בפוקוס

סימני רגיעה? הירידות בנאסד"ק נחלשות לשיעור של 0.6%

מערכת Bizportal | (18)
נושאים בכתבה נאסד"ק

מדד הנאסד"ק -0.21%  סגר הלילה בירידות קלות, לאחר שפתח את המסחר בנפילה של כמעט 1.5%. אפל שפתחה את המסחר עם צלילה של מעל ל-4%, סגרה בירידות קלות יותר אך עדיין משמעותיות של 2.5%. נזכיר כי שבוע המסחר האחרון נסגר בנפילה של 1.8% במדד הטכנולוגיה, ברקע לנפילה הגדולה במניות הסקטור.  לצד אפל, גם נפליקס רשמה הערב ירידות חודת של 4.2%. שאר מניות ה-FANG סגרו הערב בירידות קלות יותר. גוגל ופייסבוק השילו כ-0.7%, אמזון ירדה 1.4%. ביום שישי האחרון, אפל צללה 3.88%, פייסבוק איבדה 3.3%, אמזון איבדה 3.2% ומיקרוסופט איבדה 2.3%. היום היה נראה שלמשקיעים עדיין נותר unfinished business עם אותן מניות שממשיכות לאבד גובה.  בגולדמן זאקס כתבו כך ביום שישי: "אנחנו מאמינים כי התנודתיות הנמוכה במניות הללו מובילה אנשים להעריך בחסר את הסיכונים הקשורים לאותן חברות, כגון חשיפה מחזורית, סיכוני רגולציה והגבלות על תחרותיות. החשש הוא שאירוע שייצור קפיצה בתנודתיות ידחוף את אותם משקיעים החוצה". בגולדמן הזהירו כי העלייה המהירה במניות הענק יצרה "כיסי אוויר" מתחת לפני השטח - וזו סיבה טובה לעצור. דבר נוסף שתידלק את הנפילות במניות הטכנולוגיה ביום שישי היה ציוץ של סוחר השורט אנדרו לפט מסיטרון לפיו מניית NVDA הפכה לקזינו ושהמחיר שלה צריך להיות 130 דולר. המניה צללה 6.5% במחזור ענק (אחרי שכבר נסחרה בירידה של 11% במהלך היום) למחיר של 149 דולר ושווי שוק של 95 מיליארד דולר. אבל באופן כללי השיח על כל שמניות הטכנולוגיה עלו יותר מידי והפכו ליקרות כבר מתנהל מזה זמן מה. עד יום שישי האחרון מניות כמו אפל, פייסבוק או אמזון זינקו כ-30% מתחילת השנה למחירי שיא כל הזמנים. בבנק אוף אמריקה סקטור הטכנולוגיה כיום הוא יקר כפי שלא היה מאז ימי בועת הדוט.קום. נציין כי מתחילת השנה עלה הנאסד"ק בשיעור של 15.6% ומדד הנאסד"ק 100 עלה מעל 18% ונסחר במכפיל של 26.1, גבוה במעל 4 נקודות מהמכפיל של מדד ה-S&P500 שהסתפק בעלייה של 8.6% "בלבד" מתחילת השנה.  מדד הנאסד"ק -0.21%  מתחילת השנה, והנפילות ביומיים האחרונים  

תגובות לכתבה(18):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    ברזל 17/06/2017 20:53
    הגב לתגובה זו
    חזק וגם בארץ יתחזק
  • 15.
    הירידות בגלל שורט חזק נגד מניות הטכנולוגיה (ל"ת)
    אנליסטים ומהמרים 13/06/2017 07:53
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    Sassi6 13/06/2017 02:25
    הגב לתגובה זו
    חברים, הגרף השנתי של מדד הנסדק עולה, גם הגרף הרבעוני שלו עולה, גם החודשי שלו עולה, ואך ורק בגרף השבועי שלו רואים ומבחינים בנר האדום >> אייל גורביץ מהמר על המשך העליות כי הוא מחכה לנרות אדומים נוספים ע"מ שהמגמה תהיה ברורה ומובהקת >> אני ממליץ לשבת על הגדר, לחכות ולהמתין לסיומו של התיקון, כי זה יכול להיות גם תיקון של המגמה ארוכת הטווח, לא?
  • 13.
    כשבוול סטריט מעונן בבורסת ת"א יורד גשם זלעפות (ל"ת)
    מארק 12/06/2017 20:25
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    כמה מחר יום שלישי המעוף פותח ? (ל"ת)
    המתחזה 12/06/2017 18:04
    הגב לתגובה זו
  • 11.
    ראובן 12/06/2017 17:05
    הגב לתגובה זו
    רוחב הבורסה!, בלע את הרווחים של שלושה חודשים
  • ממש ככה. מה עושים? (ל"ת)
    צחייק 12/06/2017 17:26
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    דוד 12/06/2017 13:49
    הגב לתגובה זו
    על הירידה שהדקס יורד לו מקבלים תמורה פי 3 כמו שכתבים על הקסם שכתוב אם לו נתנים שיחקרו נירות ערך על גנבת הציבור שנכנס לקסם דקס בחסר
  • 9.
    ישראמקו מתרסקת בגלל שאפל וגוגל מוערכות יתר? LOL (ל"ת)
    חחח 12/06/2017 13:23
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אייל 12/06/2017 12:54
    הגב לתגובה זו
    הבלוף הבורסאי של השנה---גם בתחזית המכירות הוורודה ביותר שווה עשירית מערכה
  • 7.
    אבי 12/06/2017 12:34
    הגב לתגובה זו
    לרדת הי פי 4 לעלות הי אפלו פי 1 או 2 כמו הדקס בחסר הי יורדה יותר מי 60 אחוז הי היתה 1200 והיום הי סך הכול 600 ירדה 50 אחוז לתקן קשה לה למה לו חוקרים את כול הקופות שעבדים על הציבור גם החסכים לפנסיה גם שם עובדים על הציבור הם לוקחים את הכסף של הציבור משקעים אותו על נכסים והציבור לפנסיה לו נשאר כלום חייב גם שם לחקור מה קורה כול הקופות בונים באיילון לשחקים והצבור לפנסיה לו נשאר כי הם משקעים את הכסף לתבתם והציבור בוחי לפנסיה
  • 6.
    חייב חקירה על כול מי שפותח קמו כול הקופות שהם לו עובדים (ל"ת)
    אבי 12/06/2017 12:29
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    אנחנו יציבים אם הם קצת יורדים אנחנו צונחים (ל"ת)
    כשבחו"ל עולים 12/06/2017 12:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שטויות. רק עליות קניתי קולים כבר היינו בסרט הזה. (ל"ת)
    מני 12/06/2017 12:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    דוד 12/06/2017 12:00
    הגב לתגובה זו
    רק מנסה לתקן כולם בוחים לכן אין בורסה יש קזינו
  • במשך שלוש שנים מדד המעוף כמעט 0% !! עליות ???? (ל"ת)
    אזרח 12/06/2017 12:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אם יש אפשרות לתגובה על הדקס בחסר (ל"ת)
    sus 12/06/2017 11:56
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    sus 12/06/2017 11:55
    הגב לתגובה זו
    הוא לו עולה רק 012 זה בושה למי שנכנס לבורסה פו עובדים על הציבור בעניים לכן אסור לסחור בבורסה הישראלית הי לו עובדת ביושר והבורסה רוצים שיכנסו פו עובדים על הציבור בעניים
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: