ההצעה שמשגעת את צרכני הקולנוע בארה"ב - 9.95 דולר לחודש
ההצעה של אחת ממייסדי נטפליקס משגעת את אמריקה. בשנת 2016 הצטרף מיץ' לאו לחברת סטארטאפ בשם MoviePass שהציעה מנוי חודשי לבתי הקולנוע בארה"ב תמורת סכום שמתחיל ב-30 דולר לחודש. החברה שנוסדה ב-2011 הציגה כי היא מכסה מעל 90% מבתי הקולנוע בארה"ב ולאו שהצטרף כמנכ"ל כנראה חשב שאפשר לעשות לתחום הקולנוע את המהפכה שעשתה נטפליקס לתחום הטלוויזיה. לקח לו קצת יותר משנה להטיל את הפצצה: שלמו רק 9.95 דולר לחודש ותוכלו ללכת לכמה סרטים שתרצו, או לפחות לכמעט כמה סרטים שתרצו (פעם ב-24 שעות).
איך זה עובד? כדי מי שרוצה להצטרף לשירות של MoviePass צריך להוציא כרטיס חיוב (debit card) ולאחר מכן להוריד את האפליקציה. הדבר הבא זה להיות במרחק קצר מהקולנוע (100 יארד, כ-91 מטרים). אז המשתמש פשוט נכנס לאפליקציה, רוכש את הכרטיס לסרט המבוקש ומשלם באמצעות כרטיס החיוב. MoviePass משלמת את מחיר הכרטיס המלא (לא כולל SD איימקס וכו'), המנוי נכנס חינם, הוא כבר שילם את ה-9.95 דולר החודשיים שלו.
כמה זה אטרקטיבי? מדובר בהצעה אטרקטיבית למדיי בהתחשב בעובדה שכרטיס קולנוע ממוצע בארה"ב עולה 8.65 דולר ובערים כמו סן פרנסיסקו או ניו יורק תצטרכו להיפרד מסביב 15 דולר בשביל לראות סרט בקולנוע. כלומר MoviePass מספסדת את מחיר הכרטיס עבור המנויים. או במילים אחרות, מפסידה עליהם כסף.
איך זה אפשרי? אז במקביל להודעה הדרמטית על 9.95 דולר לחודש ותראו כמה סרטים שאתם רוצים בקולנוע, MoviePass הודיעה על מכירת השליטה בחברה לחברת ציבורית קטנה בבורסה האמריקנית בשם Helios and Matheson Analytics. מנכ"ל החברה הרוכשת אמר בצמוד להודעה על הרכישה כי ההיגיון מאחורי המהלך הוא להגיע לבסיס רחב ככל שניתן של לקוחות ובכך לאסוף מידע על הרגלי הצפייה של אמריקנים רבים, מה שצפוי לספק למפרסמים בסיס מידע רחב. "זה לא שונה מפייסבוק או גוגל. ככל שאנו מבינים טוב יותר את הקהל, כך אנו יכולים לפלח אותו בצורה טובה יותר", אמר פארנוורת'.
- האם הסרט החדש על בובת ברבי המיתולוגית יכול להכניס לכם כסף?
- ה"אווטאר" החדש של דיסני חלש מהמצופה, אבל יכול להגביר את הסטרימינג
ועוד משהו: MoviePass צפויה לצאת להנפקה ראשונית בחודש מארס הקרוב, קצת באזז תקשורתי לא יזיק. והמהלך של סרטים ללא הגבלה ב-9.95% דולר לחודש תפס את הכותרות הכל האתרים בארה"ב והפך לאחד הסיפורים היותר נקראים השבוע בארה"ב.
ומה קורה בישראל? הקשיים אליה נקלעה רשת גלובוס מאקס לא מעידים על התעשייה כולה. מאז 2005 נרשמת עלייה במכירת הכרטיסים בישראל שמגיעה למיליון כרטיסים בשנה. מדובר במגמה שבאה בניגוד לזו שנרשמת מעבר לים של דשדוש במכירת כרטיסים ואפילו ירידה. ב 2016 למשל נמכרו בישראל 17 מיליון כרטיסי קולנוע, ושנת 2017 צפויה להסתיים לפי התאחדות ענף הקולנוע בישראל, עם עלייה של 20% במכירת הכרטיסים.
- 3.מוטי 17/08/2017 17:30הגב לתגובה זוזה לא יעבוד, מחיר יעלה או שיפסידו כסף ויפשטו רגל .גוגל זה לא יהיה .אם הייתי משקיע זה רק שורט עליה .
- 2.אילן 17/08/2017 17:05הגב לתגובה זואומנם מדברים על שיא צופים בבתי הקולנוע, אבל אם תבדקו באתרי ההזמנות של בתי הקולנוע כמעט כל אולמות הקולנוע יש רק צופים ספורים, למה צריך כל הזמן צריך לחפש איך להוזיל את כרטיסי הקולנוע היקרים? למה שזה לא יהיה מראש מחיר זול שהאולמות יהיו כל הזמן מפוצצים בצופים ?
- 1.יש כל מיני דילים רק פריארים משלמים מחיר מלא (ל"ת)פנסיונר 17/08/2017 16:38הגב לתגובה זו