מי תהיה הישראלית הבאה שתצטרף לגיוס הון באג"ח להמרה?
אחרי WIX פאלו אלטו רוצה לגייס 1.48 מיליארד דולר באג"ח להמרה בשער מניה גבוה בריבית כמעט אפסית. חלון ההזדמנויות להצטרף לטרנד אינו פתוח לעוד זמן רב
המגמה המסתמנת בוול סטריט של העלאות ריבית מצד הפדרל ריזרב בצירוף אפשרות לעוד 3 העלאות ריבית עד סוף 2018 תחילת 2019, גורמת לחברות רבות לגייס אג"ח להמרה. לפני כשבועיים סיפרנו על חברת וויקס (WIX) הישראלית שגייסה אג"ח להמרה בסכום של 385 מיליון דולר בריבית 0% לפירעון ב-2023. הביקוש לאג"ח עמד על 1.6 מיליארד דולר פי ארבע מהכמות שביקשה החברה לגייס.
בימים אלה הודיעה חברת פאלו אלטו (PANW) הנסחרת בנאסד"ק על גיוס מתוכנן של אג"ח להמרה בסכום של 1.48 מיליארד דולר בריבית שנתית נמוכה של 0.75%. גם בפאלו אלטו ניתן יהיה להמיר את האג"ח למניות. החברות הישראליות הנפיקו אג"ח להמרה כפי שהנפיקו מספר חברות אמריקאיות כמו "טוויטר" שגייסה מיליארד דולר בריבית של 0.25% עד לשנת 2024.
מתחילת 2018 ועד חודש יולי גויס בוול סטריט סכום כולל של כ-15 מיליארד דולר באג"ח להמרה כולו בחברות טכנולוגיה. הגיוס הכולל של אג"ח להמרה בשוק האמריקאי מתחילת 2018 הגיע לכ-60 מיליארד דולר.
האם עוד ישראליות יצטרפו לטרנד?
WIX שמספקת פלטפורמות שמאפשרות להקים ולנהל אתרי אינטרנט יצרה ברבעון הראשון של 2018 תזרים מזומנים של 24.8 מיליון דולר והיא נחשבת לחברת צמיחה מואצת. החברה תציג בקרוב את מאזנה לרבעון השני ואנליסטים מעריכים שצפוי מאזן מעודד נוסף. פאלו אלטו שעוסקת בתחום הסייבר, אמורה אף היא להציג מאזן טוב לפי הערכות מוקדמות.
- תשואות האג"ח הארוכות מטפסות - למה זה קורה עכשיו ומה המשמעויות
- האנליסט שממליץ לכם - תמכרו מניות, תקנו אג"ח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
WIX ופאלו אלטו צברו עליות נאות מתחילת 2018 ובמהלך שנים קודמות. וויקס עלתה מתחילת 2018 ועד החודש בכ-25%, במהלך השנה האחרונה העלייה עמדה על כ-86%, בשלוש השנים האחרונות צברה המניה עליה כ-323%. פאלו אלטו שנסחרת סביב 215 דולר למניה לאחרונה, עלתה מתחילת 2018 ב-49%. בשתי המניות ישנם מחזורי מסחר ערים. שתיהן נחשבות לבעלות טכנולוגיות מובילות.
וויקס שינתה את יחס ההמרה של האג"ח לשער מניה של 211.3 דולר באמצעות עסקאות CAPPED CALL מול גופים מוסדיים בארה"ב. לפי הערכות, WIX השקיעה סכום של 30 עד 35 מיליון דולר בעסקאות אלו שמטרתן – יחס המרה גבוה בכ-98% משער המניה כיום. החברה אינה מעוניינת בדילול בעלי המניות בכמות משמעותית ולכן השקיעה סכום ניכר ביצירת פער המרה ענק.
גם פאלו אלטו מתכוונת, לפי הודעתה, להשקיע בצורה דומה או זהה, ביצירת פער המרה גבוה משמעותית מ-215 דולר כדי לא לדלל את בעלי המניות הקיימים. האג"ח להמרה ב-0% ריבית ואפילו ב-0.75% שנתית נמכרות לגופים מוסדיים שיכולים למצוא השקעות לכאורה מעניינות יותר באג"ח שמשלמות ריבית של 2.5% ויותר ומדורגות AAA.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- הטכנולוגיה הסודית שמאחורי כל המראה ונחיתה
אמנם ההמרה לחברות צמיחה מהירה מעוררת את הדמיון אבל עדיין מדובר בחברות ששערן צבר עליות חדות ואם לא יעלו שוב באופן חד הקונים יקבלו את הקרן שהשקיעו בלבד. מבחינת המנפיקות ההוצאה המרכזית היא יצירת פער המרה וארגון ההנפקה.
