ישראל כץ שר התחבורה
צילום: מירי צחי

תדירות התחבורה הציבורית בנצרת עילית גבוהה פי שתיים מאשר בת"א

בנצרת עילית התחבורה הציבורית הטובה ביותר בישראל. בתחתית הרשימה יישובים ערבים, הפריפריה והערים המבוססות; בירת ישראל במקום ה-19
ערן סוקול | (1)

נצרת עילית היא העיר שנהנית מתחבורה ציבורית הטובה ביותר בישראל – כך עולה מדו"ח שפורסם היום (א') על ידי ארגון 15 דקות – ארגון צרכני תחבורה ציבורית אשר עסק בדירוג היישובים בישראל לפי שירותי תחבורה ציבורית.

מהדו"ח עולה כי חלו מספר שינויים דרמטיים בדירוג ערי ישראל על פי שירותי תחבורה ציבורית. כאמור בראש הרשימה נמצאת נצרת עילית ואחריה מדורגות מודיעין עילית ונשר. מנגד, בתחתית הרשימה יישובים ערבים, הפריפריה וערי השרון אשר סובלים מתדירות נמוכה בעשרות אחוזים מהממוצע הארצי.

ת"א במקום העשירי

על פי הדו"ח, נצרת עילית היא העיר שנהנית מתחבורה ציבורית הטובה ביותר בישראל, במקום השני בדירוג נמצאת העיר בית"ר עילית שלראשונה מאז פרסום דו"חות הדירוג מודחת מהמקום הראשון  - אולם עדיין תושביה נהנים מתחבורה  ציבורית בהיקף של פי שלוש יותר מהממוצע בישראל. במקום השלישי נמצאת העיר נשר בה התחבורה הציבורית טובה מהממוצע הארצי פי 2.3. חיפה מדורגת חמישית ואת העשירייה הראשונה סוגרת תל אביב (או מקום 9 בין הערים הגדולות). ירושלים בה פועלת רכבת קלה התדרדרה השנה למקום ה-19 בדירוג ובאר שבע במקום ה-20. 

הדו"ח בחן את שירותי התחבורה הציבורית על פי תדירות התחבורה הציבורית (אוטובוסים, רכבות ורכבת קלה – ללא מוניות שירות) בערים, זאת ביחס למספר התושבים ולשטח העיר. זו השנה הרביעית ברציפות בה מתפרסם דו"ח 15 דקות לדירוג שירותי התחבורה הציבורית וזו הפעם הראשונה בה העיר בית"ר עילית מודחת מהמקום הראשון. 

 

דירוג תדירות התחבורה הציבורית לנפש של 15 דקות

(בישובים עם מעל 40 אלף נפש)

העשירים לא משקיעים בתחבורה ציבורית

באופן מפתיע בתחתית הרשימה ניתן למצוא ערים מבוססות בישראל בהן: הוד השרון, גבעתיים, נתניה ורעננה, ולצידן ישובים ערבים גדולים כטייבה, אום אל פחם ושפרעם. מתוך 125 יישובים המדורגים בדו"ח 36  יישובים בלבד נהנים משירותי תחבורה ציבורית מהממוצע ומעלה. יתר היישובים בישראל מקבלים שירותי תחבורה ציבורית מתחת לממוצע. 

בניגוד לשנים קודמות, הדו"ח החדש חושף שינויים דרמטיים בשירותי התחבורה הציבורית. ערים רבות הצליחו לשפר את תדירות האוטובוסים בתחומן, ואילו במקומות אחרים בארץ חלה התדרדרות. עיירות פיתוח ויישובים ערבים ממשיכים לדשדש בתחתית הרשימה ותושביהן סובלים מתדירות נמוכה של תחבורה ציבורית. 

"משמעות רבה לפעילות הרשות המקומית"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שמואל 21/10/2018 12:01
    הגב לתגובה זו
    משהו בסגנון יש אוטובוסוים ריקים שאף אחד לא משתמש בהם כי ככה הם מקבלים תקציבי עתק מהמדינה על תחבורה שאף אחד לא משתמש בה? ...
חתימת חוזה
צילום: pexels

האוצר מציע: פטור ממס על השכרת דירה ישאר, חובת דיווח תחול על כולם

כך לפי טיוטת הפרק הפיסקאלי של חוק ההסדרים המתגבש. כיום משכירי דירה שפעילותם זו אינה מוגדרת כעסק פטורים ממס בהיקף של עד 5,000 שקל מהכנסות מדמי שכירות. ההצעה לגבי חובת הדיווח תחול על כלל החוזים, גם בסכומים נמוכים יותר
איתי פת-יה |
בטיוטה של הפרק הפיסקאלי בחוק ההסדרים המתגבש כולל משרד האוצר לפי על כל משכירי הדירות בישראל תחול חובת דיווח על הכנסותיהם מהשכרת הדירה בבעלותם. ההצעה מתייחסת לכל חוזי השכירות, בכל סכום שהוא - ולא רק מעל לרף ה-5,000 שקלים בחודש המזכה בפטור ממס עבור משכירי דירות שפעילותם זו אינה מוגדרת כעסק. כיום נתוני מדד מחירי השכירות נאספים באמצעות סקר שעורכת הלמ"ס, ואין מאגר ובו מצויינים כל פרטי חוזים השכירות הנמצאים בתוקף. ההצעה של האוצר עשויה לגבש מאגר מהימן יותר, וסביר כי בשוליה באה גם לקדם את המלחמה בהון השחור ככל שקיים בשוק הדיור.