זבז'ינסקי מסמן לשנת 2017 בשוק המניות דווקא את המקום ממנו כולם מזהירים
קיים קונצנזוס די רחב בקרב המשקיעים שלארה"ב צפויה שנה כלכלית טובה, אולי אפילו מאוד, ובאירופה יש בעיקר סיכונים. הבחירות בגרמניה, צרפת והולנד והבעיות בבנקים האיטלקים מאיימות על השווקים. לא צריך כמובן לזלזל בסיכונים באירופה. הם באמת גדולים ועלולים לגרור את היבשת למערבולת נוספת, דומה לאלו שכבר הכרנו בשנים האחרונות. יחד עם זאת, יש הרבה מאוד סיבות לגישה הרבה יותר מאוזנת על פני העדפה מוחלטת לשוקי המניות בארה"ב ביחס לאירופה.
באירופה מימוש הסיכונים הפוליטיים הוא בהחלט אפשרי, אך לא וודאי. הקיצוניים יכולים להפסיד בבחירות ולהישאר מחוץ לשלטון לעוד מספר שנים. לעומת זאת, בארה"ב הסיכון כבר התממש. מבחינת הסגנון והבטחות הבחירות "לה פן" כבר נבחרה לנשיאת ארה"ב. בחירתו של טראמפ, שנתפסת כעת כאירוע הטוב ביותר לכלכלה האמריקאית בעשורים האחרונים, מהווה גם הזדמנות, אך גם סיכון גדול. השווקים כרגע ממוקדים רק בחלקים החיוביים של התוכנית הכלכלית שלו, אך בהמשך עלולים לגלות את הצדדים הפחות חיוביים של מדיניותו ולא רק בפן הכלכלי.
צריך גם לזכור את הניסיון של השנה האחרונה. גם אם "המסוכנים" ינצחו בבחירות באירופה זה עדיין לא אומר שהשווקים יקרסו.
בסופו של דבר מדובר בכלכלה, כאשר הנתונים הכלכליים באירופה משתפרים וקיים פוטנציאל להמשך. האבטלה באירופה ממשיכה לרדת, אך היא עדיין גבוהה בכ-2.5% מאשר לפני משבר 2008. לעומת זאת, המשק האמריקאי כבר נמצא בתעסוקה מלאה.
האירופאים בעצמם לא נמצאים בדיכאון עמוק ורק מחכים שגוש האירו יקרוס ויקבור אותם תחתיו, כפי שניתן לעיתים להתרשם. בפועל, הסנטימנט באירופה, על פי הסקרים הרשמיים, נמצא באחת הרמות הגבוהות מאז הקמת גוש האירו, גם של הצרכנים וגם הסנטימנט העסקי.
שיקול מאוד חשוב נושא שוק המניות האמריקאי יקר הרבה יותר, באופן יחסי מאשר השוק האירופאי. הפער בין מכפיל הרווח של מדד S&P 500 האמריקאי לבין ה-DAX הגרמני נמצא ברמה כמעט הגבוהה ביותר בעשור האחרון. במבט קדימה, האיומים על רווחי החברות האמריקאיות גדולים יותר מאשר על החברות האירופאיות. הרווחיות של החברות האמריקאיות עלולה להיפגע מהתייקרות בעלויות המימון בעקבות עליית התשואות בשוק האג"ח, מהתחזקות הדולר ומעלייה בשכר העבודה. לעומת זאת, המטבע האירופאי דווקא נחלש, עלויות המימון של החברות האירופאיות זולות הרבה יותר מהמתחרות האמריקאיות, ושכר העבודה עולה הרבה פחות באירופה מאשר בארה"ב. אפשר גם לציין שאם ארה"ב בהנהגת טראמפ תעכיר את יחסיה עם הסינים או עם המדינות האחרות, החברות האירופאיות עוד עשויות ליהנות מזה ע"י תפיסת המקומות של החברות האמריקאיות בשווקים אלה.
גורם חיובי נוסף באירופה, זאת הסרת אי הוודאות בקשר למדיניות של הבנק המרכזי. ה-ECB אומנם עומד לצמצם את רכישות האג"ח שלו בשנה הקרובה, אך הודעתו על הצמצום עברה בלי ליצור מהומה וכעת יש לפחות חצי שנה של שקט ללא חדשות רעות מצד הבנק המרכזי.
- 10.רק אופקו ! (ל"ת)רוני 01/01/2017 08:33הגב לתגובה זו
- 9.זה אותו אחד שכבר 3 שנים אומר שמחירי הדירות ירדו (ל"ת)כלכלן 29/12/2016 20:29הגב לתגובה זו
- 8.עוד כלומניק שקנה עניבה על חשבוננו וכותב שטויות (ל"ת)יעקב 29/12/2016 16:42הגב לתגובה זו
- מי אתה יעקב שתקרא לבן אדם שאתה לא מכיר כלומניק? (ל"ת)שי 29/12/2016 19:58הגב לתגובה זו
- זהו שאני מכיר... (ל"ת)יעקב 31/12/2016 22:17
- 7.שנקר בעז 29/12/2016 16:30הגב לתגובה זוכמשקיעה לטווח ארוך קונה באירופה כל מילה בסלע!!!
- 6.מסכים , אירופה והודו יותר אטרקטיביות להשקעה מארה"ב (ל"ת)igal 29/12/2016 16:03הגב לתגובה זו
- 5.בא 29/12/2016 15:51הגב לתגובה זובישראל ולא נבוא לארהב . ראו את מיקרה ליבריה ולמה הקימו אותה .
- 4.נער שליחויות . (ל"ת)שתוק לטאה 29/12/2016 15:13הגב לתגובה זו
- 3.רועי 29/12/2016 14:43הגב לתגובה זולא נשכח לא נסלח, את ההמלצות של מר צבי סטפק ! טראמפ אסון כלכלי, הבורסות יירדו, בלה בלה בלה.. מאז שנבחר הבורסות רק עלו, באירופה יותר מ - 10%. בקיצור, כנראה שהחברה שם לא יודעים כלום בכלכלה.. לא יודע מה יילד יום, בינתיים המשקיעים שלהם כבר איבדו 10%.. אולי הגיע הזמן לא לתת במה לאנשים האלה..
- 2.drors30 29/12/2016 13:15הגב לתגובה זוצריך לנהוג תמיד הפוך ממה שהוא ממליץ
- 1.רק לא בישראל חבל שילאימו לכם את הכסף (ל"ת)תשקיעו 29/12/2016 13:12הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.