סגירה באירופה: הדאקס התחזק 0.5%, הקאק עלה 0.4%
יום המסחר הראשון לשבוע באירופה נסגר בעליות שערים. נציין כי בשעה האחרונה למסחר העליות באירופה קוזזו לאחר שבשיאם כבר הגיעו לכדי 0.9%. בתוך כך, הדאקס התחזק 0.5% והקאק עלה 0.4%. מדד הפוטסי ירד 0.5%. מדד הסטוקס 600, המדד אשר מציג את המומנטום הכללי באירופה, סגר היום ללא שינוי מהותי.
כזכור, בשבוע שעבר האיחוד האירופי הותיר את הריבית על כנה (ריבית שלילית בשיעור 0.4% על הפקדונות). במסיבת העיתונאים שלאחר מכן טען הנגיד מריו דאגי כי תכנית החירום להקלה כמותית אינה יכולה להמשיך לעד, אך יימשכו במידה ויהיה צורך בכך. נציין כי במקור ההקלות אמורות להמשך עד חודש מארס 2017. כאמור, דראגי הוסיף כי הבנק המרכזי יחל לדון במדיניות הכלכלית החל מחודש דצמבר, לאחר שיהיה ניתן להבין את התמונה הכללית של נתוני המאקרו.
מדדים מובילים:
דאקס
CAC 40 0%
פוטסי
עונת הדו"חות: חברת פיליפס (סימול: PHG - בורסת אמסטרדם) פרסמה את הדו"ח הרבעוני והציגה מכירות בגובה 5.9 מיליארד יורו, ושיפור של 14% ב-EBITDA המתואם (רווחים לפני הוצאות מימון, מסים, פחת והפחתות), וגידול של 18% ברווח הנקי. המניה זינקה 4.3%.
- סין נגד ארה"ב - איך מצליחה סין להגדיל ייצוא, למרות ירידה של 30% בייצוא לארה"ב
- ג'יימי דיימון: "כלכלת אירופה בבעיה אמיתית - ואם היא תיפול, כולנו נשלם את המחיר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סחורות: מחיר הנפט ירד בשעת המחסר האחרון באירופה בשיעור של 1.2%, לכדי מחיר של 50.3 דולר. החדשות האחרונות בתחום נוגעות לכך שעירק מסרבת להצטרף לנציגות אופ"ק האחרות ולקצץ בתפוקת הנפט שלה.
יומן מאקרו:
בשעה 10:30 (שעון ישראל) התפרסם בגרמניה מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור לחודש אוקטובר, ורשם קריאה חיובית של 55.1 נקודות מדד, זאת אל מול צפי הכלכלנים שעמד על 54.3 נקודות. נציין כי כל קריאה מעל 50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות הכלכלית.
בשעה 11:00 התפרסם באיחוד האירופי מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור לחודש אוקטובר ורשם קריאה של 53.3 נקודות מדד, זאת אל מול צפי הכלכלנים שעמד על 52.6 נקודות בלבד.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
בגזרת המט"ח:
הפאונד נחלש מעט הבוקר אל מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2215 דולר לפאונד, כלומר ירידה של 0.15%, היורו מתחזק 0.3% אל מול הפאונד ונסחר ברמה של 0.8909 פאונד ליורו, כאשר היורו והדולר נסחרים ללא שינוי.
- 4.הרבה מים יזרמו במיסיסיפי (ל"ת)ווסרמן 24/10/2016 17:26הגב לתגובה זו
- 3.הדקס חייב ליפול וחזק אין מנוס (ל"ת)גרמניה והפליטים 24/10/2016 11:12הגב לתגובה זו
- אמרת, מוממחוי גדול (ל"ת)סדומאי 24/10/2016 14:18הגב לתגובה זו
- renuar 24/10/2016 12:07הגב לתגובה זוויפיל את אירופה איטליה במצב רע ספרד כנ"ל הדקס ירד חזק
- אין ספק, מומחוי גדול (ל"ת)סדומאי 24/10/2016 14:20
- 2.אולי בנובמבר יהיה ירידות היזהרו (ל"ת)עוקב אחרי הזקן 24/10/2016 09:54הגב לתגובה זו
- ואולי בדצמבר, ינואר, פברואר . . . . (ל"ת)גוגו 24/10/2016 14:20הגב לתגובה זו
- לשמוע ממך אולי 24/10/2016 14:09הגב לתגובה זוהאם משנים עמדה לפי מה שמתרחש?
- 1.ממשיכים למעלה בגיבוי הפרופסור והזקן , שכרגיל למטה (ל"ת)למעלה 24/10/2016 09:53הגב לתגובה זו
- אבנר בינתחומי 24/10/2016 14:34הגב לתגובה זולצעיר שמתקשקש כל יום. נא סליחתך. את הזקן איני מכיר ואני מניח שיודע את העבודה. לגבי.. לא מעניין אותי המסחר היומי וגם לא מעניין יפול או ממריא.מפולת או זינוקים. התיק מאוזן ואפשר להגיד שהוא בנוי לגדילה מתמדת. תיק שבנוי בחלקו על 3 אחוז בגוגל ומצד שני שורט ענק(הגדול ביותר של פרטיים בעולם)על דוייטשה בנק..מניב תוצאות רצויות. קרא גם ענייני סחורות מתכלות. אני שמח שאנחנו והזקן מגבים את העליות..זה מחמיא לי. חג טוב חבר שלי. אבנר בשם וברשות...
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
