אינטל תרחיב את ההשקעה בקרית גת בהיקף של 18 מיליארד שקל
חברת השבבים אינטל צפוייה להשקיע 18 מיליארד שקל בישראל. החברה דיווחה היום (ג') על הגשת תכנית עסקית להרחבת מפעלה בקריית גת כדי להתכונן לצרכים עתידיים. במקביל תקבל אינטל מענק שנאמד בכ-10% מסכום ההשקעה.
מאז שהחלה בפעילותה בישראל, לפני 44 שנים, צמחה אינטל והפכה למעסיק הפרטי הגדול ביותר בהייטק. החברה החלה את דרכה בישראל ב-1974 במרכז פיתוח שהקים דב פרוהמן - וכיום מעסיקה אינטל בישראל כ-11,000 עובדים (ו-1,000 עובדי מובילאיי). לאינטל ישראל שלושה מרכזי פיתוח עיקריים בחיפה, פתח תקווה וירושלים ומרכז ייצור בקריית גת.
במסגרת התכנית, חברת אינטל צפויה להשקיע באתר הייצור בקרית גת כ-18 מיליארד ש"ח בשנים 2018-2020, לבצע בשנים אלה רכש מספקים מקומיים במעל 3 מיליארד שקלים וכן לקלוט כ-250 עובדים נוספים בפריפריה במהלך השנים הבאות. כמו כן, לדברי גורמים בחברה, השקעה זו צפויה לסלול את הדרך להשקעה משמעותית עתידית לשדרוג טכנולוגי באתר הישראלי, שכן היא מייצרת יתרון משמעותי על פני אתרי ייצור אחרים של החברה בעולם.
כנגד ההשקעה אינטל צפויה לקבל אישור לתשלום מס מופחת בשיעור של 5% במסגרת מסלול "מועדף מיוחד" לשלוש שנים נוספות מעבר לאישורים שקיבלה בעבר (כלומר עד לתום שנת 2027) וזאת מכוח החוק לעידוד השקעות הון. כמו כן, הומלץ על ידי הצוות המקצועי להקצות מענק בגובה 700 מיליוני שקל, כאשר במידה וחברת אינטל תבצע בעתיד השקעה אסטרטגית לשדרוג טכנולוגי בהיקף משמעותי, בהתאם לתנאים ובחינה שתבוצע על ידי גורמי המקצוע, היא תהיה זכאית ל-700 מיליוני שקל נוספים על ביצוע ההשקעה העתידית. זאת על מנת לתמרץ את החברה לביצוע ההשקעה העתידית שאמורה להיות גבוהה באופן משמעותי מהשקעות עבר שביצעה החברה וכן מההשקעה הנוכחית.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי כחלון, "הישג אדיר למשרד האוצר וחיזוק נוסף למיצובה של ישראל ככוח עולה בכלכלה העולמית. לאחר שנתיים של עבודה מאומצת, לפני מספר דקות התקשר אליי מנכ"ל אינטל ובישר לי כי החברה קיבלה את הצעתנו והחליטה להשקיע כ-18 מיליארד שקל בישראל. בשורה אדירה למשק ולאזרחים".
אינטל היא יצואנית מובילה בתעשיית ההי-טק של ישראל. ב-2017 בלבד ייצאה אינטל מוצרים ושירותים בשווי 3.6 מיליארד דולר. נתון זה מהווה 8% מסך ייצוא ההי-טק של ישראל. מאז הקמתה של אינטל בישראל ייצאה החברה מוצרים ושירותים בערך המצטבר של 50 מיליארד דולר. אינטל היא גם המשקיעה הגדולה ביותר במגזר ההי-טק בישראל: 35 מיליארד דולר בהשקעות ורכישות בישראל מאז הקמתה.
יניב גרטי, סגן נשיא אינטל העולמית ומנכ"ל אינטל ישראל, אמר: "אינטל וישראל הן סיפור של שותפות מופלאה שהחלה ב-1974, כאשר מדינת ישראל החלה במימוש החלום הישראלי. אינטל האמינה בפוטנציאל של המדינה הצעירה והקימה את מרכז הפיתוח הראשון שלה מחוץ לארה"ב בישראל. מאז, אינטל צמחה בהתמדה בישראל תוך שהיא תורמות רבות להישגיה של אינטל העולמית".
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
- 3.מומחה לקנוניות 15/05/2018 14:24הגב לתגובה זולמה להפלות שמן זה רע,ולהפלות עסקים זה טוב? או שמותר להפלות או שאסור אחרת זה צביעות.
- 2.מנכל אינטל העולמית הסכים לקבל הטבות וואו . כולנו מודים (ל"ת)מעמד הר סיני 15/05/2018 13:42הגב לתגובה זו
- 1.כחלון ליצן 15/05/2018 13:41הגב לתגובה זונותנת משהו רק למי שהיא מפחדת ממנו . בלי בושה ממשלת הכלום ושום דבר לקחו מכיל את הטבות חוק עידוד השקעות הון כי הם לא יכולים להעביר את ים המלח. כחלון לא הסכים אפילו להקל בתמלוגים אבל לטבע הם נתנו הטבות. סופה של אינטל יהיה בערך כמו טבע. ממשלה שמבוססת על אפליה ועל שוחד מצביעים או חברות סופה ליפול אפילו שפתחו משרד קטן בירושלים. לכו לעזה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
