענה אבל הריסות מסביב יהיו.

רבות מהמניות הגיעו למחירים אופטיים גבוהים (מחיר אופטי משקף את ההתייחסות הרגשית לשער המניה וככל ששערה גבוה, היא נתפסת כיקרה ללא קשר לביצועי החברה, מכפיל וכו'), עובדה שמשקפת את משך הגאות בשוק ואת פוטנציאל המימוש במקרה של סערה.

זכרו שכמו בענייני בריאות, לפעמים אנחנו יכולים להרגיש ממש טוב, להיות בכושר ולעבור את כל בדיקות הדם (וכפי שתראו בהמשך, ישנם גם סימנים מדאיגים מתחום הצריכה) ועדיין למות בפתאומיות. ותזכרו כמה פעמים האנליסטים "מופתעים". זה קורה כל כך הרבה פעמים עד שאני אישית מרגיש שכל מה שאנליסטים עושים הוא לבסס בסיס להפתעות שמייצרות דרמות. תמיד טוב להינות כשהכל במקום ולנצל את הזמן לחוויות החיים אבל צריך להשאיר את מערכת האזעקה דרוכה.

ומה נשאר לנו לעשות?

לבדוק את מצב הסקטורים. תחשבו על זה כעל טיפול גדול לרכב. בטיפולים הקטנים מחליפים שמן – מניות, מחזקים ברגים – הגנות, מאזנים ומכוונים. בטיפול הגדול בודקים את המערכות הגדולות ומחליפים, אם צריך, רכיבים משמעותיים יותר.

המערכות הגדולות שלנו, בין המניות לרכב כולו (השוק), הם הסקטורים – תחומי העיסוק העיקריים אליהם משויכות המניות. מדד ה – S&P500 מורכב מ – 11 סקטורים, כאשר בכל אחד מהם ניתן להשקיע באמצעות ETF ייעודית. בדיקת הסקטורים מאפשרת לבנות תיק המורכב מה – ETFs הרלבנטיות או לכוון את חיפוש המניות למניות מהסקטורים בהם נרצה להשקיע.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

איך "בודקים" סקטור על בסיס טכני? מסתכלים על שני דברים:

  1. המצב הטכני, קרי קו מגמה, ממוצע נע, פריצה של רמות משמעותיות וכו'.
  2. העוצמה היחסית של הסקטור ביחס למדד השוואתי – בנצ'מרק. נרצה להשקיע בסקטורים שיש להם פוטנציאל להשיג תשואה גבוהה יותר מהמדד. S&P500 במקרה שלנו.
נתחיל בבדיקה. כל סקטור ייוצג כאן על ידי סימבול ה-ETF דרכה ניתן להשקיע בו.

חומרי גלם – XLB

הסקטור הזה עבר שנתיים שסופן דשדוש ומהלכן ירידה ועליה מעוגלות. נכון לכתיבת שורות אלו, סיום שבוע המסחר שחלף, XLB מאתגרת את השיא ההיסטורי, אזור ה-+62 דולר, כשיש לה תמיכה משמעותית ב-59 דולר. סיכויים טובים לפריצה כלפי מעלה ואם תתרחש, מהלך יפה צפוי יהיה בעקבותיה. סקטור זה קשור למניות המתכות שאני בעדן כך שפריצה של XLB כלפי מעלה תהיה סימן חיובי גם עבורן. כרגע הסקטור חלש קצת ביחס למדד. אם יפרוץ ויתחיל להתחזק, ניתן יהיה להגדיל עוד יותר את הפוזיציות.

תעשיה – XLI

הקרן פרצה שיא היסטורי כך שיש פוטנציאל לעליה. אבל, במגמת החלשות ביחס למדד כך שלא מעניינת כרגע. אין כמעט, אם בכלל, מניות תעשיה ברשימת הרעיונות שחשפתי כאן כך שאנחנו בסדר.

פיננסים – XLF

על הגרף נראית כמו XLI אבל מבחינת עוצמה מתחזקת בהשוואה ל-S&P500. לכן, כדאי לבחון רעיונות משם. עד כה ציינתי רק את WFC ואת מניות התשלומים המקוונים SQ ו-QIWI שהן פינטק, שילוב בין פיננסים לטכנולוגיה. רושם לעצמנו לבחון עוד רעיונות מהתחום. אפשר להוסיף לרשימה את PYPL שנתמכת יפה מעל הממוצעים הנעים שלה.

