בכמה נמכרה דירת 3 חדרים לפני תמ"א 38 בשכונת נוה חן?
Bizportal ליקט את עסקאות הנדל"ן שסגרו משרדי התיווך והמכירות בשבוע החולף
מגמת הירידה בביקוש לדירות חדשות נמשכת. הזוגות הצעירים ממשיכים לחכות למחיר למשתכן, המשקיעים נעלמים והקבלנים נותרים עם מלאי דירות הממתין לרוכשים. הלמ"ס מציינים ירידה של 18.3% במספר הדירות החדשות שנמכרו בשנת 2017.
בתוך כך, בירושלים חלה ירידה בכמות המבוקשת של דירות חדשות בהשוואה לשנת 2016 (כ-11%), לעומת עליה מתונה בתל אביב יפו (כ-3% בלבד).
העסקאות הבולטות כפי שנמסרו ע"י סוכנויות התיווך השונות, הנה הרשימה:
תל אביב
דירת 2.5 חדרים, רחוב הבעל שם טוב, 60 מ"ר, קומה 3 מתוך 4, ללא חניה, ללא מעלית, נמכרה ב-1,470,000 שקל.
רי/מקס אושן
דירת 3 חדרים, בניין לפני תמ"א 38, רחוב מעפילי אגוז (שכונת נוה חן), 64 מ"ר, קומה 1 מתוך 4, ללא מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-1,455,000 שקל.
רי/מקס פלייס
באר שבע
דירת 3 חדרים, רחוב איילה, 65 מ"ר, קומה 4 מתוך 4, ללא חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-593,000 שקל.
דירת 4 חדרים, רחוב פרופסור יעקב לויצקי, 112 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, מעלית, חנייה, נמכרה ב-1,070,000 שקל.
רי/מקס פלוס
קרית חיים
קוטג' 5 חדרים, רחוב דגניה, קריית חיים, 130 מ"ר בנוי+40 מ"ר, 2 מפלסים, חנייה, נמכר ב-1,415,000 שקל.
רי/מקס FAMILY
בת ים
דירת 3.5 חדרים, רחוב משה שרת, 75 מ"ר, קומה 4 מתוך 5, חנייה, מעלית, נמכרה ב-1,545,000 שקל.
רי/מקס אבניו
גבעתיים
דירת 2.5 חדרים, רחוב עברונה, גבעתיים, 78 מ"ר, קומה 1 מתוך 3, ללא מעלית, ללא חנייה, נמכרה ב-1,950,000 שקל.
רי/מקס 100%
רמת השרון
קוטג' טורי 5 חדרים, רחוב ששת הימים, רמת השרון, 120 מ"ר בנוי, סה"כ 350 מ"ר, 2 מפלסים, חנייה, נמכר ב-4,250,000 שקל.
רי/מקס One
שדרות
דירת 4 חדרים, רחוב שלום שבזי, 90 מ"ר, קומה 4 מתוך 4, ללא חנייה, ללא מעלית, נמכרה ב-550,000 שקל.
רי/מקס שלי
אשדוד
דירת 5 חדרים ברחוב ציונות, 170 מ"ר, קומה 12 מתוך 14, עם 2 מעליות, 2 מחסנים וחניה כפולה, נמכרה ב-1.89 מיליון שקל.
אנגלו סכסון
הרצליה
דירת גן 5 חדרים ברחוב דליה רביקוביץ, 150 מ"ר + 250 מ"ר גינה, קומת קרקע מתוך 8, עם מעלית, חניה ומחסן, נמכרה ב-4.425 מיליון שקל.
אנגלו סכסון
השכרה:
נס ציונה
דופלקס 4 חדרים, רחוב פלדמן, נס ציונה, 120 מ"ר+ 2 מרפשות 45 מ"ר, קומה 2 מתוך 3, חניה, מעלית, הושכר ב-5000 שקל.
רי/מקס אמפייר
נתניה
דירת 5 חדרים ברחוב שלמה המלך, 130 מ"ר, קומה 2 מתוך 8, עם מעלית וחניה, הושכרה ב-4,500 שקל לחודש.
דירת 3 חודשים ברחוב סמילנסקי, 84 מ"ר, קומה 1 מתוך 5, עם מעלית וחניה, הושכרה ב-3,500 שקל לחודש.
דירת 3 חדרים בשדרות ניצה, 135 מ"ר, קומה 10 מתוך 16, עם מעלית, בריכת שחיה וחניה, הושכרה ב-5,000 שקל לחודש.
אנגלו סכסון
אשדוד
דירת 4 חדרים ברחוב יהויכין המלך, 80 מ"ר, קומה 2 מתוך 2, עם חניה, הושכרה ב-3,500 שקל לחודש.
אנגלו סכסון
- 2.משה 16/02/2018 18:55הגב לתגובה זומדינה ללא גבולות ובגודל של עיר מוכרת אפילו דירות על הירח
- 1.אני 16/02/2018 14:50הגב לתגובה זובשנה על מחיר הדירה מה שאומר שברגע שהריבית תעלה ממש ממש מעט, כבר עדיף לשים את הכסף בבנק.. ולכן יהיה היצע גדול.
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.
מטרו קינג ג'ורג' (הדמייה נת"ע)חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
