סגירה חזקה בניו יורק: המדדים המובילים רשמו את העליות החדות מזה 6 שבועות
ג'נרל מוטורס עלתה 1.5%, פייסבוק התחזקה 1.5%, וול מארט הוסיפה 0.45%, אלי לילי נפלה 4.1%
יום המסחר הראשון לשבוע זה בבורסות וול סטריט הסתיים בעליות חדות שהתחזקו בסיום. ה-S&P500 זינק 0.86% ורשם בכך את העלייה החדה מזה 6 שבועות. כל זאת לאחר שבשבוע שעבר נפל המדד 1.1% לשפל של חודשיים. נראה כי המשקיעים שחששו מאפשרות של התלקחות גיאופוליטית במהלך הסופ"ש שחררו סוג של הנחת רווחה, בעיקר לאור הדיווחים על ביצוע ניסוי טילים כושל מצד צפון קוריאה.
נזכיר כי המגמה היומית מהווה שינוי מומנטום, מאחר ושבוע שעבר, שהיה שבוע מקוצר, התאפיין בעיקר במגמה שלילית, כאשר שלושה מתוך ארבעת ימי המסחר הסתיימו בירידות שערים של המדדים. היום לא התקיים מסחר באירופה לאור חג הפסחא. מדדי אסיה סגרו הבוקר במגמה מעורבת ברקע לנתוני התוצר בסין לרבעון הראשון. שיעור הצמיחה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם עמד על 6.9% והייצור התעשייתי השנתי זינק 7.6% במהלך חודש מארס.
מדדי ניו יורק
דאו ג'ונס
S&P 500
נאסד"ק
יומן מאקרו: בשעה 15:00 (שעון ישראל) פורסם מדד הייצור של האמפיירסטייט לחודש אפריל שהציג תוצאה חלשה של 5.2 נקודות. מדובר בירידה של 11 נקודות מהתוצאה שהציג בחודש מארס.
מניות בכותרות
אפל (סימוך: AAPL) - החברה קיבלה אישור בקליפורניה לבצע טסטסים במכונית ללא נהג. בתוך כך, לשוק זורמים דיווחים סותרים לגבי התעניינותה של אפל ברכישת מחלקת השבבים של טושיבה. מניית אפל הוסיפה 0.45%.
פייסבוק (סימול: FB) - לקראת פגישת המשקיעים השנתית, צמד מחזיקי מניות ברשת החברתית, מבקשים להעלות שתי הצעות בפגישה. הראשונה תעסוק בלוחמה ב"פייק ניוז" והשניה תעסוק בשיוויון בנוגע לשכר בחברה. חבר המנהלים של פייסבוק ממליצים למשקיעים להצביע נגד בשתי ההצעות. מניית הרשת החברתית זינקה היום בשיעור של 1.5%.
ג'נרל מוטורס (סימול: GM) - ג'נרל תשקיע 14 מיליון דולר במחלקת המחקר והפיתוח בסן פרנסיסקו. בתוך כך, GM תיצור 1,100 משרות חדשות. המחלקה תעסוק בפיתוח של רכב ללא נהג. מניית החברה טיפסה 1.5%.
וול מארט (סימול: WMT) - ענקית הריטייל האמריקנית ממשיכה במאמציה להעמיק את נראותה ברשת. החברה במו"מ לרכישת בונבוס, חברת לרייטייל של בגדי גברים. חברת הריטייל נורדסטורם, היא שותפה בבונבוס. מניית נורדסטורם (סימול: JWN) נסחרת ביציבות. מניית וול מארט סיימה בעליות של 0.4%.
אלי לילי (סימול: LLY) - החברה נכשלה בלקבל אישור לתרופה לדלקות בפרקים. ה-FDA מבקש לראות הוכחות נוספות בנוגע לאמינות התרופה בטרם תקבל את האישור. מניית אלי לילי צללה 4.1%.
- 5.ש 17/04/2017 23:18הגב לתגובה זו22.000
- 4.איזה עליות כל מה שנגעתי ירידות לא מובן (ל"ת)שגי 17/04/2017 21:47הגב לתגובה זו
- תיגע (ל"ת)אז אל 18/04/2017 10:47הגב לתגובה זו
- 3.ניסן 17/04/2017 21:01הגב לתגובה זוהשווקים בעולם בממוצע יעלו 22 אחוז עד סוף דצמבר 2017 ו 39 עד 42 אחוז עד סוף 2018. שיהיה לכולנו בהצלחה רבה.
- 2.מתאים לי טבע ב20.000 כהתחלה. (ל"ת)שימי 17/04/2017 20:50הגב לתגובה זו
- ילד תמים (ל"ת)אתה 18/04/2017 10:47הגב לתגובה זו
- 1.בר יוחאי 17/04/2017 20:36הגב לתגובה זומתקתקים לנו את הצורה.
- למה (ל"ת)אריאל 18/04/2017 01:24הגב לתגובה זו
- וגם ככה (ל"ת)ככה 18/04/2017 10:46
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל.
לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם.
מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת.
מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב.
כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00.
נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר.
הנה הריאיון המלא:
