שוורים ודובים וול סטריט
צילום: Istock

וול סטריט: המדדים ירדו קלות, טבע השילה 0.5%

התמיכה של הבנקים המרכזים צפויה לרדת משמעותית החל מהערב, אך  המדדים הגיבו באדישות הערב. סקצ'רס נפלה 21%, טסלה השילה 2%, הדולר יורד בחדות ברקע לדבריו של טראמפ
עמית טל | (6)

יום המסחר בוול סטריט  נסגר בירידות שערים קלות. נציין כי הערב התבצעה הפקיעה החודשית במדדים ובמניות, וייתכן שיש לכך השפעה על התנהגות המדדים הערב. ברקע למסחר, השווקים נכנסים שוב החל מהערב לתקופת של הידוק מוניטרי מצד' הפד', והסיכויים לחזרתה של התנודתיות בשווקים עולים מחדש. כמו כן, שוקי המט"ח מרכזיים עניין ברקע לדבריו של טראמפ (לכתבה המלאה).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA)  נסגרה בירידות של 0.5% לאחר שאיבדה אמש כ-2% מערכה. החברה עשויה להיות במוקד בימים הקרובים לאור המתרחש בשוקי האג"ח. טאואר (סימול:TSEM) הוסיפה 0.8% וממשיכה את התיקון בימים האחרונים

מבחינת התמיכה של הבנקים המרכזיים בשווקים, החל מהערב תמיכתם של הבנקים המרכזיים בשווקים יורדת משמעותית. כאשר אוגוסט עשוי להיות בעייתי לשווקים, שכן הפד' מגביר את קצב צמצום המאזן לכ-40 מיליארד דולר בחודש, ובמקביל הרכישות של הבנק המרכזי באירופה(ECB), שהצליחו לאזן בחודשים האחרונים את מהלכי הפד', יורדות גם הן לשפל חדש.

התקופה של צמצום התמיכה מצד הבנקים המרכזיים אופיינה בחודשים האחרונים בחזרתה של התנודתיות, וזה לא צריך להפתיע שהנושאים שהעסיקו את השווקים בחודשים האחרונים חוזרים הערב לכותרות. סוגיית מלחמת הסחר חוזרת להיות במוקד הערב לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, טען במהלך ראיון לרשת cnbc כי הוא "מוכן להגיע גם למכסים של 505 מיליארד דולר על ייבוא סיני. הכוונה במספר הזה הוא סכום הייבוא של ארה"ב מסין במהלך 2017.

גם משבר החובות באירופה חוזרת הערב למרכז הבמה, כאשר אגרות החוב של איטליה חוזרת לזנק. התשואה ל-10 שנים טיפסה הערב לרמה של 2.6%. מדד הבנקים באיטליה מאבד הערב עד 1.8%.

התמיכה של הפד' וה-ECB מול מדד ה-S&P500 בחודשים האחרונים. הבנקים המרכזים מורידים תמיכה החל מהערב. האם המדדים יגיבו בהתאם?

 

 

בגזרת המט"ח, הדולר אינדקדס (סימול:DXY) מאבד כעת 0.6%, כאשר דבריו של טראמפ אמש עדיין מהדהדים. הנשיא טראמפ טען אמש כי "העלאות הריבית מצד הפד' מחזקות את הדולר, ומותירה את ארה"ב לא תחרותית מול העולם". ההתבטאות החריגה של הנשיא שמה במוקד את עצמאות הפד'. בבית הלבן מיהרו אמש להגיב ולהודיע כי "הנשיא מכבד את החלטותיו של הפד' ". היום חוזר הנשיא ומצליח לזעזע את שוקי המט"ח, כאשר מאשים את סין והאיחוד האירופאי במניפולציות בשוקי המט"ח (לכתבה המלאה).

בתוך כך, גורם נוסף שדוחף את הדולר למטה הוא ההתערבות של הבנק המרכזי בסין, שהחליט למכור דולרים החל מהבוקר, וזאת לאחר המטבע הסיני צנח לשפל של 6.83 מול המטבע האמריקני.

במרכז

מייקרוסופט (סימול:MSFT) הוסיפה 1.8% לאחר שהצליחה להכות את התחזיות אמש. ענקית הטכנולוגיה רשמה רווח של 1.13 דולר למניה, גבוה מהצפי שעמד על רווח של 1.08 דולר למניה. הכנסות החברה עמדו על 30.1 מיליארד דולר, גבוה מהצפי שעמד על 29.21  מיליארד דולר

חברת הנעלים סקצ'רס (סימול:SKX) נפלה הערב בכ-21% לאחר דו"חות מאכזבים. החברה דיווחה על רווח של 29 סנט למניה, נמוך מהצפי שעמד על רווח של 41 סנט למניה. מכירות הנעלים בעולם עלו בשנה האחרונה בכ-4.5%, נמוך מהצפי שעמד על גידול של 4.7%.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    שבוע הבא קריסה 21/07/2018 15:39
    הגב לתגובה זו
    מלחמת הסחר עולה מדרגה נוספת.
  • 2.
    צא לנו מהוריד קרציה שכמוך.מאוס .אתה וחבריך (ל"ת)
    לפרופסר אוויר חם 20/07/2018 21:57
    הגב לתגובה זו
  • הוא באמת בוריד שלך 21/07/2018 13:05
    הגב לתגובה זו
    ונישפכת ישירות לאין מוח שלך שהוא בעצם מושאל ממישהו אחר שהינו מפגר. מאוס העכבר אכן מכרסם באשכיך המלאים בביבי שופכין.
  • 1.
    היי האלו 20/07/2018 16:15
    הגב לתגובה זו
    מה הולך להיות ולקרות בעולם הכלכלי אנו יודעים...מה צריך להיות ולקרות בעולם הכלכלי אנו ממש יודעים ובטוחים.שימרו על עצמכם וממונכם.
  • היי זה אני הרודף אחר 20/07/2018 22:32
    הגב לתגובה זו
    כולל עצמי ותיכון לאוניברסיטה אבל לא יעזור לך כלום כי רק למעלה וכסף על הריצפה וכל ירידה לצורך עליה ואתה תירה שבקרוב הדוק יעוף עשר אחוז בקלות לפעמים כל יום עשר אחוז אתה תירה שלא צריך להיות מלומד אלא תותח כמוני
  • רק למעלה 20/07/2018 21:56
    הגב לתגובה זו
    מזל שאני לא פרופסור.כמו תוכי כבר 7שנים חוזר על עצמו.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: