שר האוצר הגרמני על דויטשה בנק: "לא יודע אם לצחוק או לבכות"

אלמוג עזר | (4)

מצבו המעורר חשש של דויטשה בנק זוכה לשלל התייחסויות לאחרונה וזו כנראה המיוחדת ביותר שבהם. שר האוצר הגרמני גבריאל סיגמר הגיב לדברי הנהלת הבנק על כך שהתנועות במניית הבנק נובעת מספקולנטים בכך שהוא "לא יודע אם לצחוק או לבכות". 

דויטשה בנק הוא הבנק הגדול בגרמניה ואחראי על העסקתם של 100 אלף בני אדם. מאז הודעת משרד המשפטים האמריקני על כך שיאלץ את דויטשה בנק לשלם 14 מיליארד דולר על תפקידו במשבר המשכתנאות בעשור הקודם, הבנק סובל ממשבר אמון. ביום שישי האחרון, הדיווחים נגעו לכך שהבנק יאלץ לבסוף לשלם כ-5 מיליארד דולר. 

לטענת ג'ון קריין, מנכ"ל הבנק, מצבו של הבנק יציב, אך ישנם כוחות בשוק שמבקשים שהוא יפול.שר האוצר טען כי מה שמדאיג אותו ביותר הם העובדים שמועסקים בדויטשה בנק. התסבוכת של הבנק הגרמני מפתיע את הממשל הגרמני כאשר זה היה מבין הממשלות העיקריות שהנהיגו קו נוקשה בכל הנוגע למינוף פיננסי ביבשת.

לאורך השנים, ממשלת מרקל נזפה בממשלות מקבילות על כך שהן לא אוכפות מספיק משמעת כלכלית במדינתן. בשבוע שעבר משרד האוצר הגרמני הכחיש קיימותה של תוכנית חילוץ לדויטשה בנק במידה וזה לא יצליח לגייס מספיק הון מהשווקים בכדי לשפר את מצבו הפיננסי. 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    המתחזה 03/10/2016 20:33
    הגב לתגובה זו
    ולעלות דולר / שץל
  • 2.
    בתור שחקן מעוף ומטטח (ל"ת)
    המתחזה 03/10/2016 20:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    נראה כאילו הוא עמוס בפוטים.השראוצר. (ל"ת)
    בא 03/10/2016 17:47
    הגב לתגובה זו
  • אחד שמבין.... 03/10/2016 20:05
    הגב לתגובה זו
    אסטרטגיה למתקדמים. למי יש אינטרס בהתפרקות גוש האירו?
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.