Seedo וקיבוץ דן יקימו חוות גידול אוטומטי של קנאביס בקונטיינרים
חברת סטארטאפ הקנאביס הישראלי Seedo אשר פיתחה רובוט לגידול קנאביס, הפועל באופן אוטונומי ללא צורך במעורבות אדם או ידע בחקלאות ונסחרת בארה"ב מעבר לדלפק (OTC, סימול: SEDO), הודיעה היום (ג') כי חתמה עם קיבוץ דן על הסכם להקמת חוות גידול אוטומטי של קנאביס רפואי בתוך קונטיינרים.
על פי הודעת החברה, יתרונה של שיטת הגידול בכך שהמערכת הסגורה מבודדת את הצמח מהסביבה ומעניקה תנאי אקלים אופטימליים להתפתחותו במנותק מהאקלים החיצוני. זאת בנוסף להגנה שהבידוד מייצר מפני מזיקים וחומרים רעילים שעלולים להימצא בטבע.
"הפרויקט צפוי להגיע בתוך שלוש שנים להיקף יצור של 14 טון תפרחת יבשה בשווי של 86 מיליון שקל", אומר זוהר לוי, מנכ"ל Seedo. "הגידול המבוקר באמצעות מערכות מתקדמות מאפשר להגיע לתוצרת איכותית ואחידה ללא בקטריות ועובשים הקיימים כיום בגידולי חממות ובכך להתאים את התוצרת לדרישות המחמירות בתחום הרפואה."
- Seedo מחפשת רוכש - החברה נמצאת בסכנת פירוק
- Seedo חתמה הסכם הפצה באירופה עם חברת נמסטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מערכת הגידול האוטומטית של Seedo מגדלת את השיח החל משלב הזרע, ועד לשלב הקציר לייבוש. המערכת מייצרת תפרחת איכותית אחידה, נקיה מחומרי הדברה ובאספקה עיקבית תוך חיסכון משמעותי בעלויות הגידול. תהליך הגידול מנוהל על ידי אלגוריתם המפענח את מצב וצורכי השיח בעזרת טכנולוגיות ניתוח תמונה. טכנולוגיה נוספת של לימוד מכונה מאפשרת לרובוט לשפר את ביצועי הגידול על ידי הסקת תובנות ממחזורי גידול קודמים. החקלאי יכול לשלוט מרחוק בגידול באמצעות תוכנה המאפשרת לקבל מידע על הצמחים בחממה ואף לצפות בהם בוידאו בזמן אמת.
בכוונת Seedo להקים פרויקטים דומים במקומות נוספים בעולם. בחברה מציינים כי הגידול בקונטיינרים יאפשר לראשונה לגדל קנאביס או ירקות במקומות שהאקלים אינו מתאים לסוג הגידול ובכך לייצר מקורות הכנסה חדשים לחקלאים במדינות מתפתחות באפריקה, דרום אמריקה ואזורים אחרים.
למועצת המנהלים של חברת Seedo, הצטרפו לאחרונה דניאל בירנבאום, מנכ"ל סודהסטרים, ד"ר ג'ינדאיי פרייזר, ששימשה יועצת בכירה של קונדוליסה רייס וממונה על אפריקה במשרד מזכיר המדינה בממשל בוש ועו"ד פנינת ינאי.
- 3.מיכל שטרן 19/03/2019 23:56הגב לתגובה זוהאם זה זהר לוי של סאמיט?
- 2.חממות יקרות מדי (ל"ת)צבעוניים 19/03/2019 21:49הגב לתגובה זו
- 1.ליאור 19/03/2019 20:12הגב לתגובה זודבר ראשון הנייר נסחר ב OTC כלומר באגף של מניות הזבל לפניי 3 חודשים נסחר ב 0.27 כלומר 27 סנט היום קרוב ל 4$ ממשיכים לשחרר הודעות של חלומות קדימה עדר להסתער
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
