שימו לב - הדיווח של הניו יורק טיימס שמלחיץ את השווקים
לפי אתרי ההימורים: הסיכוי שטראפ יודח לפני 2020 (כלומר לפני סיום הקדנציה) טיפסו בחדות בשבוע החולף ל-56% כאשר הסבירות שהוא יודח עוד השנה קפצו לאחר הדיווח של הניו יורק טיימס מאזור ה-19% לאזור ה-28%..@GOPoversight is going to get the Comey memo, if it exists. I need to see it sooner rather than later. I have my subpoena pen ready.
Jason Chaffetz (@jasoninthehouse) 16 במאי 2017
- 14.טראמפ יודח. אין ספק. (ל"ת)יודה 17/05/2017 18:50הגב לתגובה זו
- 13.נשיא לא נשיאותי 17/05/2017 18:38הגב לתגובה זואין כאן ענין של ימין או שמאל, אלא בעיה אישיותית של טראמפ. נכון שבימינו העסקים והשלטון הם מעורבבים, אבל "המשחק הוא שונה"
- 12.התקשורת האוייב מספר אחד של הדמוקרטיה (ל"ת)פאק ניוז 17/05/2017 18:35הגב לתגובה זו
- 11.שייקו 17/05/2017 18:12הגב לתגובה זומטורללים השתלטו על העולם . ראו הוזהרתם
- 10.חנני 17/05/2017 17:23הגב לתגובה זומגיע לאמריקאים סוחר ממולח שלא חלם להפוך לנשיא,, רק פיתויי המעמד קסמו לו כולל הכוח שזה מקנה אוי לנו ואבוי לנו שזה עלול לדרדר את כלכלת העולם בגלל איש בוטה ורודף שילטון
- 9.נוק 17/05/2017 16:00הגב לתגובה זולא יעזור לשמאלנים. הם יעלמו כמו שהיוונים והרומאים נעלמו.
- קוק 17/05/2017 16:09הגב לתגובה זואתה יודע מה זה שמאל? מוכן להיפגש איתך בכל עת ולהסביר לך מה זה שמאל או ימין או כל דבר שתחפוץ.
- 8.ביבי לכלא ביחד עם טראמפ (ל"ת)סוהר 17/05/2017 13:53הגב לתגובה זו
- 7.שלדון רואה את טראמפ בדרך לכלא והוא מבין שביבי הבא בתור (ל"ת)חוזה וצוהל 17/05/2017 13:52הגב לתגובה זו
- 6.יואב 17/05/2017 13:30הגב לתגובה זואבל הפעם לצד שני של ציר המספרים
- 5.אנאליסט 17/05/2017 11:58הגב לתגובה זוכנראה שאת הרוסים - מהווה את הזרוע הארוכה של פוטין בתוך המימשל האמריקני. על הרבה פחות מזה זרקו את ישראל בר בשנות השישים לכלא בגין ריגול (חפרפרת) לרוסים... גם אי העברת השגרירות כנראה מתואם עם הרוסים. רק תמים לב ושכל יאמין שטראמפ הוא ידיד אמת
- 4.תום 17/05/2017 11:23הגב לתגובה זובגלל ההתנהלות שלו אחריו יבוא נשיא אנטי מדינת ישראל.זה מה שחסר לנו.
- 3.נוק 17/05/2017 10:23הגב לתגובה זוהשמאל נלחם ונלחם עד שיורידו לו את הראש.
- 2.monka 17/05/2017 10:12הגב לתגובה זושמאל קיצוני ולא שאלת מהי האמת ?
- 1.נ"י טיימס שמאל קיצוני שיעשה הכל להפיל את טראמפ (ל"ת)יעקב 17/05/2017 09:25הגב לתגובה זו
- שמאל קיצוני זה טוב 17/05/2017 10:15הגב לתגובה זוסבתי. ועכשיו יסבך את החייל העבריין ויעלו לו את העונש שקיבל.
- אילן 17/05/2017 11:33מה קשורה התנהלותו של טראמפ לשפטל? + לאוקראיני? + לחייל העבריין???
- א.מ 17/05/2017 09:58הגב לתגובה זועל בוקרשט בלילה שישי אמנם לא דומה אבל מעורר מחשבה.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
