מנכ"ל דריו לקראת הגעתו למועדון המשקיעים: "אנחנו צופים גידול מתמשך בהכנסות"
חברת המכשור הרפואי דריו צפויה להשתתף בכנס מועדון המשקיעים של Bizportal ביום ראשון הקרוב (28 לחודש, לצפייה בלוז האירוע ורישום חינם לחץ כאן).
החברה הישראלית שנסחרת בוול סטריט תחת הסימול DRIO דיווחה לפני כשבוע על הכנסות שיא של של מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.
דריו מפתחת פלטפורמה לניהול דיגיטלי חכם של מחלת הסוכרת באמצעות הסמארטפון. הפלטפורמה כוללת מד סוכר ייחודי, אפליקציה ייעודית לטלפונית חכמים ומערכת מתקדמת לניהול וניטור המידע. מד הסוכר מתחבר לסמארטפון דרך שקע האוזניה (פטנט של החברה) לאפליקציה ולאתר האינטרנט שמאפשרים למטופל, לרופא ולמטפל (כמו דיאטנית) גישה לנתונים בזמן אמת. מנכ"ל דריו, ארז רפאל, מסביר לאן פניה של החברה מועדות.
"הפתרון החכם שלנו בתחום הסוכרת מקנה למשתמשים גישה ישירה לניהול ומעקב כלל ההיבטים של הסוכרת, מבלי לאפשר למחלה להאט אותם. מערכת Dario Blood Glucose Monitoring המשלבת מד סוכר ואפליקציה למכשירים חכמים, מעניקה למשתמשים שיטה לניהול עצמי של סוכרת שאין כדוגמתה", אמר רפאל. "המוצר שלנו מוכר מעל מיליון דולר ברבעון והגרף עולה מרבעון לרבעון בצורה ליניארית. אני מקווה שנמשיך את הצמיחה למכירות בקצב שנתי של 8 עד 10 מיליון דולר עד סוף השנה, בהמשך למכירות בהיקף 2.8 מיליון דולר בשנת 2016. מודל ההכנסות של החברה מבוססת על מכירת ציוד ומוצרים מתכלים המוכיח את עצמו. החברה מציגה גידול, מרבעון לרבעון, בנתח המכירות ממוצרים מתכלים".
רפאל הוסיף כי: "שנה בלבד מההשקה הגענו למכירות של למעלה מ-25 אלף מכשירים בארה"ב. כעת אנו עומדים בפני מספר שיתופי פעולה אסטרטגיים שהודענו עליהם לאחרונה, הכוללים גם את החתמת שחקן ה-NBA לשעבר, דומיניק ווילקינס לפרזנטור המותג. אנו מאמינים כי הסכמים אלו יובילו להרחבת היקף השימוש בקרב הצרכנים, ואנחנו צופים גידול מתמשך בהכנסות מדי רבעון. בנוסף, אנחנו מאמינים כי עוד במהלך שנת 2017 נרחיב את הפלטפורמה הקיימת עבור משתמשי אנדרואיד, וכן נגדיל את הכיסויים הביטוחיים הכוללים את מוצרינו. שני אפיקים אלו יעניקו לחברה גישה לשוק רחב יותר וחדירה עמוקה יותר".
למה קמהדע הישראלית מקדימה את הענקיות בפיתוח נוגדנים לקורונה, ואיזה מוצרים נוספים יש לחברה בקנה?
פימי ראתה פוטנציאל גדול בקמהדע והשקיעה בה ובינתיים קמהדע מספקת את הסחורה – האם זו רק ההתחלה?
- לקמהדע תהליך ייצור ייחודי המאפשר לטהר הנוגדנים לקורונה מפלסמה בקצב מהיר יחסית. החברה משתמשת לפיתוח וייצור המוצר בניסיון המצטבר רב-השנים שלה ובטכנולוגיית האימיונגלובולינים המתקדמת שלה, המאושרת ע"י ה FDA.
- הטיפול מיועד בשלב זה לחולים קשים ובינוניים. איננו מעריכים כי הטיפול יהיה מיועד לכלל האוכלוסיה.
- היקף הייצור וזמינות הטיפול לחולים תלויה בעיקר בכמות הפלסמה שנאספת ממבריאים ובקיבולת הייצור של קמהדע.
- קמהדע חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי במוצר נוגדן הקורונה עם חברת קדריון, שהינה גם השותפה שלנו במוצר נוגדן הכלבת לארה"ב.
- קדריון אחראית על איסוף הפלסמה ממחלימים בארה"ב, והאיסוף הנ"ל החל. המוצר עבור השוק האמריקאי ייוצר ע"י קמהדע מפלסמה שנאספת בארה"ב.
- במסגרת תהליך פיתוח המוצר עבור השוק האמריקאי קמהדע וקדריון מתכננות להפגש עם ה- FDA להגדרת מתווה הפיתוח הנדרש
- לקמהדע פרוטפוליו של מוצרים מבוססי פלסמה הנמכרים במעל 25 מדינות, כולל שני מוצרים מאושרי FDA:
- Glassia - חלבון AAT המיועד לטיפול במחלת ריאות כרונית הנובעת מחסר בחלבון. היקף המכירות של קמהדע מהמוצר ב 2019 עמד על 73 מיליון דולר. שוק מוצרי ה AAT בעירוי (בעיקר בארה"ב ואירופה) העומד כיום על כ-1 מיליארד דולר בשנה, גדל בשנים האחרונות בכ- 6-8% לשנה. מכירות המוצר על ידי חברת טקדה (השותפה המסחרית של קמהדע למוצר זה בארה"ב) בשוק האמריקאי גדלו במהלך שנים אלו בשיעורים דומים. במהלך 2021 צפוי שינוי במודל הפעילות של קמהדע מול טקדה כאשר ייצור המוצר מתוכנן לעבור לאחריות טקדה אשר תשלם לקמהדע תמלוגים בעבור מכירות המוצר, בהיקף מוערך של 10-20 מיליון דולר לשנה בשנים 2022 עד 2040.
- KedRAB - נוגדן לטיפול באנשים שנחשפו לחיה הנגועה בכלבת. המוצר נמכר בארה"ב ע"י חברת קדריון שהינה שותפתה של קמהדע למוצר. מכירות המוצר ע"י קדריון בשוק האמריקאי ב 2019 עמדו על כ 31 מיליון דולר, המהווים כ 20% מכלל השוק. היקף מכירות זה כפול מהמכירות בשנה הקודמת 2018, שהיתה שנת ההשקה של המוצר בארה"ב. מכירות קמהדע לקדריון ב 2019 עמדו על כ 16 מיליון דולר. קמהדע צופה המשך גידול בנתח השוק ובמכירות של המוצר בארה"ב בשנים הקרובות.
- מלבד שני המוצרים המובילים הללו קמהדע מכרה ב 2019 בשווקים בינלאומיים אחרים עוד כ -10 מיליון דולר של מוצרי נוגדנים ייחודיים. לחברה פוטנציאל להגדלת מכירות אלו תוך הרחבת פריסתה הבינלאומית.
- החברה מייצגת ומשווקת בישראל פרוטפוליו של מוצרים המיובאים על ידה לישראל משותפים בינלאומיים בהיקף מכירות שעמד ב 2019 על כ 30 מיליון דולר, שהיווה גידול של כ- 25% יחסית לשנה הקודמת. החברה צופה המשך צמיחה בפעילות זו בשנים הבאות בעיקר תודות להרחבת פרוטפוליו המוצרים.