בהנחה שהנפקת פאלו אלטו תתבצע, סביר שחברות ישראליות נוספות יצטרפו לטרנד הנפקת אג"ח להמרה למוסדיים. מבין מנהלי החברות הישראליות ישנם רבים שיודעים את הכלל הבסיסי בשוק ההנפקות - מגייסים כשאפשר, לא כשצריך. הכל בתנאי שאתם חברת צמיחה, הוכחתם התפתחות קבועה לאורך שנים, פעילותכם היא בתחום סקסי בעיני המשקיעים ויש לכם טכנולוגיה ייחודית.
טרנד האג"ח להמרה אינו חלון פתוח לעוד זמן רב. מעניין יהיה לראות מי תהיה הישראלית הבאה שתנסה לנצל את הסיטואציה לגייס הון באג"ח להמרה.
** אין לראות המניות המוזכרות במאמר משום המלצה או אי המלצה לפעול בהן. כל משקיע צריך לקבל ייעוץ מיועץ השקעות מוסמך כחוק בהתאם לצרכיו האישיים.
- 13.גיל 07/08/2018 07:28הגב לתגובה זורדוור
- 12.אשר 22/07/2018 10:31הגב לתגובה זורדוור , נייס, צ'ק פוינט, סייברארק,. אימפרבה. כולן מועמדות אפשריות להנפקת אג"ח להמרה.
- 11.יובל 21/07/2018 22:56הגב לתגובה זוזה יעזור לה לצמוח בגדול.
- 10.צחי 20/07/2018 14:56הגב לתגובה זומדובר באג"ח עם המרה דמיונית שנראית כיום כדבר דמיוני.
- 9.לילך 19/07/2018 16:27הגב לתגובה זואם הם מאמינים שהמניות יעלו עדיף להם לקנות את המניות ולמכור ברווח של 15%, מה הטעם לקנות אג"ח בפרמיה של מעל 100%?
- 8.יורם 19/07/2018 14:52הגב לתגובה זומה שמענין זה רק פוטנציאל העליות האפשרי במניה. לא הייתי מזלזל בשיקולי הקניה.
- 7.בני 19/07/2018 13:18הגב לתגובה זואלה אם מישהו מאמין שהמניה תזנק תוך 5 שנים בעוד 100%...
- 6.השואל 19/07/2018 10:29הגב לתגובה זוהרי אנו לא באמת יודעים למדוד את החברה מחוץ לדוחותיה. אין לה נכסים, אין לה עובדים "תחת מעקב", הכל מספרים וירטואליים... ואם זו פירמידה אחת גדולה?
- 5.קלדרון 19/07/2018 10:27הגב לתגובה זולמה שמשקיע כלשהו יסכים ל0.75%? עדיף אג"ח של ארה"ב כבר...
- 4.גונן 19/07/2018 10:26הגב לתגובה זולחברה אין שום יתרון תחרותי, מחר תקום חברה אחרת שעושה את אותו דבר, עם תקציב פרסום גדול יותר וזהו, WIX תתפוצץ
- רפי 19/07/2018 11:55הגב לתגובה זואם היית מכיר לא היית כותב שטויות. וויקס נמצאת בתנופת פיתוח והיא מוגנת בפטנטים.
- 3.גיל 19/07/2018 10:24הגב לתגובה זומשקיעים פרטיים כמעט לא משתתפים בהנפקות כאלו. את המוסדיים קשה להבין כי יש אלטרנטיבות השקעה טובות יותר עם ריבית של 2.7%. יחס ההמרה חריג ולא מפתה. לכן ההתנפלות לא מובנת .
- ניסן 19/07/2018 12:08הגב לתגובה זורק אם השוק יעלה והמניות יטוסו ההמרה אולי תהיה שווה...קשה מאוד להאמין.
- 2.יגאל 19/07/2018 10:17הגב לתגובה זוצ'ק פוינט ספק תנפיק בגלל שמרנות של גיל שויד. רדוור עשויה להיות מועמדת בגלל שהיא רוצה לצמוח עם רכישות.
- 1.קובי 19/07/2018 10:05הגב לתגובה זוהפד יעלה ריבית פעמיים כבר ב 2018. יווצר מצב לפיו האג"ח להמרה למניות יהיו פחות אטרקטיביות בגלל שאינן נותנות ריבית ויחס ההמרה מפחיד.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.