קאר שולץ טבע
צילום: יח"צ

מניית טבע, האם חלון ההזדמנויות קרוב להיסגר?

המנתח הטכני של ביזפורטל: כל ירידה תהיה נקודתית וזמנית. סיכוי גבוה מול סיכון נמוך נמצא מתחת ל-80 שקל למניה
אייל גורביץ' | (12)

מספר פעמים בשנה האחרונה ניתחתי את טבע. בפעם הראשונה היה זה בינואר וההערכה הייתה שהתחתית האחרונה כבר כאן. הפעם השנייה הייתה ביוני ואז הערכתי שקנייתה תשתלם בטווח הארוך אם כי רצוי להמתין לתיקון טרם הפעולה. הפעם השלישית הייתה לפני כחודש ומחצה אז הערכתי שכל ירידה תהיה זמנית אם כי ברמת המחירים דאז התזמון הוא קריטי. ומה כעת?

בגרף השנתי

  1. פרמטר בודד בגרף השנתי והוא הירידה הברורה מתחת לרצועת בולינגר. נסיגה זו מעלה את הסבירות להמשך עקרוני של מהלך העליות.

בגרף הרבעוני

  1. בגרף הרבעוני אפשר את הירידה מתחת לרצועה התחתונה.
  2. הרבעון האחרון של 2017 תם עם נר של קונים והשילוב בין השניים מוביל לעליות שאנו רואים בטבע בתקופה האחרונה.
  3. הרצף עודנו עולה.
  4. אין סימנים לסיומו של הרצף.
  5. לטבע התנגדות משמעותית סביב מחיר של 109 ₪ למניה אותה לא סביר  להניח שתצלח בפעם הראשונה.

בגרף החודשי

  1. המגמה היא מגמת עלייה. נקודות השיא והשפל מסודרות במבנה עולה.
  2. הרצף עולה.
  3. לראשונה מאז תחילת הירידות חצתה המניה מעלה את הממוצעים הנעים למרות שהם עדיין מסודרים בסדר יורד.

בגרף החודשי

 

  1. בגרף השבועי אפשר לראות שמגמת העלייה הסתיימה. 
  2. נקודות השיא אינן מסודרות עוד במבנה עולה. המוכרים באים במחירים הולכים ויורדים והקונים אנמיים למדי.
  3. המסר המרכזי הוא שהמניה מדשדשת.
  4. מחד מה שמקשה עליה הוא פער המחירים היורד ששיאו סביב 90 שקל למניה ומאידך תמיכה סביב מחיר של 76 שקל למניה.

מה אומרים הממוצעים הארוכים

  1. על הגרף אפשר לראות שני ממוצעים נעים. 100 יום ו-200 יום. 
  2. מטרתם להוסיף מידע לגבי הדינאמיקה ארוכת הטווח.
  3. האם אמורים לדמות שנת פעילות ומחצית שנת פעילות. 
  4. אפשר לראות שהממוצע הקצר חצה את הארוך מעלה. 
  5. אפשר לראות ששיפועו של הממוצע הארוך חיובי.

מסדרים את הפרמטרים

בשלב הנוכחי ועל רקע הפרמטרים שרובם חיוביים, כל ירידה בטבע תהיה נקודתית וזמנית. התזמון משמעותי במקרה הזה כאשר מחיר הקנייה של טבע, כזה המייצג סיכוי גבוה מול סיכון נמוך נמצא מתחת ל-80 שקל למניה.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

**כל הזכויות שמורות. אין לשכפל, להעתיק, לתרגם, לצלם, להקליט או להעביר בכל צורה שהיא כל חלק מן החומר אלא באישור מפורש בכתב מן המחבר. 

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    הפרופסור 17/09/2018 10:20
    הגב לתגובה זו
    טבע דוהרת מעלה. אין ספק שהמנכ"ל מבין את עבודתו. החברה ניראת על המסלול הנכון ולא ירחק היום שהיא תשבור שיאים חדשים. זה רק עניין של זמן. היא תתאושש הרבה יותר מהר ממה שמעריכים.
  • 8.
    טבע תעבור את 150 שקל עד סוף השנה (ל"ת)
    naty 17/09/2018 09:58
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    טבע בדרך ל60$ כי שם מקומה והמנכל מבין עניין (ל"ת)
    יעקב 16/09/2018 20:05
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    יצחק 16/09/2018 19:53
    הגב לתגובה זו
    אם לא היה מגיע האישור לתרופת המיגרנה הרצועה של בולינגר היתה נקרעת לחתיכות. מה שקובע את מחיר המניה הן החדשות הטובות או הרעות.רצועת בולינגר מיועדת למשקיעים שלא אוהבים לקרוא בקפה או בקלפי טארוט
  • 5.
    לטאטא דווקא רציתי לקנות (ל"ת)
    יעקה 16/09/2018 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יש ר אלי 16/09/2018 18:52
    הגב לתגובה זו
    היה ארביטראג' שלילי. מה הקשר לחירטוט הטכני?
  • 3.
    גור נישט 16/09/2018 18:42
    הגב לתגובה זו
    אמרת שנראה שיש תחתית באזור ה13000 וזה היה לפני הנפילה של טבע לשער 6000 ואח"כ ל4000. תאמר טעיתי ואל תאמר רק מה שנוח לך!
  • 2.
    בפוקס קיבלה אישור FDA על תרופה למיגרנה. (ל"ת)
    יש ר אלי 16/09/2018 18:34
    הגב לתגובה זו
  • אין פוקס-זה רק אצל הישראלים.... (ל"ת)
    אצל האמריקאים 16/09/2018 21:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    טבע 16/09/2018 11:04
    הגב לתגובה זו
    The company plans to start selling the drug in the US at $575 per monthly dose and $1,725 per quarterly dose. That will line up right alongside Amgen’s price for Aimovig, set at $6,900 a year for a monthly dose.
  • חולם 16/09/2018 20:58
    הגב לתגובה זו
    לא יותר מ 1-2 מליארד מכירות לשנה. אל תשכחו שלא ידועה רמת הרווחיות עדין. החומר הפעיל מיותר אצל גורם שלישי. בניגוד לקופקסון שיוצר בארץ. בנוסף לתרופה של אמגן יש מזרק פטנט להזרקה מהירה ופה מזריקים במזרק רגיל. יתכן וחלק יעדיפו מזרק הפטנט כי מזרק רגיל מעלה קונוטציות שליליות
  • מדען 16/09/2018 12:50
    הגב לתגובה זו
    לא כמות כזאת ואולי לא בכלל.
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.  

צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.