אנרגיה – XLE

סקטור חלש מאוד שאין עדיין סימנים להתחזקותו. נוותר עליו בשלב זה. מזכיר שאני בעד אנרגיית רוח – FAN. כמו כן, יש בסקטור מציאות מרוסקות שאפשר לאסוף קצת מהרצפה. CHK היא דוגמה אחת. זה רק למשקיעים שאוהבים ללכת על הקצה מבחינת תגמול – סיכון.

טכנולוגיית מידע – XLK

הסקטור שמניע את העולם. כל השמות הגדולים. גם הגרף של XLK מציג בברור את הסיפור במגמת עליה נחושה. סקטור שבהחלט נשאר, לפחות בתור התחלה, גם ב-2020.

תקשורת - XLC

בשלוש השנים האחרונות דומה פחות או יותר ל-S&P500. אין משהו טכני בעדו ואין משהו נגדו. מכיוון שאני מחפש יתרון, נשאיר אותו בחוץ.

נדל"ן – VNQ

נראה לי אחד הסיפורים המעניינים כרגע לשוחרי התשואה העודפת על ה-S&P500. בהחלט אתחיל לחפש רעיונות בעניין ובתור התחלה אפשר להשקיע בתעודה. כמו כן צריך לחשוב מה המשמעות של התחזקות סקטור זה ביחס למדד המניות. מכיוון שסקטור זה מניב תשואת דיבידנד ממוצעת גבוהה יחסית הוא רלבנטי לקהל משקיעים רחב. רשמתי לעצמי לחזק את יסוד הנדל"ן בתיקים.

בריאות – XLV

XLV קפצה לאחרונה וזכתה לעדנה מחודשת. לא רואה פה סיפור ארוך טווח כרגע ולכן הייתי שם אותה במעקב ולא רץ בשלב זה להצטרף למגמה.

צרכנות קבועה – XLP

הסקטור ניטראלי ביחס ל-S&P500 בשנה האחרונה ויש חשש להיחלשותו. כרגע בחוץ מבחינתי.

צרכנות מחזורית – XLY

במגמת החלשות מול ה-S&P500. לא מעניין כרגע. אם אתם מחזיקים במניות מהסקטור, כמו SBUX ו-LK האהודות עלי, זה בסדר כל עוד הן מספקות את הסחורה. לא נתאמץ לחפש משם רעיונות נוספים.

שימו לב שחולשת שני הסקטורים מתחום הצרכנות אמורה להדאיג אותנו ביחס למצב הכלכלה האמריקאית הנשענת על צרכנות מקומית.

תשתיות ציבוריות -XLU. לא נראה לי מעניין מבחינה טכנית כרגע.

שורה תחתונה: הסקטורים המועדפים לתחילת 2020 הם חומרי גלם (הימור על פריצה), פיננסים, טכנולוגיית מידע, נדל"ן.

כמובן שפילוח הסקטורים הוא לא מדע מדויק וכך גם התנהגות כל מניה ביחס לסקטור שלה. לכן נבדוק כל רעיון לגופו. יחד עם זאת, התמקדות בסקטורים חזקים היא כלי עוצמתי למשקיעי ETFs וכלי הכוונה לחיפוש רעיונות.

אז שיהיה לכולנו מעבר נעים וחמים מ-2019 ל-2020. הפוסט הבא יתפרסם איפשהו על תפר השנים כאשר נתחיל לנסות לחוש את הלך הרוח של השנה החדשה. שנה טובה לכולם ותודה שאתם איתי במסע.

כותב המאמר הינו זיו סגל, העוסק בתחום השווקים הפיננסיים, ניתוח טכני, מימון התנהגותי ואימון מנטאלי, בעל עיסוקים מגוונים בתחום באקדמיה ובפרקטיקה.

** אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    דירה = קורת גג 26/12/2019 06:16
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג
  • 4.
    מה זה? אתר למפגרים? (ל"ת)
    הגננת 26/12/2019 05:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שאול מחולון 26/12/2019 01:03
    הגב לתגובה זו
    אילו סקטורים ולא איזה סקטורים חוץ מזה - תענוג לקרוא אותך !
  • השתדל ולא תשתדל (ל"ת)
    טיסה נעימה 26/12/2019 17:07
    הגב לתגובה זו
  • ענק !!! (ל"ת)
    טוקבקיסטן 28/12/2019 23:24
  • 2.
    מה עם סקטורים כמו: פינטק? תשלומים ברשת? ציוד רפואי? (ל"ת)
    י"א=ר"ג. 25/12/2019 22:25
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    סטודנט 25/12/2019 22:21
    הגב לתגובה זו
    מקצועי, מבין עניין, טוב מדי בשביל ללמד במכללה
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.