וול סטריט
צילום: Istock

סגירה בוול סטריט: טבע איבדה 7.7%, סייברארק זינקה ב-6%

סקטור הבנקאות צפוי לרכז עניין בימים הקרובים את רוב תשומת הלב ברקע לדו"חות. אפל הוסיפה 0.9%. טסלה קפצה ב-3.4%. טבע צללה על רקע הורדת ההמלצה ממורגן סטנלי. טאואר הוסיפה 2.5%
עמית נעם טל | (7)

יום המסחר וול סטריט נסגר ביציבות עם נטייה לעליות שערים קלות. ברקע למסחר, נתוני תוצר חלשים בסין, עונת הדו"חות שממשיכה לצבור תאוצה והמשקיעים שואבים עידוד ממה שמסתמן כהורדת ריבית מצידו של הפדרל רזרב, כאשר על פי דבריו של היו"ר, ג'רום פאוול, עשויה להגיע כבר בסוף החודש (לכתבה המלאה).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%  

דאו ג'ונס 0.16%  

נאסד"ק -0.21%

מאקרו

נראה כי מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין נותנת את אותותיה על כלכלת סין, כאשר הנתונים שפורסמו הבוקר הצביעו על כך שהכלכלה השניה בגודלה בעולם הואטה לקצב החלש ביותר מאז 1992 (לכתבה המלאה).

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לקח לעצמו את הקרדיט על ההאטה בכלכלה הסינית, ואמר כי ההאטה תוביל לתנאי סחר טובים יותר עם הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. בשני ציוצים, אמר טראמפ כי סין מעוניינת לבצע עסקת סחר, ועמדה על כך שמשלמי המסים בארה"ב לא משלמים מכסים.

היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט (15:30 שעון ישראל) פורסם מדד הייצור של האמפייר סטייט (Empire State Manufacturing Index), אשר הראה קריאה של 4.6 נקודות (קריאה של מעל 0 מצביעה על התרחבות כלכלית), מעל לצפי המשקיעים לקריאה של 1.6 נקודות ולעומת קריאה של 8.6- נקודות בחודש שעבר (קריאה שלילית המצביעה על התכווצות כלכלית).

במרכז

בגזרת הישראליות, מניית טבע (סימול: TEVA) ירדה ב-7.7% וזאת לאחר שבנק ההשקעות מורגן סטנלי עדכן את המלצתו למניה כלפי מטה ודירג אותה ב'תשואת חסר' עם מחיר יעד של 6 דולר המשקף דאונסייד של כ-35% על מחיר המניה בסגירת המסחר אמש (לכתבה המלאה). מניית טאואר (סימול:TSEM) עלתה הערב ב-2.5%. פריגו (סימול:PRGO) השילה 0.5%. סייברארק (סימול:CYBR) זינקה הערב ב-6% ללא הודעה מיוחדת מצד החברה. מדיגוס (סימול:MDGS) איבדה 6.4%.

סרגון (סרגון: CRNT) קיבלה המלצה חיובית מאופנהיימר (הרחבה כאן). האנליסטים סבורים שהמניה תעלה ב-36% בשנה הקרובה. בינתיים היא נסחרת ללא שינוי משמעותי.

מניית סיטי גרופ (סימול: C) נסגרה בירידות קלות לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה והכתה בתחזיות עם צמיחה של כ-7% בהכנסות ורווח נקי של כ-4.8 מיליארד דולר, עלייה של כ-6% לעומת רווח של 4.49 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה הסתכם בכ-1.95 דולר לעומת תחזיות האנליסטים שדיברו על ממוצע של כ-1.81 דולר למניה. עם זאת, השוק העריך שהבנק יספק תוצאות טובות, והשאלה הגדולה - אם קצב השיפור בתוצאות יימשך גם ברבעונים הבאים. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    שי 16/07/2019 06:58
    הגב לתגובה זו
    כשהיו חודשים שהיא קיבלה המלצות על 21 דולר היא לא טסה 7% ועכשיו המלצה שגורמת לה לאבד 7%. נראה לי המשקיעים איבדו בה עניין ואמונה לחלוטין. מעניין מה צידו של באפט בעניין המניה ?
  • 4.
    ד"ר פאמפי 15/07/2019 23:19
    הגב לתגובה זו
    אבל טראמפ רץ "לגנוב קרדיט", יאללה שירוויח
  • 3.
    Car sharing 15/07/2019 17:10
    הגב לתגובה זו
    UBER LYFT DCAR...
  • 2.
    היתכן שמחלה סופנית עדיין יכולה להסתבך? (ל"ת)
    פרופ' איצ100 לרפואה 15/07/2019 16:38
    הגב לתגובה זו
  • איתן 16/07/2019 08:34
    הגב לתגובה זו
    האם אתה חולה בורסה אנוש ומחלתך יכולה להסתבך ? תחשוב על זה ותדע את התשובה
  • פתאל אפרים 15/07/2019 23:33
    הגב לתגובה זו
    וואלה בדיוק המצב!!!
  • 1.
    ... אצלו ושאר הצדדים חלשים מאוד !!! (ל"ת)
    המח לא הצד החזק ... 15/07/2019 16:22
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: