ילין לפידות במקום הראשון במדד השירות של האוצר בתחום קופות הגמל

ציון כמעט מושלם לילין לפידות בזמני המתנה למענה טלפוני, וציון משוקלל כמעט כושל להפניקס - מה עוד אפשר ללמוד ממדד השירות של קופות הגמל שמשרד האוצר פרסם השבוע?
אסנת פרץ | (51)
נושאים בכתבה קופות גמל שירות

מרבית הכתבות שמתפרסמות על קופות הגמל נוגעות בעיקר לתשואות שהן נושאות, ותשואות זה חשוב, אבל חשוב גם לקבל שירות הולם. אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון של משרד האוצר פרסם את מדד השירות לקופות גמל, שמתבסס על נתונים כמו שביעות רצון והמלצות של לקוחות, תלונות הציבור וזמני המתנה למענה טלפוני. הציון הממוצע של כלל חברות הביטוח הוא 76, ציון לא מזהיר במיוחד.

החברה שזכתה במקום הראשון היא ילין לפידות עם ציון של 91 נקודות כאשר בכל 3 הקטגוריות החברה נמצאת במקום הראשון. את המקום השני תופסת איביאי עם 87 נקודות ובמקום השלישי אנליסט עם 85 נקודות. בקטגוריית זמן ההמתנה זכתה ילין לפידות בלא פחות מ-99 נקודות שהן 36 נקודות מעל הממוצע - וזאת כנראה הודות לכך שילין לפידות היא ככל הנראה החברה היחידה שעובדת ללא מערכת ניתוב שיחות, דבר ראוי להערכה בהתחשב בכך שאפילו כשמתקשרים למסעדות בימינו, אנו נאלצים להקיש לא מעט ספרות רק כדי להגיע למישהו שיקח מאיתנו הזמנה. למקום האחרון בעניין זמני ההמתנה הגיעו פסגות ומנורה, עם ציון של 31 נקודות.

הנתונים בשני המדדים האחרים (מדד תלונות הציבור ומדד שביעות רצון) מעט גבוהים יותר, ובהנחה שציון עובר הוא 56 כמו באקדמיה, אז הפעם שום חברה לא נכשלה. גם במדדים אלו מובילה ילין לפידות, עם ציון של 91 מבחינת שביעות רצון ו-90 במדד תלונות הציבור. במדד שביעות הרצון סוגרת את הרשימה הפניקס עם ציון 61 (והיא גם בעלת הציון הנמוך ביותר המשוקלל - 59), ואת מדד תלונות הציבור סוגרת כלל עם ציון 57.

תגובות לכתבה(51):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 35.
    כשתחילים לדבר על שירות...זה בא במקום תשואה? (ל"ת)
    ארי 14/11/2017 10:04
    הגב לתגובה זו
  • 34.
    אסתי 02/11/2017 11:12
    הגב לתגובה זו
    אני רוצה לפרגן לנציג שלהם בשם ניר עושה עבודה מעולה!!!
  • 33.
    איציק קרבצ'ינסקי 05/07/2017 22:32
    הגב לתגובה זו
    גיליתי לפני יותר מחצי שנה שחסרים הפקדות לקופת הפנסיה , לקופת הפיצויים ולקרן ההשתלמות של מנורה. עד היום הם לא החזירו לי תשובה היכן נעלם הכסף בהזדמנות הראשונה אעזוב אותם לחברה אחרת כנראה לילין לפידות
  • מנורה - נסו להתקשר טלפונית - אין סיכוי שיענו לכם !!! (ל"ת)
    אלמוני 07/11/2017 08:56
    הגב לתגובה זו
  • 32.
    משה 25/06/2017 10:58
    הגב לתגובה זו
    פסגות ממש על הפנים
  • 31.
    יהושע 05/06/2017 17:43
    הגב לתגובה זו
    כלקוח של החברה התקשרתי היום לילין אחרי כמה צלצולים קצרים ענתה לי בחורה ולאחר ששמעה את בקשתי היא הבטיחה שתוך זמן קצר יחזרו אלי מי שיכול לתת לי תשובה ואכן קח היה. חבל שכלל לא מאמצת את השיטה אתה מתייבש בטלפון ומבטיחים שיחזרו אליך למחרת.
  • 30.
    אלטשולר שחם לא עונים בכלל ולא חוזרים להודעות!!! (ל"ת)
    שי 13/05/2017 05:46
    הגב לתגובה זו
  • כנל מיטב דש (ל"ת)
    ניר 05/07/2017 23:47
    הגב לתגובה זו
  • 29.
    isa 12/05/2017 02:41
    הגב לתגובה זו
    נשמע שהמגיבים משקיעים רציניים! איך לא למדתם שאין מה להשקיע בארץ! לא בניהול תיקים ולא בנדל"ן רוצים תשואה? התקשרו ל SAFE FUTUR טלפון בגוגל
  • 28.
    אבי 04/05/2017 19:36
    הגב לתגובה זו
    אם לקוח לא משיג תשואה במשך שנתיים ואף יורד ברוחים משנת 2015,תבינו אם יש מקום להכנס לקופה הזו
  • 27.
    אריק 18/04/2017 00:31
    הגב לתגובה זו
    כלל והפניקס גנבים , פשוט מעלימים לך כל שנה 3 חודשים מהביטוח מנהלים והפנסיה, אלעק המעסיק לא הפקיד , חברות הביטוח מחוייבות לשלוח דוחות למבוטח כל רבעון , בפועל הם לא עושות את זה ורק אחרי כמה שנים אתה מגלה שהגנבים פשוט העלימו לך 3 חודשים מכל שנה , כמובן שמה שנשאר לך זה לדבר ללמפה, לא עונים לטלפונים ולא מגיבים למיילים, כל חוק הפנסיה נוצר בגלל לוביסטים של חברות הביטוח הנבזיות שגונבות אותנו, ועוד לא דברתי על דמי הניהול ההזויים והתשואה השלילית שמורידים לך 9.5% מהפנסיה , בושה למדינה הזאת
  • אבי 25/06/2017 08:41
    הגב לתגובה זו
    ועדת בכר הכישלון הגדול של ועדה פעם יכולנו לגשת לפקיד בבנק ולשאול היום עושים לנו טובה שעונים
  • 26.
    אבי 16/04/2017 20:56
    הגב לתגובה זו
    אני איתם מ2006 עוד לפני שמישהו הכיר אותם
  • 25.
    מישהו 10/04/2017 13:54
    הגב לתגובה זו
    ילין, אי.בי.אי ואנליסט הם במקרה גם שיאניות התשואה בתקופה האחרונה, אז הגיוני שיהיה עומס פניות, מה שיוריד את שביעות הרצון מהשירות. ציון גבוה מלמד שישראלים אכפת רק מהתשואה.
  • הנה למדת שחתירה אמיתית לטוב לא תוגבל לתחום בודד (ל"ת)
    צריך לשאוף לטוב בכל 13/04/2017 09:21
    הגב לתגובה זו
  • 24.
    אהוד 10/04/2017 04:19
    הגב לתגובה זו
    ילין ולפידות הינם אנשי מקצוע וותיקים המתייחסים ברצינות ובכובד ראש לתחום. הכרותי עם דב ילין הינה מעל 30 שנה ונראה לי שמה שהוא שכח האחרים לא ילמדו מסכנים האחרים שרצים ובוחרים רק לפי עמלת ניהול ומוצאים שרלטנים שונים ומשונים המשך הצלחה בדרככם המקצועית,ממשיך להנות מתשאותיכם
  • 23.
    אלי 07/04/2017 08:35
    הגב לתגובה זו
    בית השקעות מוכר את התיק וקונה 50% קרנות נאמנות שלו....
  • 22.
    יפרח 03/04/2017 11:56
    הגב לתגובה זו
    לא יאמן כמה כאב ראש הייתי חוסך אם היתי עובר לילין לפידות כבר לפני! כל המקומות הקודמים שהייתי שיגעו אותי!
  • 21.
    עם דש קשה מאד לייצור קשר. עברתי השבוע לילין לפידות (ל"ת)
    אורי 31/03/2017 14:19
    הגב לתגובה זו
  • ככה זה כשמפטרים עובדים ללא הצדקה. (ל"ת)
    עובדת דש לשעבר 01/06/2017 00:49
    הגב לתגובה זו
  • 20.
    זורבה 28/03/2017 09:09
    הגב לתגובה זו
    תמשיכו ככה יאיר ודב. אנשים שאיכפת להם. תשאירו צנועים ומקצוענים ותמשיכו להוביל בגדול. מכל הלב.
  • 19.
    עובד 12/02/2017 18:30
    הגב לתגובה זו
    לא בפיסגה- רק בתחתית
  • 18.
    ממיק 25/01/2017 18:24
    הגב לתגובה זו
    תשואות נמוכות ומשתרכים לאחור,לא מומלץ מניסיון
  • 17.
    כתבה ממומנת 23/01/2017 15:52
    הגב לתגובה זו
    לא ייתכן שאין מענה לסוכנים שאחראים ליותר ממחצית הגיוסים.לקוחות ממתינים ללא מענה.חברה קמצנית בעובדים
  • 16.
    דני 21/01/2017 14:39
    הגב לתגובה זו
    כאחד שמנסה להוציא את הכספים מהם כבר כמעט חודשיים משגעים אותי מתעללים בי שולחים אותי מפקיד לפקיד וכל זה שזה כמובן הכספים שלי שעבדתי 25 שנה בשבילם אני קורא לכל מי שיכול שלא יתקרב לקופות אלה ויתרחק מהם כמו מאש בושה וחרפה ! מאחל להם לכל העשרות פקידים שעברתי שיעברו בדיוק מה שעברתי! להקיא עליהם!!
  • רפי 16/06/2017 17:58
    הגב לתגובה זו
    אתה לא צריך להוציא לבד חייבים סוכן טוב שיודע לעשות את העבודה נאמנה בזריזות וביעילות. מדבר מתוך נסיון. פניתי לסוכן מעולה שלא הכרתי אותו מקודם ותוך תקופה קצרה העביר את קרנות ההשתלמות שלי מפסגות לילין לפידות. בעלות 0!!!
  • 15.
    ילין לפידות 19/12/2016 00:32
    הגב לתגובה זו
    גם אותי מלווה בילין לפידות המון זמן בחור מדהים בשם גיא לוטון. ואין מה לדבר הם מ ק צ ו ע נ י ם
  • 14.
    מאוכזב מהפניקס 04/12/2016 15:06
    הגב לתגובה זו
    כאשר העובדים מרגישים ממורמרים ושמנצלים אותם ככה נראה גם השירות. ..... מה הפלא. מקום ראשון מהסוף. הפניקס
  • 13.
    איש ישר 28/10/2016 22:27
    הגב לתגובה זו
    חשבתי לעבור, עכשיו אני רואה שהאחרים יותר גרועים? אגב הייתי בדש והיה סבבה...
  • 12.
    טל 18/10/2016 11:52
    הגב לתגובה זו
    כיף לעבוד עם אנשים שמכירים אותך ונותנים שירות טוב כל כך
  • 11.
    ענת 18/10/2016 07:55
    הגב לתגובה זו
    כל כך צפוי. הפניקס הוציאו את הנשמה עד שקיבלתי את כספי. ואני לא מרוצה. פעמיים, נותרה בי ההרגשה שלא קיבלתי את כל הכסף שמגיע לי. לא סומכת עליהם.
  • 10.
    יעקב בוקמן 12/10/2016 21:59
    הגב לתגובה זו
    אני עומד מספר חודשים אומלל ובזוי לפני חברת כלל לקבל את כספי התגמולים שמגעים לאישתי שנפטרה לפי החוק.אבל לחברת כלל אין חוק.הם מחזיקים את הכסף וכל הזמן יש תירוצים.למה לא הבאת טופס ולמה זה. כל הטפסים הבאתי ביום הבקשה.הצילו ...לא להתקרב אליהם.חברה עלובה.
  • 9.
    בוג 11/10/2016 15:45
    הגב לתגובה זו
    לצערנו, זו החברה היחידה שלא מאפשרת למעסיקים פרטיים העברה בנקאית של ההפרשות והניכויים ודורשת מהם העברה בשיקים או דרך גורמי תיווך/סוכני ביטוח יקרים. שיטה זו גורמת לעיכובים קבועים בהעברה כספית לחשבונות העובדים.
  • מבין או לא מבין 10/01/2017 07:56
    הגב לתגובה זו
    הכי פשוט. תוכנת השכר יוצרת קובץ ומעבירים את הקובץ דרך מסב (מרכז סליקה בנקאי).
  • 8.
    דורית 22/09/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
    לקוחה של ילין לפידות ואכן השרות יוצא דופן לטובה.מענה אנושי מייד העברת אינפורמציה מעולה והכוונה מדויקת. שמחה על הבחירה!!!
  • רועי 24/10/2016 23:54
    הגב לתגובה זו
    כשמתקשרים אי אפשר לדעת עם מי מדברים השיחה מגיעה למי שינוי מנהל השקעות, תפעול אבל רוב הסיכויים שאתם מדברים עם המזכירה.. בינתיים הולך להם
  • ישראל ישראלי 24/01/2017 14:59
    מטפל בך ומעביר אותך לנציג המתאים, שזה עדיף מלהתייבש בנתב שיחות ואז לגלות שאתה בתור הלא נכון בכלל
  • במנורה פשוט לא מגיבים על הפניות במערכת המשוכללת שלהם (ל"ת)
    א 23/01/2017 15:34
  • מול לקוח לא כבד הם מעמידים....מנהל מכירות (ל"ת)
    הזוי 05/01/2017 09:23
  • 7.
    לקוח מאוד לא מרוצה של פסגות (ל"ת)
    מאור 16/09/2016 15:25
    הגב לתגובה זו
  • דן 09/10/2016 14:14
    הגב לתגובה זו
    הייתי כזה ומאז שעברתי לילין אני מרוצה מאד
  • 6.
    יורם 14/09/2016 14:05
    הגב לתגובה זו
    השירות של אנליסט יחסית טוב, אולם התשואות לא כל כך. לפני כ-5 שנים העברתי הכל לילין לפידות (לאחר מחקר מעמיק)ולא מתחרט על כך לרגע. אנליסט השתפרו במקצת בשנה האחרונה, אולם רחוקים מילין לפידות
  • 5.
    השירות חשוב. אבל חשוב להעמידו מול התשואות. אנא... (ל"ת)
    י.ס 07/08/2016 11:15
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אברהם 04/08/2016 11:29
    הגב לתגובה זו
    גילוי נאות, אני לקוח של ילין לפידות כ 10 שנים. מרוצה מהתשואות אבל השירות שלהם מעולה. אין ניתוב שיחות . המרכזנית עונה אחרי צלצול אחד. המענה מהגורם המקצועי מהיר. ואם תפוש חוזרים אליך תוך זמן מאד קצר.
  • 3.
    דודי 28/07/2016 06:41
    הגב לתגובה זו
    ילין לפידות = הובלה בתשואות לאורך זמן. גילוי נאות אני לקוח שלהם מאז 2008 ומרוצה מאוד מהתשואות והשירות.
  • 2.
    אורית 27/07/2016 18:08
    הגב לתגובה זו
    המתנתי על הקו, העבירו אותי למוקד הודעות, עברו 6 ימים ולא חזרו אלי
  • עופר 24/01/2017 11:00
    הגב לתגובה זו
    לאור שירות גרוע של דש העברתי את הקופה שלי מהם. אל תתני לאף אחד לשכוח שהוא חי מהיד שלך ולא להיפך.
  • עובדת דש לשעבר 01/06/2017 00:54
    רק לידע כללי נציגי השירות בדש ברובם עושים מלאכתם נאמנה אבל..
  • מורנו 03/08/2016 12:47
    הגב לתגובה זו
    קצת שוכחים מי הלקוח, ומי עובד אצל מי... מילא אם הייתה תשואה חיובית.
  • 1.
    גם ראשונים בתשואה וגם בשירות. פששש (ל"ת)
    גדעון 27/07/2016 15:09
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.